צילום: פרטי

בעקבות משבר הקורונה נפגעו אוכלוסיות רבות ובהן בני הנוער. יחיאב צורי רכז מוגנות בבית הספר עמק החולה של מועצה אזורית מבואת החרמון אומר כי, על פי נתונים הארציים ישנה מגמת עלייה בתופעות  האלימות , סמים , אלכוהול , מין , שוטטות, ואלימות ברשת בקרב בני הנוער. בעקבות כך, במועצה אזורית מבואות החרמון מפעילים מיזם “לילות לבנים” למפגשים עם בני נוער לסייע להם במישור החברתי במשבר הקורונה.

יחיאב צורי הוא רכז מוגנות בחינוך הבלתי פורמאלי במועצה אזורית מבואות החרמון ומשמש “כאח גדול” ואוזן קשבת עבור התלמידים, עוזר, מייעץ, ומכווין אותם. במסגרת פעילותו הוא מקיים פעילויות בכיתות בנושאים חברתיים משמעותיים לבני הנוער.

צורי אומר כי, בתיכון “עמק החולה” שמים דגש על הבעיות החברתיות של בני הנוער על מנת למגר תופעות כמו אלימות וקשיים חברתיים בעיקר בתקופה הנוכחית כאשר בני הנוער זקוקים להקשבה יותר מהרגיל. ומוסיף כי, בתקופת הקורונה הבינו אף יותר את הצורך במדריכים הלא פורמאליים, כיוון שעל פערים לימודיים ניתן לגשר לעומת פערים חברתיים שנוצרים אצל בני נוער שעליהם קשה לגשר. ואומר כי הוא מאמין בגישה פתוחה וחברית, ומלמד על קבלת האחר והשונה באמצעות הסברה על ההשלכות של מעשיהם, ולדווח במקרים חריגים.

כחלק מפעילות עבור בני הנוער במבואות החרמון מפעילים מיזם “לילות לבנים” בו צורי מסייר ביישובים במיוחד בתקופת משבר הקורונה ונפגש עם בני נוער. “לילות לבנים” הוא מיזם של הרשות לביטחון קהילתי בהובלת הגברת רקפת ראובן שהיא מנהלת הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול. צורי כאמור מגיע אל בני הנוער ליישובים ובעזרת משחקים והפעלות תוך פעילות משמעותיות ומגבשת יחד עם רכזי הנוער המקומיים הם מסייעים לבני הנוער. “המטרה שלי היא כי, בית הספר יהווה מקום בטוח ונעים עבור כל מי שמגיע אליו. אני זוכה לעבוד  עם צוות מדהים וקשוב בבית הספר והעומדת בראשה מנהלת בית הספר  עדנה בז אשר קשובה לצרכים של הנוער והדלת שלה פתוחה לכל מי שרק חפץ , וזה לא מובן מאליו. חשוב שהילדים ידעו שיש להם כתובת לפנות אליה במקרה של בעיה, פגיעה, או חשיפה לבריונות ברשת כדי שההורה יפעל לטפל בבעיה. אם נתקלתם במקרי פגיעה בתלמידים שהתבצעה ברשת האינטרנט, ניתן לפנות בנוסף למוקד 105 ( המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת) זה מציל מהמון אסונות שיכולים להתרחש באופן ודאי”.

.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn