בסקר שנערך השבוע בקריית שמונה מטעם הליכוד נקבע: ראש העיר ניסים מלכה הוא המועמד המועדף על תושבי קריית שמונה להמשיך ולכהן כראש העיר גם בקדנציה הבאה.

מלכה גבר על מי שמסתמן כמתמודד המרכזי שלו בבחירות הקרובות, יורם מלול, בארבעה אחוזים. כך לפי סקר מטעם הליכוד שהתקיים בסוף השבוע בקרב 404 תושבי קריית שמונה מעל גיל 17 המהווים מדגם מייצג של תושבי קריית שמונה.

בסקר נשאלו תושבי קריית שמונה מי המועמד שיצביעו עבורו בבחירות הקרובות לראשות העיר שייערכו בחודש אוקטובר 2018. לאחר שיכלול התוצאות התברר כי ראש העיר ניסים מלכה הוא המנצח בסקר שערך מכון המחקר “מאגר מוחות” בניהולם של פרופ’ יצחק כ”ץ, פרופ’ מבורך ברוך וד”ר אמיר הורקין. ניסים מלכה עם 34 אחוזים מהקולות גבר על יורם מלול, שהגיע למקום השני עם 30 אחוזים. שאר המתמודדים היו אי שם הרחק מאחור.

את הסקר ערך מכון “מאגר מוחות” עבור תנועת הליכוד בעקבות החלטת בית הדין של התנועה לקיים סקר נוסף כדי לבחון לאיזה מועמד מחברי תנועת הליכוד יש את הסיכוי הגדול ביותר לקבל את אמון תושבי קריית שמונה. הסקר בוצע לאחר שמספר חברי תנועת הליכוד הגישו לבית הדין של התנועה עתירה כנגד החלטת וועדת היגוי של תנועת הליכוד להציב בראש רשימת הליכוד בקריית שמונה את ראש העיר המכהן ניסים מלכה.

העותרים עו”ד אביחי שטרן ועו”ד יורם ביטון טענו כי סיכוייו של ראש העיר מלכה להיבחר לתפקיד שואפים לאפס ואף טענו כי בסקר הקודם שבוצע לפני מספר שבועות הושמט שמו של עו”ד אביחי שטרן דבר אשר פוסל את תוצאות הסקר שהתקבלו. מנגד, השמיע ראש העיר ניסים מלכה את טענותיו כאשר כתב לבית הדין ולתנועת הליכוד כי למרות שעו”ד אביחי שטרן חבר ברשימה עצמאית במועצת העיר הנתמכת על ידי סיעת “כולנו” ולמרות שמדובר באחד שתמך בבחירות האחרונות ברשימת “כולנו” ולא ברשימת הליכוד, אין לו התנגדות וכי הוא איננו חושש מאף מועמד, ובוודאי שלא מאביחי, והוא אף ישמח באם יבוצע סקר נוסף ובו יוכנס גם עו”ד אביחי שטרן לרשימת המועמדים לראשות העיר. ראש העיר אף אמר כי אין לו ספק שהוא ינצח בכל סקר שייעשה.

בסופו של דיון החליט בית הדין של תנועת הליכוד לבצע סקר נוסף. השבוע התקבלו תוצאות הסקר ולפיהן, כאמור, ראש העיר ניסים מלכה הוא לא רק המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח בבחירות הקרובות לראשות העיר מכלל מועמדי הליכוד, אלא גם מכלל המועמדים שהצהירו על מועמדותם לראשות העיר, ונראה כי המאבק האמיתי יהיה עד הסוף בין ניסים מלכה למתמודד המרכזי שלו גם בבחירות האחרונות- יורם מלול.

להלן תוצאות הסקר:

ניסים מלכה – 34%

יורם מלול – 30%

אביבה זריהן ויצמן – 10%

אביחי שטרן – 9%

יגאל בוזגלו – 6%

יעקב בן ציון – 5%

מישל בן שימול – 3%

יורם ביטון – 3%

ניסים מלכה הגיע למקום הראשון עם 22% מכלל המדגם שהם 34% מבעלי הדעה, ואחריו יורם מלול עם19% מכלל המדגם שהם 30% מבעלי הדעה. אביבה ויצמן קיבלה 6% מכלל המדגם שהם 10% מבעלי הדעה, אחריה עו”ד אביחי שטרן שהגיע רק למקום הרביעי וקיבל 6% מכלל המדגם שהם 9% מבעלי הדעה. יגאל בוזגלו קיבל 4% מכלל המדגם שהם 6% מבעלי הדעה. סוגרים את הרשימה מישל בן שימול ועו”ד יורם ביטון שקיבלו כ”א 2% בלבד מכלל המדגם ו-3%  בלבד מכלל המדגם בהתאמה. 36% מכלל המדגם סירבו להשיב או טרם החליטו. מדובר בשיעור סביר ביחס לעיתוי הסקר.

ממצאי הסקר חיזקו את החלטת וועדת ההיגוי של תנועת הליכוד. לאור התוצאות הברורות והטובות יותר עבור ראש העיר ניסים מלכה, בסקר הנוסף, החליטה תנועת הליכוד להודיע שוב כי מועמד הליכוד לראשות העיר בבחירות שייערכו בחודש אוקטובר 2018 בקריית שמונה יהיה ראש העיר המכהן ניסים מלכה. ואכן הודיע היום במכתב רשמי מנכ”ל הליכוד, צורי סיסו, כי ניסים מלכה הוא המועמד של הליכוד לבחירות הקרובות. בסביבתם של עו”ד אביחי שטרן ויורם ביטון מסרו כי לגבי החלטה זו הוגשה עתירה לבית הדין של הליכוד סביב כשירותו ואופי ביצוע הסקר ומבחינתם עדיין לא נאמרה המילה האחרונה.

משמעות ההחלטה כי לא יהיו פריימריז לראשות הרשימה וראש העיר קיבל מסלול ירוק בדרך לקדנציה שלישית. תנועת הליכוד החליטה עוד כי מקומות 2 ו-5 ברשימת הליכוד למועצת העיר ישוריינו וייבחרו על פי החלטת ראש העיר ניסים מלכה. “ניסים מלכה ראש העיר קריית שמונה הוא בעל הסיכויים הטובים מבין חברי הליכוד ומכלל המועמדים שהצהירו על מועמדותם לתפקיד ראש העיר, לנצח בבחירות לראשות העיר בקריית שמונה. לאור תוצאות הסקר הנוסף, החליטה וועדת ההיגוי העליונה להתיר על כנה את המלצתה לפיה הליכוד יתמוך במועמדותו של ראש העיר המכהן ניסים מלכה”, נמסר מתנועת הליכוד.

“למרות שמול ראש העיר ניסים מלכה התקבץ גוש אינטרסנטי שחשב שפוסטים ויצירת אווירה עכורה ברשתות החברתיות יובילו אותו להחליף את השלטון השפוי, העם, כמו שאומרים, אמר את דברו בצורה ברורה. עכשיו שקיבלנו את תוצאות הסקר, מצחיק אותנו לקרוא את הפוסטים שהעלו אותם גורמים אינטרסנטיים בימים האחרונים ויצחיק יותר לקרוא את מה שהם יכתבו מהיום והלאה. דבר אחד כבר ברור- הציבור מאס באותם ממורמרים שמדברים וכותבים אך ורק מתוך קינאה וצרות עין”, אמרו מקורבי ראש העיר. “לגבי סניף הליכוד בקריית שמונה חשוב לנו להבהיר כבר כעת כי הסניף בשנה הבאה יעבור מהפך גדול וימים יגידו”.

ראש העיר ניסים מלכה: “אני שמח שהעשייה הרבה שנראית בכל פינה ופינה בעיר באה לידי ביטוי בשביעות רצון התושבים כפי שהשתקפה בסקר האחרון ואני אכן בטוח שאת הבחירות הקרובות אני אנצח בסיבוב הראשון. אני קורא לכולם להפסיק לבזבז זמן, כסף ואנרגיות מיותרות בגרימת שסע והפצת שקרים שכל מטרתם לפגוע בעשייה הרבה בעיר. זה הזמן לגלות אחריות ומנהיגות, להתלכד סביבי ולהתעסק במעשים ולא בדיבורים. נאמן לדרכי אמשיך להתעסק בעיקר, לא אגרר לשיח אלים ולא מכובד אותו מובילים אינטרסנטים ואינטרסנטיות ברשתות החברתיות. הם חזקים שם, ורק שם ואני חזק בשטח, כי בעשייה שלנו אין לנו מתחרים. בקשה קטנה יש לי מאותם גורמים שכל הזמן מכפישים ומשמיצים – אן לי בעיה שאתם פוגעים בי, אבל תעשו לי טובה אל תפגעו בעיר ובתושבים שלי”.

מתנועת הליכוד נמסר: “אנו קוראים לכלל חברי תנועת הליכוד לכבד את רצון תושבי קריית שמונה  ולכבד את מוסדות תנועת הליכוד בה הם חברים, כפי שהתחייבו, ולתמוך בראש העיר ניסים מלכה לקדנציה נוספת וברשימת הליכוד למועצת העיר. קריית שמונה חשובה לתנועת הליכוד ונעשה כל מה שצריך על מנת לשמור על שלטון הליכוד בקריית שמונה ובמדינת ישראל. יחד ננצח”.

עו”ד אביחי שטרן שנמנה בין השמות בסקר בתגובה: “ככל שהדברים נאמרו על ידי מנכ”ל הליכוד אין להם כל תוקף. העתירה אותה הגשנו תלויה ועומדת ועדיין לא קיבלנו את החלטתו הסופית של בית הדין בליכוד לדברים. מנכ”ל הליכוד הינו תחת בית הדין ולא מעליו, כך שאין לייחס בעת הזו ערך רב מידי לדבריו והחלטותיו כפי שבאות לידי ביטוי בכתבתכם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn