תושבים טוענים כי לאחר שחיובו רטרואקטיבית בארנונה על שנת 2019, דרשו החזר כספי, אך נאמר להם בגבייה כי אין הנחיה לזיכוי או החזר כספי. בעקבות זאת התושבים כועסים ואומרים כי ברשות מכבידים עליהם בעומס החיובים שנוספו.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילומים: מידע 8

נושא ביטול חיובים רטרואקטיבית לתושבים הועלה על ידי האופוזיציה בישיבת מועצת העיר האחרונה. בישיבה זו טען מ”מ וסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי כי התושבים יזוכו רטרואקטיבית ומי שרוצה יכול לקבל צ’ק או זיכוי.זאת בעקבות דבריו של ראש העיר שטרן כי יבוטלו כל החיובים הרטרואקטיביים.

תושבים טוענים כי בשנת 2019 הם שילמו את חשבון הארנונה השנתי מתחילת השנה. בחודש אוקטובר שנת 2019 לטענתם נעשו מדידות. ובחודש נובמבר לאחר מכן קיבלו חיוב רטרואקטיבי על סך 1300 ש”ח למשך כלשנת 2019, לאחר שכבר שילמו בתחילת השנה. התושבים אומרים כי ביצוע התשלום נדרש לכמה ימים לאחר מכן, ובכדי שלא ינקטו נגדם הליכים הם שילמו. אם זאת ההנחיה נשלם כמו אזרחים טובים אמרו. וכי קיימת הנחיה של ראש העיר אביחי שטרן שאומרת במפורש שהתושבים לא יחויבו רטרואקטיבית לכל שנת 2019 , אלא מתאריך המדידה.

התושבים אומרים כי הם פנו למחלקת הגבייה לקבלת הזיכוי, בזמן המתנה של מעל שעה, ונאמר להם כי אין הנחיות שאומרות לבצע זיכוי על חיובים רטרואקטיביים, וכי העירייה לא מזכה. התושבים אומרים כי  תשלום שנת 2020 כבר הגיע, אבל עדיין לא שולם, כיוון שהם הם רוצים זיכוי מלא כפי שהובטח.

זוג תושבים מקריית שמונה אמר כי, אנחנו תושבים צעירים בעיר, שעובדים בעיר, עם ילדים קטנים בגנים ארוכים ובמעון. לא צריך לספר מה זה זוג צעיר שחי בפריפריה קריית שמונה, בשבילנו זה לא מעט כסף החיוב הרטרואקטיבי, והתוספת שתהיה בגנים הארוכים. אנחנו מרגישים בתור הורים שאנחנו נלחמים ברשות. שהרשות המקומית מקשה עלינו. גם החיובים הרטרואקטיביים, גם הגנים הארוכים, תוספות של הוצאות לא צפויות ותוספת של מדידות, והעלאת הארנונה. והילדים שלנו בגנים הארוכים כי אנחנו רוצים להתפרנס בכבוד. אנחנו מביאים משכורות ממוצעות ואנחנו רוצים לחיות בכבוד. יש לנו משכנתא לשלם, תשלומים על הרכב, הוצאות של הבית. בשבילנו זה כואב לא לקבל את הכסף בחזרה. ואם מגיע לנו צריכים להחזיר לנו את הכסף שאנחנו עובדים בשבילו.

חבר מועצת העיר אלי זפרנילא בכדי התעקשתי להביא למועצת העיר לישיבה שלא מן המניין את הנושא של המדידות והחזר כספים שאביחי שטרן והנהלת העיר גבו מהתושבים בניגוד לחוק. ולאחר שדאגתי אביחי יגיד בישיבה שהגביה על המדידות לא יהיה רטרו שנה כפי שהם עשו. יותר מזה שבוע שעבר בישיבת המועצה התעקשתי שנביא את ההחלטה שלי שלא לחייב רטרו להצבעה וכך עשינו. ולמרות שהבוטח להחזיר את הכסף לתושבים, הנהלת העיר עדיין ממשיכים לפגוע בתושבים, וטרם החזירו לתושבים את הכסף. אני פונה לכול התושבים לא לשלם ארנונה עד שיוחזר להם הכסףשניגבה מהם שלא כחוק“.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “אנחנו מודיעים בצורה חד משמעית שלא יהיו חיובי רטרו. כך הודיע ראש העיר באופן ברור בישיבת מועצת העיר וכך ייעשה. עד ה-28 לפברואר אמורים להסתיים כל תיקוני הרטרו על פי הנחיית ראש העיר והנהלת העיר. כל מי שטוען אחרת מוזמן לפנות ישירות לראש העיר שיבדוק באופן אישי כל תלונה או בעיה”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn