ביום שני (14/9) התקיים טקס מצטייני הנשיא במהלכו הוענקו תעודות הצטיינות ל-120 מצטייני הנשיא לשנת 2020 ולמצטייני הנשיא מהגליל העליון. מצטיין הנשיא הוענק לבת-חן באבד מקיבוץ שניר, סמ”ר ש’ מקריית שמונה. וסמ”ר יהונתן מרקוביץ’, מקיבוץ שדה נחמיה.

צילומים: דובר צה”ל

בת-חן באבד מקיבוץ שניר.

בת חן היא חיילת משוחררת שהייתה מדא”גית (מדריכת אימון גופני) בצה”ל, היא אחת ממצטייני נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לשנת 2020. באבד התגייסה, עברה קורס והגיעה לתפקידה כמדא”גית בגדוד גפן של בה”ד 1. “לדעתי מה שהוביל להצטיינות שלי זו ההבנה של גודל האחריות, מסירות ועבודה קשה מאוד”, אומרת באבד ומוסיפה כי “הרגעים הכי חזקים בשירות שלי היו כשאימנתי צוערים שנכשלו בבחני כושר והם הצליחו לעבור אותם, וכשצוערים אמרו לי שהם למדו ממני ולוקחים דברים לעתיד.” באופן בלתי מפתיע, באזרחות באבד אוהבת כושר ואימון גופני, אבל גם מאוד אוהבת לטייל ולהיות עם חברים, לקרוא, לעשות קרמיקה ולאפות.

סמ”ר ש’ מקריית שמונה.

סמ”ר ש׳ התחיל בקורס טייס ונפל בשלב הצ׳קים. בשבוע ראיונות הוא התמיין ליחידת זיק והתקבל.  ביחידה עבר את המסלול – קורס מפעיל מערכות זיק ונכנס לסדיר. ש׳ התקדם בהכשרות ובדצמבר 2019 יצא לפקד במסלול.  ש׳ מספר כמה שאפשר על השיא המבצעי בשירות שלו: ״הייתי חלק מסיכול חדירה של 3 מחבלים מהרצועה באוגוסט 2019, בעצם דאגנו שהם לא יחצו את הגדר״.

סמ”ר ש׳ משתחרר השבוע ורוצה ללמוד רפואה. הוא מסכם את השירות: ״השירות התחיל ממקום אחד והסתיים במקום אחר לחלוטין, מלא בשינויים ואתגרים נפשיים ופיזיים בכל המובנים, למדתי דברים שלא הייתי לומד בכל מקום אחר.״

סמ”ר ש׳ אומר כי הוא לא יודע למה הוא קיבל את ההצטיינות, יש לו אח אחד סרן בחיל האוויר. דמות מרכזית בחיים שלו זה המפקד שלו, סגן ר’, הוא מספר שהיה להם קשר טוב בשירות הצבאי והם החברים הכי טובים.

סמ”ר יהונתן מרקוביץ’, מקיבוץ שדה נחמיה.

סמ”ר יהונתן מרקוביץ’ הוא לוחם בעורב צנחנים בתפקיד נווט חוד של הצוות. על הזכייה במצטיין הנשיא הוא אומר כי הוא מאמין שהוא קיבל את ההצטיינות בזכות המון דברים כלליים ולא בזכות דבר אחד. זה בא לידי ביטוי במשימות שהיה לוקח על עצמי בו זמנית, ומבצע את כולן על הצד הטוב ביותר. החוויה הטובה ביותר שזכורה ליהונתן מהשירות היא אחת הפגישות שלו עם הצוות מחוץ לצבא. “הבנתי שמצאתי משפחה שנייה ולא סתם אנשים שאני משרת איתם. יהונתן אומר שמקום האהוב עליו בארץ הוא הגליל העליון.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn