בכל שנה מחויבות הרשויות המקומיות לאשר את צו המיסים לשנה הבאה ואם ברצונן לבצע שינויים, עליהן לבקש זאת ממשרד הפנים. אם לא הוגשה בקשה לשינוי למשרד הפנים, תהיה המשכיות בצו המיסים, למעט תוספת אחוזית קבועה מראש שלא ניתן לשנותה. השנה תאושר תוספת אוטומטית שעומדת על 1.1% לשנת 2021.

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

בישיבת המליאה של מועצה אזורית הגליל העליון הוחלט לפנות למשרד הפנים בבקשה לאשר הנחה לארנונה לחקלאות. במקביל, המועצה ממשיכה במאמציה לאזן את היחס בין הארנונה למגורים לבין סל השירותים לתושב. כיום, מחזירה המועצה לתושביה 100% מהארנונה הנגבית בשירותים ובתמיכה תקציבית בתוך היישובים. שירותים הרלוונטיים לחיי היומיום של תושבי המועצה, כגון: פינוי גזם, תקצוב עובדי נוי, תאורת רחוב ועוד.

במועצה אומרים, כי בשל סיבות היסטוריות הארנונה לחקלאות במועצה נחשבת לגבוהה יחסית ביחס לרוב הסעיפים האחרים בהם הארנונה נמוכה במיוחד, ולעיתים אף עומדת על המינימום המותר על פי חוק, כמו למשל בארנונה למגורים.

עוד אומרים, כי החוק לא מאפשר למועצה להפחית את הארנונה רק באמצעות אישורים ממשרד הפנים הניתנים במשורה ולא בפעימות גדולות, כאשר לאורך השנים האחרונות אושרו מספר הפחתות.

כאמור מועצה אזורית הגליל העליון הגישה בקשה למשרד הפנים להפחתה בארנונה לרפתות ב-10%, הפחתה של 10% בארנונה למטעים, הפחתה של 10% בארנונה לשלחין, והפחתה של 30% בארנונה ללולים. שווי ההפחתות המבוקשות עומד על כ-600,000 שקלים בשנה.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “בשל נסיבות היסטוריות, “ירשנו” ארנונה גבוהה יחסית לחקלאות ומאז כניסתי לתפקיד אנחנו עושים מאמצים רבים בכדי להקל את הנטל. הבקשות להפחתות נוספות שהגשנו למשרד הפנים מדגישות את היותנו מועצה חקלאית בנשמתה, אשר רואה ערך רב בשימור וחיזוק תחום זה, שהינו בעל חשיבות אסטרטגית למדינה, כפי שמודגם היטב לאורך משבר הקורונה העובר עלינו. אני מאמין ומקווה שמשרד הפנין יאשר את כל בקשותינו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn