לפני 9 שנים, גילתה שירה ג’רג’י שנפלה קורבן לאביה הפדופיל. יומיים לאחר מכן, קיבלה את התקף הלב הראשון שלה. מאז היו עוד חמישה ושני אירועים מוחיים. בהתקף האחרון החליטה שהיא חייבת להציל לפחות ילדה אחת על כל מה שאבא שלה עשה. לפני שנה היא הקימה את מרחב “נשי אישי” בקרית שמונה, שבו היא עוזרת לנשים ונערות מכל האיזור. בנוסף, במקום יש גם הרצאות חוויתיות, סדנאות והרבה כיף. “אני מרגישה קצת כמו תינוק שנולד לפני שנה, אבל עדיין יש בפנינו עוד הרבה עבודה” היא אומרת

 

השבוע תחגוג שירה ג’רג’י יום הולדת יחד עם המרחב הקהילתי שהקימה בקרית שמונה- נשי אישי. שירה תחגוג 49 והמרחב יחגוג שנה של עשייה משמעותית שכולה נתינה, במרחב בו נשים ונערות רבות מצאו נחמה. “מצד אחד, אני מרגישה כמו תינוק שנולד לפני שנה” היא אומרת. “כבר  מבצבצת לו שן והוא למד לזחול. מצד שני, יש לי עדיין עוד הרבה עבודה. דברים חדשים להתחיל, לעשות ולהמציא. זו הייתה שנה גדושה בעשייה משמעותית. מישהי שמעה שהמרחב חוגג שנה ואמרה לי: ‘את אולי חוגגת שנה, אבל המקום קיים כבר ארבע שנים’. התחושה של אנשים היא שהמרחב קיים פה כבר הרבה זמן וזה בדיוק מה שצריך לקרות”.

איך את מסכמת את השנה הזו?

“היו פה הרבה דברים מהנים כמו סדנאות, הרצאות וחגיגות. בנוסף, עשינו את כל הדברים היותר אישיים, כמו עזרה לנשים נזקקות, אימהות חד הוריות. יש לנו קהילה של מנטוריות לנערות שעברו תקיפה מינית. פנו אלינו 40 נערות וילד אחד וזה הישג שהם הגיעו אליי. שאלתי את אחת הבנות איך היא שמעה על המקום והיא אמרה שמספר הטלפון שלי רשום בשירותים של בית הספר. מבחינתי זה מדהים”.

מה היה החזון שלך כשהקמת את נשי אישי?

“מה שהיה חשוב לי מההתחלה הוא הקשר עם נשים מהסביבה. המקום מאפשר לי לגוון בין נשות עסקים ונשים מוחלשות, נשים מהעיר ונשים מהיישוב. יש פה מיקס של נשים מדהימות שמגיעות לכאן וזה יוצר אווירה טובה. אני גרה בקרית שמונה כבר 3 שנים ותמיד הייתה הרגשה של ‘אנחנו והם’. העירוניים והקיבוצניקים. רציתי לשבור את זה והצלחתי. השילוב הזה מדהים בעיניי”.

לפני 6 שנים, עברה שירה עם בעלה וארבעת ילדיהם מירושלים לצפת. “כמו כל עם ישראל, פעם בשנה הגענו לטיול בגליל, עד שהחלטנו שהגיע הזמן לעבור לגור בטיול, אז קנינו פה בית” היא מספרת. “אין לנו פה משפחה, זה רק אנחנו והילדים. בעלי התגייר לפני 14 שנה ובכלל אין לו משפחה בארץ”. בזמן שהתגוררו בצפת, שירה עבדה בקרן לידידות וב”מרכז הצעירים” והמשיכה לסייע לנשים ונערות.

הרצון לסייע התחיל בגיל 40, נקודת מפנה בחייה. בעקבות שיחה עם גיסה, היא גילתה שאביה פדופיל ושגם היא נפלה קורבן. “אני לא זוכרת כלום מהילדות שלי, הכל נמחק, אבל אני יודעת שגם אני הייתי הקורבן. ולא הייתי היחידה”. לאחר שגילתה את האמת המזעזעת, ממש יומיים לאחר מכן, היא קיבלה התקף לב. עד גיל 45 היא קיבלה 6 התקפי לב ושני אירועים מוחיים. “בהתקף האחרון, לפני שלוש שנים, בין מכת חשמל אחת לשנייה, עלתה בי איזו קריאה קדמונית שאמרה ‘הוא לקח לך את הגוף, אל תתני לו לקחת לך גם את הנשמה’. התעוררתי עם הידיעה שאני מתכוונת להציל לפחות ילדה אחת על כל מה שאבא שלי עשה, ואז הקמתי את פרויקט קהילת המנטוריות לנערות שעברו תקיפה מינית”.

שירה הצליחה להציל יותר מילדה אחת בשנים האחרונות. “אין מצב שבמשמרת שלי תהיה מישהי שצריכה משהו והיא לא תקבל אותו. אני מנסה לבדוק גם מה עומד מאחורי הרצון הזה. כלומר, את זקוקה לאוכל? קודם כל ניתן לך לאכול, אבל אחר כך ננסה להבין למה הגעת למצב הזה, איזה כישורים יש לך ואיך תוכלי לצאת מזה”.

ומה גילית?

“למשל שיש הרבה נערות שלא יודעות לפתוח מסמך וורד או אקסל. גם נשים מבוגרות יותר שעובדות במפעלים באיזור נמצאות באותה בעיה. אין להן שום מקצוע או הכשרה בסיסית ולכן הן הגיעו לעבודה במפעל. בקרוב אני אקים חדר מחשבים במרחב כדי שנשים ונערות יגיעו לכן ויוכלו להשתמש במחשב, ללמוד עליו ולהתפתח. בנוסף, שיוכלו גם לספק שירותי משרד למפעלים באיזור. המטרה היא גם לתת מענה חינמי לכל מי שרוצה ואין לה אפשרות כלכלית, וגם לתת שירות לקהילה”.

 

“בהתקף האחרון, לפני שלוש שנים, בין מכת חשמל אחת לשנייה, עלתה בי איזו קריאה קדמונית שאמרה ‘הוא לקח לך את הגוף, אל תתני לו לקחת לך גם את הנשמה’. התעוררתי עם הידיעה שאני מתכוונת להציל לפחות ילדה אחת על כל מה שאבא שלי עשה”

 

לקרית שמונה היא הגיעה רק לפני 3 שנים. “קרית שמונה היא הבית” היא אומרת. “לא הגעתי לכאן בשביל לגור פה באופן זמני. מהרגע שהגעתי, היה לי חיבור עם המקום והתושבים, הייתי פעילה חברתית וההרגשה היא שאני כאן מעולם ומתמיד”.

לפני שנה החליטה להקים את “נשי אישי” ופנתה למתנדבים בפייסבוק שיעזרו לה לשפץ ולהקים את המקום. “האנשים פה באיזור מדהימים. אין דבר שביקשתי ולא נעניתי עליו תוך 24 שעות או פחות. חילקנו בקיץ האחרון 114 ילקוטים לתלמידים, בחופש הגדול הגיעו מדי יום 50 ילדים לאכול ארוחה חמה, כל חודש אנחנו חוגגים פה בת מצווה. כל הדברים האלה מתרומות ומהאנשים הנדיבים שבקרית שמונה ובאיזור כולו”.

***

ביום חמישי הקרוב יתקיים אירוע יום הולדת חגיגי של מרחב “נשי אישי” שחוגג שנה. “זה מרחב שנותן לנשים מקום להיות, לרקוד, ללמוד ולהרצות” אומרת שירה, שלא מזמן חזרה מכנס בניו יורק אליו הוזמנה להרצות, ומציינת: “יש לנו גם בגדים למכירה במחירים סמליים, יש בוקר לאימהות, סדנאות יצירה ועוד הרבה דברים מהנים”.

מה הולך להיות באירוע יום ההולדת?

“ראש העיר יתארח אצלנו וישא דברים, וזה ממש מרגש. אמן החושים הראל פפו יופיע, אחת הנערות תשיר, וגם יהיו סרטונים שעשו עבורנו בהתנדבות. באירוע הזה יהיו גם נשים וגם גברים. בדרך כלל הגברים שעוזרים ותורמים למקום לא נמצאים פה בזמני הפעילות. זה הזמן להראות להם את המרחב ולומר להם תודה”.

חוגגים שנה: יום חמישי, 3.1.2019, שעה 20:00, מרחב נשי אישי בקרית שמונה

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn