בעלות של כ-30 מיליון ₪ מוקם בימים אלה, בהובלת אשכול רשויות גליל מזרחי, מרכז שיקום רב תחומי לאנשים עם מוגבלויות. יו”ר האשכול, בני בן-מובחר: “זו הגשמה של חלום. מארג מבואות החרמון ישנה את פני התעסוקה השיקומית באזור וייצור מציאות חדשה עבור אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם”.

הדמיה: דוברות אשכול גליל מזרחי

החלה הקמתו של מרכז שיקום ותעסוקה רב תחומי לאנשים עם מוגבלויות “מארג מבואות החרמון” בסמוך לצומת כוח. המרכז מוקם בהובלת אשכול רשויות גליל מזרחי ובשיתוף עם עמותת כוכב הצפון, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הביטוח הלאומי, קרן שלם וקרן זארו.
המרכז החדשני יהיה בן שלוש קומות ויכלול מרכז יום טיפולי סיעודי, מרכז יום לנכים קשים, מרכז הכשרה תעסוקתי רב נכותי, בית קפה כמקום תעסוקה וחיבור עם הקהילה ומרכז תרבות לפעילות משלבת. באופן ייחודי, במרכז יופעל גם נופשון לאנשים עם מוגבלויות, שיאפשר יציאה לחופשה למטופל ולמשפחתו. סיום הבינוי מתוכנן לאוגוסט 2021.

המרכז מוקם במתחם צומת כוח במועצה אזורית מבואות החרמון, בו הוקמו על יד המועצה שני גנים ילדים מגיל 3-6 מותאמים (בהקמה), בית הספר השיקומי “שחפים” שנותן מענה מגיל 6-21, חורשה טיפולית, בריכות הידרותרפיות-טיפוליות, חדר כושר שיקומי מונגש לבעלי מוגבלויות ומכון פיזיותרפיה . בנוסף, הוקם לאחרונה מרכז שיקום יום רב תחומי של קופת חולים הכללית, שייתן שירות לכל תושבי הגליל המזרחי. בכך יינתן במתחם צומת כוח, מענה הוליסטי לאנשים עם מוגבלויות בגליל המזרחי, שאין כמותו בארץ.

צילום: אנצ׳ו גוש

יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר: “ההתרגשות רבה כאשר אנו רואים את החלום הופך למציאות. לפני שש שנים פניתי לקודמי בתפקיד, אלי מלכה וביחד, פעלנו להשגת המימון, גיבשנו תכניות וכעת אנו זוכים לראות את הטרקטורים עולים על השטח והבינוי מתחיל”.

עוד הוסיף בן-מובחר כי “המארג ישנה את פני התעסוקה השיקומית באזור וייצור מציאות חדשה עבור אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. הטיפול המקצועי יהיה ברמה הרפואית הגבוהה ביותר, קרוב לבית, בסביבה תומכת ומאפשרת. הקמת השירות השיקומי טיפולי לאנשים עם מוגבלויות בכל רחבי הגליל, התאפשרה אך ורק בגלל החבירה של 18 רשויות האשכול, לפעולה אחת משותפת, תוך איגום משאבים ומיקוד מאמץ. זוהי הוכחה לכך שכאשר אנחנו מאחדים כוחות, אנחנו משיגים דברים כבירים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn