עתירתם של עו”ד אביחי שטרן ויורם ביטון לקיום פריימריז מקומי למועמד הליכוד לראשות העיר נדחתה על ידי בית הדין של תנועת הליכוד. לצד כך יתקיים סקר שיכלול את כלל המועמדים בעיר לראשות המקומית. נשיא בית הדין, עו”ד מיכאל קליינר אישר את הסכמת הצדדים ואמר: “לאחר ששמענו את טענות הצדדים…אנו מורים כי ייערך סקר במתווה עליו הוסכם לעיל. אנו מבקשים, כי היועמ”ש של התנועה יפקח על עריכת הסקר”.
בניגוד לפרסומים: עתירתו של יורם ביטון ביחד עם עו”ד אביחי שטרן לקיום פריימריז למועמד הליכוד לראשות העיר קריית שמונה נדחתה. בהודעה לתקשורת שפורסמה השבוע הודיע מנכ”ל הליכוד כי לא יתקיים פריימריז כמבוקש בעתירה, אך יתקיים סקר נוסף וחדש שיכלול את שמו של אביחי שטרן כמועמד אפשרי מטעם הליכוד לראשות העיר קריית שמונה. ההחלטה התקבלה לאור הסכמתו של ראש העיר לקיים סקר נוסף בו יוכנס מי שמעוניין.

 

 

בניגוד לאמור ברשתות החברתיות, הסקר אשר ייערך היום ומחר, לא יתקיים בין עו”ד אביחי שטרן וראש העיר ניסים מלכה בלבד, אלא יכלול את שמות כלל המועמדים מהסיעות השונות אשר הצהירו על כוונתם לרוץ לראשות העיר קריית שמונה.

מי שעוד הופתעה לשמוע את חרושת השמועות על התמודדות במסגרת סקר ליכוד בין עו”ד שטרן וראש העיר ניסים מלכה היא המועמדת לראשות העיר אביבה זריהן ויצמן אשר קיבלה את הדברים בהפתעה ואמרה כי אם אכן כך המצב היא לא תעמוד מנגד ותפעל כנגד ההחלטה, אולם החלטה כזו כאמור מעולם לא הייתה, וכעת אביבה זריהן ויצמן, כמו גם מועמדים נוספים, תיכלל בסקר הליכוד.

יחד עם זאת לא נאמר בשום שלב ובשום אופן ברור, מה יהיו השלכותיו של הסקר ותוצאותיו.

מפרוטוקול הדיון בעתירה, שהיה מלא יצרים והתנהל במסגרת בית הדין של הליכוד בראשות עו”ד מיכאל קליינר, עלו טענות על כך שהעתירה באה על רקע איבה אישית בין העותר לבין ראש העיר ניסים מלכה.

עוד במהלך הדיון, הטיח היועץ המשפטי של הליכוד עו”ד אבי הלוי, בעו”ד יורם ביטון ועו”ד שטרן, כי הקמפיין שהם מנהלים כנגד ראש העיר קריית שמונה חורג מעבר לביקורת הוגנת וסבירה של אופוזיציה, וכי אין זה מתקבל על הדעת שחברי ליכוד יצאו כך נגד ראש עיר מטעם הליכוד.
לאחר דין ודברים הסכימו העותרים עו”ד שטרן וביטון בזו הלשון: “אנו מקבלים את הצעת ביה”ד ובהמשך להחלטה מיום 30 במאי, יתקיים סקר נוסף, בו ייכלל גם עו”ד אביחי שטרן וכן מועמדים המתמודדים לראשות העיר קריית-שמונה. כמו כן הסקר יבחן, בין היתר, את הסיכוי של כל מועמד מטעם הליכוד (באופן נפרד) בהתמודדות מול מועמד מוביל מטעם המפלגה היריבה”.

נשיא בית הדין קיבל כאמור את הסכמת הצדדים ואמר: “לאחר ששמענו את טענות הצדדים, ובשים-לב להסכמת ראש-העיר בסיפא מכתבו לבית-הדין, אנו מורים כי ייערך סקר במתווה עליו הוסכם לעיל. אנו מבקשים, כי היועמ”ש של התנועה יפקח על עריכת הסקר, על-מנת שיתבצע באופן הוגן ובמתווה כפי שהוסכם על-ידי העותרים”.

עו”ד אביחי שטרן התייחס לדברים, אך ביקש שהתייחסותו לא תפורסם, ולכן נכבד את בקשתו.
עו”ד ביטון שהתבקש להגיב הודיע כי אם תפורסם ההודעה השקרית של מנכ”ל הליכוד יגיש תביעה כספית נגד הכתב ונגד העורכת ואולי גם נגד העורך.

מקורבי ראש העיר ניסים מלכה: “החלטת בית הדין ותגובת תנועת הליכוד מדברות בעד עצמן. תנועת הליכוד קובעת כי עו”ד שטרן ועו”ד ביטון מתנהגים בצורה לא מכובדת ולא ראויה כלפי ראש העיר וכלפי ראש תנועת הליכוד בקריית שמונה. לצערנו, גם לאחר שהעתירה נדחתה דאגו השניים לפרסם בדף הפייסבוק אותו הם מנהלים דברים הפוכים מההחלטה שהתקבלה והם שוב גרמו להטעיית הציבור. בעצם הציבור כבר מאס במי שכל היום ממורמר וזורע שינאה נגד כל מי שלא חושב כמוהם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn