סמ”ר אור זנאטי
צילום: דובר צה”ל

טקס הגעת ספינת הטילים מדגם ‘סער 6’ אח”י “עצמאות” התקיים לאחרונה. הספינה הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים.

בין החיילים שלקחו חלק בפרויקט המרגש של הבאת ספינת אח”י עצמאות לארץ הוא סמ”ר אור זנאטי, בן 20, המשרת כלוחם ימי במחלקת מכונה וכנגד מחלקה ומתגורר ברמות נפתלי.

בן דודה של אמו של אור, הוא רס”ן איתן בלחסן ז”ל, שנפל בשנת 1999 בקרב בדרום לבנון בעת שהיה מפקד סיירת צנחנים.

אור מאוד מחובר לתחום הטכנולוגיה ועוד מילדותו ידע שבצבא ישרת בתפקיד משמעותי ויתרום כמה שהוא יכול. לכן רצה להתגייס לתפקיד לוחמה המשלב יכולות בתחום הטכנולוגי, וכך הגיע לתפקיד לוחם ספינות הטילים במחלקת מכונה, תפקיד המשלב את יכולותיו ורצונותיו. לוחמי ספינות הטילים אחראים על הגנת הגבול הימי של מדינת ישראל, ביצוע פעילות מודיעינית וסיוע לכוחות הקרקע.

לפני השירות כלוחם ימי במחלקת מכונה באח”י עצמאות, שירת אור כמכונאי באח”י להב. סמ”ר אור משתף כי הוא חווה חוויות לא שגרתיות ומיוחדות מאוד במהלך השירות הצבאי. “חוויות שלא כל אחד זוכה לחוות. לא הייתי מאמין שככה השירות הצבאי שלי ייראה”.

פרויקט ספינות המגן אשר נבנו במספנות בקייל שבגרמניה כולל 4 ספינות טילים מדגם ״סער 6״ שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. החודש הגיעה הספינה השלישית במספר, אח”י עצמאות. הגעת הספינה מסמלת אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn