במסגרת פרויקט “אקדמיה בכיכר”, יתארחו שני חוקרים בינלאומיים בסדנה בפארק הזהב * “מטרת  הסדנא היא לשלב בין ידע מקומי לידע אקדמי, להפיץ ידע על ייחודיות המקום וללמד אותנו איך לשמור טוב יותר על האוצר שהופקד בידינו”, אומרת פרופ’ איילת שביט * הסדנה תהיה פתוחה לקהל הרחב

 

העיר קרית שמונה בורכה בנחל עין זהב, פנינה יפיפיה הנעולה בתוך צדפה קשיחה, שעדיין לא נחקרה ונלמדה מספיק על ידי האקדמיה. אין עוד עיר בישראל שלאורכה זורם נחל פראי, עם “ג’ונגל” סבוך, בו חיים מגוון מינים נדירים. החל מיום שני, ה-16 בספטמבר, קצוות הצדפה יתחילו להיפתח, ואל פארק הזהב יגיעו מומחים בעלי שם עולמי מן הצד השני של הגלובוס: פרופ’ מייקל וייסברג מאוניברסיטת פנסילבניה בארה”ב וארנסטו ווקה מאיי הגלפגוס באוקיאנוס השקט, שיצטרפו לסדנה חדשה של אקדמיה בכיכר.

“אקדמיה בכיכר” הינו פרויקט חברתי, שמובילים המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל, אשר מנגיש את האקדמיה לקהל הרחב. בפרויקט לוקחים חלק מרצים בכירים מרחבי הארץ, ששואפים לייצר מפגשי למידה מעשירים שמחברים בין אנשים מאוכלוסיות שונות. הסדנה שתתקיים בנחל עין הזהב הינה ראשונה מסוגה ופתוחה לכל מי שחשובה לו מורשת העיר.

“מטרת הסדנה היא לשלב בין ידע מקומי לידע אקדמי, להפיץ ידע על ייחודיות המקום, וללמד אותנו איך לשמור טוב יותר על האוצר שהופקד בידינו”, אומרת פרופ’ איילת שביט, העומדת בראש אקדמיה בכיכר. סדנה זו צמחה בעקבות קורס אקדמיה בכיכר אשר התקיים בנחל עין הזהב, ובסיומו החליטו המשתתפים על הקמת קבוצת פעולה ארוכת טווח. מאז, מדי שבועיים-שלושה, כולל בחודשי הקיץ יולי אוגוסט, נפגשים בשטח פעילים מתמידים, צעירים ומבוגרים, אשר יחד מתעדים את עושרו הבלתי שגרתי של הנחל – צילום מיני צומח נדירים, ליקוט צמחי מאכל, הקלטת שירת הציפורים ואיסוף חרקי מים. לצד הפעילות המדעית, חברי הקבוצה נהנים מקפה וסברס מקומי.

בעקבות הקורס בעין זהב הוקמה קבוצת “שומרי הפארק”, קבוצת פעולה עצמאית, אשר תלויה כל העת בהתנדבות מקומית. הקבוצה משתפת פעולה עם מגוון ארגונים ומדענים, מהארץ והעולם, ועם היחידה הסביבתית של עירית קרית שמונה למען שימור הנוף המקורי של הנחל והגדלת רשת השרותים שהוא יספק לתושבים: בניית ריאה ירוקה, שיפור הבריאות, העמקת החינוך והמורשת המקומית, ועידוד התיירות לעיר.

בעקבות הפעילות הקבועה בנחל, מגיע לסדנה פרופ’ וייסברג מארה”ב, המתמחה במושג האמת וכיצד הוא מעצב מודלים מדעיים. לצדו ירצה מר ווקה, המתמחה ב”מדע ליד הבית” יחד עם בני נוער. השניים מגיעים ממרחק, אך זוהי רק התחלת החשיפה של עין זהב. בשנים הקרובות צפויים להגיע לאקדמיה חוקרים בולטים נוספים מכל רחבי העולם כדי ללמד, וגם ללמוד, ברוח של איכות משולבת בצניעות.

ביום שני (16.9) התושבים יובילו את הלמידה מהשעה 16:15 ועד 19:00, וביום רביעי (18.9) בין השעות 14:30-18:00, החוקרים מחו”ל יובילו סדרת הרצאות במכללה האקדמית תל חי. בנוסף, ביום חמישי ה-19 בספטמבר יתקיים בכיכר צה”ל הפנינג המדע “ליל המדענים”. צעד ועוד צעד, מפגש ועוד מפגש, ולא רק שיוכר סוף סוף ערכו האמיתי של נחל עין זהב, אלא גם יצא שמו בעולם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn