פרסום מידע מטעה ושגוי של הרשות בקריית שמונה להרשמה לגנים הארוכים הביא לכעס של הרשויות באזור ובמיוחד מועצה מקומית חצור הגלילית שטענו כי צר להם על כך שעיריית קריית שמונה פרסמה מידע שגוי והשתמשה בחצור הגלילית כדוגמא לגנים ארוכים עם שירות ותנאים פחות טובים. ברשות בקריית שמונה מיד הסירו את הפרסום והתנצלו בפני ראש מועצה מקומית חצור הגלילית מר שמעון סויסה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

ביום שני שעבר התקיימה הפגנה של שעה מול רחבת העירייה של הורים לילדים בגנים הארוכים בעקבות דרישה מהורים לשלם יותר כסף על פחות שירותים. ההורים במהלך השביתה הניפו שלטים שקוראים לעיריית קריית שמונה לא להפקיר את חינוך ילדיהם שהוא דור העתיד של העיר. כמה שעות לאחר מכן בעיתוי מוזר בחרו ברשות לפרסם את ההרשמה לגנים הארוכים. אך לא די בכך, הרשות בחרה להתנהל באופן חריג משהיה מצופה מרשות מקומית עם פרסום בזמן רגיש, גם תוכן הפרסום היה שגוי ומטעה כלפי ההורים, והביא לכעס מצד הרשויות באזור שטענו כי, הרשות בקריית שמונה לא צריכה לפגוע בשמם הטוב של הרשויות באזור בשביל להאדיר את שמה.

בפרסום להרשמה לגנים הארוכים ציינו ברשות כי הגנים הארוכים בקריית שמונה הם הטובים באזור כשהם משתמשים בדוגמאות מרשויות אחרות ועושים השוואה בין עלות התשלום, מספר שעות הפעילות בגן, ארוחת הבוקר שמקבלים הילדים בגן ביחס לגנים הארוכים ברשויות האחרות. ההשוואה נעשתה בין הגנים הארוכים בקריית שמונה לגנים הארוכים בחצור הגלילית ולקיבוצים באזור, כפר בלום, מעיין ברוך, נאות מרדכי ששייכים למועצה אזורית הגליל העליון שגם הופתעו מהפרסום שעושה השוואה לא נכונה עם מידע חלקי ואף שגוי.

לא ברור למה ברשות בקריית שמונה ובמחלקת החינוך בחרו להטעות את ציבור ההורים בגנים הארוכים תוך שהם מציגים נתונים שגויים, מפארים ומאדירים את שמם בעוד פוגעים בשמם הטוב של הרשויות באזור, במחלקות החינוך,ובאנשי הצוות החינוכי בגנים הארוכים ברשויות האחרות.

תגובת מועצה מקומית חצור לא איחרה להגיע שהיא הנפגעת העיקרית מהפרסום של עיריית קריית שמונה. ראש העיר אביחי שטרן התקשר למר שמעון סויסה ראש מועצה מקומית חצור והתנצל על הפרסום השגוי וההשוואה הלא נכונה בין הגנים ומערכות החינוך ברשויות. ברשות בקריית שמונה אף הורידו את הפרסום מהאתר של עיריית קריית שמונה.

מועצה אזורית הגליל העליון בחרו שלא להתייחס באופן פומבי לטענות ולפרסום השגוי של הרשות בקריית שמונה שכן הם יודעים שמערכת החינוך בקיבוצים בגליל העליון היא מהטובות באזור מבלי להשוות ביחס לרשויות אחרות ומערכת החינוך שהם מפעילים. בגליל העליון אומרים שברשות בקריית שמונה לא ציינו את הצוות החינוכי המקצועי של מערכת החינוך בגנים הארוכים בגליל העליון וכן את תכניות ההעשרה והתכנים המועברים לילדים בגנים.

בעקבות הסערה במערכת החינוך בימים האחרונים, חברי האופוזיציה זימנו ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין על מנת לטפל בבעיית הגנים הארוכים שנוצרה מול ההורים. במכתב ביקשו חברי האופוזיציה להעלות לסדר היום את הבעיות שעולות בעקבות השינוי בשעות והתוספת הכספית שההורים יאלצו לשלם בעבור כיסוי הגרעון התקציבי של הגנים הארוכים בגובה 800,000 ש”ח.

חבר מועצת העיר אלי זפרני מטעם האופוזיציה אמר כי הייתה פניה של הורים רבים לסייע מול הנהלת העיר. כל חברי האופוזיציה היו מאוחדים בדעה שאנחנו צריכים לסייע להורים. הוצאנו מכתב לראש העיר אביחי שטרן שאנחנו מבקשים כינוס בישיבת מועצת עיר של מן המניין בנושא הגנים הארוכים. תוך כמה שעות מרגע הוצאת המכתב הכל התהפך והכל השתנה. ההורים נפגשו עם ראש העירשטרן ללא מנהלת אגף החינוך וזמן קצר לאחר מכן יצא פרסום של ועד ההורים שהגיעו להבנות עם הרשות ומחלקת החינוך. אני שמח על כך שהסתדרו הדברים אך אני מגלה בעצם שהתנאים נשארו כמעט זהים ולשם כך הייתה מחאה של ההורים. הגעתי גם להפגנה לתמוך בהורים. אם ההורים היו ממתינים לישיבת מועצת העיר ייתכן ששם היו מתגלים הדברים. חשוב לי לומר להורים שהם צריכים לעשות חשיבה נוספת ולא לוותר על חינוך הילדים. בהנהלת העיר הקודמת החינוך היה אצלנו בראש סדר העדיפויות.

יום לאחר מכן הוזמנו לישיבה בעירייה ועד הורי הילדים בגנים הארוכים. בישיבה נכחו ראש העיר אביחי שטרן, סגן ראש העיר ומחזיק בתיק החינוך יחזקאלי ביחד עם חברת המועצה חן לגיסמו אדלר ונציגי ההורים. בפגישה הוחלט כי ההורים ישלמו על הגנים הארוכים סכום של 1060 ש”ח בחודש. שכולל שתי סייעות וגננת בעוד הסייעת השלישית בתוספת של 60% משרה תבוטל. השעות יהיו מ 7:00 בבוקר עד 16:30 אחר הצהריים וכולל ארוחת בוקר, צמצום בעלות החומרים המתכלים בגן.

בהודעה  שפרסמו ההורים נמסר כי לאחר חמישה חודשים של פגישות ודיונים מול הרשות, ועד ההורים בגנים הארוכים הודיע כי, הם קיבלו את דרישות הרשות והתשלום החודשי יהיה בסכום של 1060 ש”ח עם סייעות קבועות בגן וחופשות.

אריק מלאכי נציג ועד גנים ארוכים מסר כי ״הסיכום בין ועד הגנים הארוכים לבין עיריית קריית שמונה על גובה התשלום, התנאים והקיצוצים בהתאמה, היא תוצאה ידועה מראש מתחילתו של המאבק.
מלכתחילה היה לי ברור כי ייקור הדרקוני של 71% היה חלק מאסטרטגיה, כאשר התוצאה הסופית תיהיה “מחיר מוזל ומשתלם”, גירעון של 800,000 ש”ח שמתפוגג, ומצג שווא של הרשות אל מול הציבור כי החינוך לא נפגע. דמגוגיה. אנחנו ההורים נמשיך לעקוב מקרוב, ובמידת הצורך נחדש את המאבק.

תגובת מועצה מקומית חצור הגלילית: “צר לנו שעיריית קריית שמונה הוציאה פרסום שגוי, שהורד על ידם זמן קצר לאחר מכן. לשמחתנו ראש העיר שוחח באופן אישי עם ראש המועצה שמעון סויסה והתנצל על כך, יחד עם זאת התשלום לגנים קיבוציים בחצור הינו 550 שח לחודש. שעות הפעילות הם – 7:30 עד 16:00. הילדים מקבלים ארוחת בוקר מלאה ומזינה. בקייטנות עובדות לרוב שתי סייעות וגננת. במקרה שאין גננת עובדת סייעת שלישית ובשני המקרים הגנים מגובים בצוות מוביל שמלווה אותם במהלך כל הקייטנה. זכינו בגננות בנות חצור טובות והאיכותיות ביותר באזור. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הפיקוח ומשרדי הממשלה ואף זוכים מהם לתמיכה מלאה. השנה שני גנים זכו בקול קורא הגן העתידי בעלות של 100,000 שח לכל גן, בעז”ההשנה יגשו גנים נוספים. כל הגנים בחצור הגלילית עברו לפני כשנתיים שיפוץ פנים וחוץ. בכל הגנים יש חצרות גדולות ומוצללות, מתקנים מהאיכותיים ביותר וציוד חדיש ומזגנים.

ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר כי המועצה שמחה במערכת החינוך שלה ובמיוחד בחינוך לגיל הרך.  מערכת הגיל הרך מנוהלת בקיבוצים ונותנת מענה הוליסטי לגילאי לידה עד שש. לגבי המודעה שפורסמה בעיתון, הרי שהנתונים המופיעים בה לגבי הגנים בקיבוצים אינם נכונים. בכל מקרה, הנתונים שהוצגו הם חלקיים בלבד מתוך מכלול מרכיבים חשובים לא פחות, כגון איכות הגננות ומקצועיותן, תכניות ההעשרה והתכנים המועברים לילדים, גודל הגן ומצבו הפיזי, החשיפה לטבע ועוד. בסופו של יום, מה שמעיד יותר מכל על איכות הגנים הוא היקף הביקוש אליהם ובכל הקשור לגנים בקיבוצים הרי שהנתונים מדברים בעד עצמם.

מעיריית קריית שמונה נמסר כי הושגו הסכמות בין העירייה לוועד הורי הגנים הארוכים. סוף טוב הכל טוב: וועד ההורים לילדים בגנים הארוכים הגיעו לסיכום עם עיריית קריית שמונה בנוגע לאופן הפעלת הגנים הארוכים והתשלומים לגן בשנת הלימודים הבאה. בשבועות האחרונים התקיימו מספר ישיבות בין נציגי הרשות לנציגי ההורים כדי להגיע לפתרון מוסכם בכל הנוגע להפעלת הגנים. אמש נפגשו ראש העיר אביחי שטרן, מ”מ וסגנו אופיר יחזקאלי וחברת מועצת העיר חן לגיסימו אדלר עם וועד הורי הגנים והגיעו להבנות בכל הנושאים שהיו במחלוקת. גני הילדים יופעלו מהשעה 07:00 בבוקר עד 16:30. צוות הגן יכלול גננת ושתי סייעות קבועות במהלך כל השנה לרבות בחופשים. לא יהיו בגן יותר מ-27 ילדים והמחיר החודשי יהיה 1,060 שקלים. מתוך תחושת אחריות ומחוייבות לאיכות בחינוך גם בחופשים בהמשך השנה הנוכחית תתוקצב גננת למרות שהרשות לא מחוייבת לכך. בנוסף, נציגי ההורים ימשיכו להיות מעורבים בכל הנעשה בגנים והרשות תדאג לשקיפות מלאה ולעדכון ההורים בכל התהליכים בגנים הארוכים. היות וחוברות הרשמה כבר יצאו לתיבות הדואר של ההורים, אנו מבקשים להבהיר כי המחיר בשנה הבאה יהיה 1,060 שקלים בלבד ולא המחיר שמופיע בחוברת שנשלחה לבתי התושבים. ראש העיר שטרן, סגנו יחזקאלי וחברת המועצה אדלר-לגיסימו ברכו על ההבנות  ואמרו: “מתחילת כהונתינוכהנהגה,  הבהרנו כי אנו בוחנים כל נושא שעל הפרק מתוך מחוייבותותחושת אחריות רבה תוך שקיפות מירבית ביתר התחומים בעיר בטח ובטח בנושא מרכזי וחשוב כמו החינוך. כל העת אמרנו כי אנחנו וההורים באותו צד ומבחינתנו הקונפליקט לא היה קיים.  לכולנו, גם להנהגת העיר וגם להורים יש מטרה משותפת – לדאוג לילדים שלנו ולהעניק להם את החינוך הטוב ביותר. שמחים שהגענו להבנות והסכמות עם ההורים וגאים שיש לנו בעיר הורים מעורבים ואיכותיים.

בנוגע לפרסום על גני הילדים בחצור נמסר מהעירייה: “לצערנו קיבלנו נתון לא נכון בטבלה שפרסמנו ואין לנו אלא להתנצל. ברגע שנודע לנו על הטעות הפרסום הוסר. יחסינו עם מועצת חצור היו וישארו טובים. יש לנו הערכה רבה לראש המועצה שמעון סוויסהולפקידות הבכירה במועצה. שיתוף הפעולה הן עם חצור והן עם הרשויות בגליל המזרחי יימשך ביתר שאת לטובת כלל יישובי ותושבי הגליל”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn