צילום: תקשורות יעל שביט

לפני מספר ימים התקיים סיור פרויקטים של רשות ניקוז ונחלים כינרת ברשותו של צביקה סלוצקי לחברי צוות ‘אגמא’ – מרכז הידע החדש לאגני היקוות נגר ונחלים.הפרויקט לשיקום אקולוגי והסדרת הניקוז בנחל עין זהב יבוצע על ידי עיריית קריית שמונה ורשות ניקוז ונחלים כינרת. הפרויקט התאפשר בתקופת הקורונה כאשר המדינה החליטה לממן ולקדם ביצוע מהיר של תשתיות לאומיות במסגרת מסלול תמיכות “האצת תשתיות” בתחום הניקוז מטעם משרד החקלאות במימון של 5.5 מיליון שקלים להסדרת הניקוז בנחל עין זהב. במסגרת הפרויקט יוחלפו תשתיות הניקוז בחציית הכבישים בנחל עין זהב, יוגדלו מעבירי המים, ויוקמו בריכות ויסות ואגירה במטרה למנוע הצפות ושיטפונות ברחבי קריית שמונה.

המשך הסיור התקיים במועצה אזורית הגליל העליון בסקירת פרויקט משולב להקמת שלושה חניוני מטיילים חדשים לאורך נהר הירדן כחלק משיקום תעלת הירדן המזרחית בהשקעה על סך מאה מיליון שקלים במטרה ליצור מראה נחל טבעי לאורך 16 הקילומטרים של התעלה בעמק החולה והנגשתה למטיילים.שלושה חניוני המטיילים החדשים צפויים להיפתח בקיץ 2021. הפרויקט הינו שיתוף פעולה בין רשות ניקוז ונחלים כינרת, מועצה אזורית הגליל העליון, קרן קיימת לישראל, רשות מקרקעי ישראל, מנהלת הנחלים, משרד התיירות, החברה הממשלתית לתיירות, המושבה יסוד המעלה, והקרן לשטחים פתוחים. ניהול הפרויקט יהיה של חברת ‘ליגמ’ פרויקטים סביבתיים.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן אמר, כי, בנוסף לעבודות ניקוז ואקולוגיה בנחל עין זהב העבודות יכללו גם שדרוג של מעבירי המים מעל הנחל ברחובות אחד העם וביאליק והפיכתם ‏לגשרים בנוסף לעבודות פיתוח בתוך רצועות הנחל הסמוכים לגשרים. 

צביקה סלוצקי, מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים  התייחס בסקירה לפרויקט ההסדרה של נחל עין זהב ואמר כי, הפרויקט כולל החלפת מעבירי מים ברחובות בהם חוצה הנחל, הקמת מתקני וויסות, מעבירי המים, בריכות אגירה, במטרה למנוע הצפות במקביל לתכנית לשיקום אקולוגי ונופי, נטיעות, שתילות, מערכות השקיה, ופינות ישיבה לאורך הנחל לטובת הציבור.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון אמר כי, הפרויקט הינו חלק מחזון עתידי רחב להקמת פארק טבע ענק בעמק החולה לאורך רצועת נחל של 24 קילומטרים שתהיה מונגשת לציבור, לצד הנגשה ברכב לאתרי טבע תוך שמירה על האיזון שבין שמירה על הטבע, חקלאות, פיתוח כלכלי, ותיירות, יחד עם תשתיות לציבור. המטרה שלנו היא לשמור על המשאב הזה גם ב-50 השנים הבאות והפתרון הוא סיוע ממשלתי ותחזוקה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn