ועד עובדי עיריית קריית שמונה הודיע על עיצומים בעקבות הפרה של עיריית קריית שמונה ומשרד הפנים את ההסכמים שנחתמו בבית הדין לעבודה. עובדי השיטור העירוני והפיקוח לא חילקו דוחות. הגנים הארוכים החלו בעיצומים והעירייה הגישה צו מניעה שביטל את השביתה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילומים: מידע 8

ביום ראשון הודיעו ועד העובדים בעירייה וההסתדרות כי פותחים בעיצומים בעקבות הפרת הסכמים שנחתמו בבית הדין לעבודה. העיצומים כללו את עובדי אגף הפיקוח, החנייה, והשיטור העירוני, שלא יצאו לשטח,ולא חילקו דוחות, כאשר עובדי העירייה האחרים עבדו כרגיל. ביום שלישי,ועד עובדי העירייה הודיע על החרפה בעיצומים כאשר תלו שלט בכניסה “אין כניסה לעובדי מיקור חוץ”. ביום רביעי הודיעו על השבתה של הגנים הארוכים ביום חמישי עד השעה 10:00 בבוקר, במקום השעה 7:00 בבוקר בפתיחת הגנים, וכי עובדי הפיקוח, השיטור העירוני והחניה שבו לעבודה סדירה. עוד באותו היום בשעות הערב העירייה הוציאו צו מניעה להשבתה של הגנים הארוכים ששבו לפעול כסדרם.

ההסתדרות וועד העובדים טענו כי, העירייה לא כיבדה את פסק הדין שהוסכם בבית הדין לעבודה, ומשרד הפנים לא מכבדים את ההסכם. בהסתדרות ובועד טוענים כי בעירייה אומרים שהם תומכים בהסכם, אך משרד הפנים מונע מהם לכבד את ההסכם. אז שיבואו משרד הפנים וינהלו את העיר במקום העירייה, למה צריך ראש עיר, וסגני ראש עיר, הם שואלים. ומוסיפים כי אם משרד הפנים לא מכבדים פסק דין של בית משפט, באישור החשבת המלווה, העירייה נותנת למשרד הפנים לנהל.

כאמור העירייה הוציאה צו מניעה נגד העיצומים של השבתת הגנים הארוכים. לטענת ההסתדרות והועד אם צו המניעה נועד למנוע את השבתת הגנים, למה העירייה לא מצטרפת לועד העובדים וההסתדרות בהגנה על זכויות העובדים? למה משרד הפנים ביטל את ההסכם?. בהסתדרות אומרים כי בעירייה טוענים כי משרד הפנים מונע מהם לכבד את ההסכם ומשרד הפנים מפר שני פסקי דין של בית הדין לעבודה. ההסכמים נעשים מול העירייה ולא מול משרד הפנים טענו ועד העובדים וההסתדרות. ואומרים כי צריך לסגור את העיר. להשבית העיר. והעירייה צריכה להיאבק ביחד עם העובדים.

בהסתדרות ובועד אומרים כי הם הולכים לבית הדין במטרה אחת, אם בעירייה ובמשרד הפנים לא רוצים את ההסכם שנחתם שיוציאו את עובדימיקור חוץ ( עובדי קבלן ) ושיקלטו עובדים חדשים.

הפרת ההסכם היא לגבי עובדים שפרשו בהסכם פרישה 97. לאחרונהההסתדרות וועד העובדים הגיעו לפשרה מול העירייה. בפשרה הוסכם כי העובדים שפרשו יקבלו את תנאי הפרישה שמגיעים להם על פי חוק. לחלק מהעובדים שפרשו יעשה קיזוז שיחושב על פי חודש ספטמבר שנת 2019 בזמן שפרשו העובדים. בתכנית הפרישה יישארו העובדים עם פנסיה בגובה 70% למי שזכאי לפנסיה מלאה. הקיזוז לארבעה עובדים שנכללו בהסכם פרישה 97.

עוד נטען לגבי הפרות של הסכם של העירייה לתוספת של סייעות בחינוך המיוחד, קליטת עובדי מיקור חוץ ( עובדי קבלן ) בגזברות, חשב שכר, אגף החינוך ועובדי ניקיון. וזאת למרות שהעירייה חתמו על הסכם עם ועד העובדים כי לא ייקלטו עובדי קבלן במקום העובדים שפרשו, על פי תנאי תכנית ההבראה, למשך שלוש שנים. בהסתדרות וועד העובדים אומרים כי העירייה לא עומדת בהסכם.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “מקווים שבית הדין יידע לגשר היום על הפערים ולפתור את המחלוקות לשביעות רצון כל הצדדים”.

דוד כהן מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות אומר כי “הגיע הזמן שמועצת העיר והקואליציה יתעוררו מהתרדמת שלהם ויצאו למאבק משותף נגד משרד הפנים על התכנית. הם פוגעים בכל העיר ולא רק בעובדים. הם יושבים על “זרי דפנה”, כל אחד יש לו את התפקיד ואת המשכורת והרכב הצמוד, ולא מעניין אותם מהעיר בכלל”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn