ערב התרמה לתא לחץ למרכז הרפואי זיו: גויסו 3 מיליון ש”ח

עמותת ידידי המרכז הרפואי זיו,  בשיתוף עם אשכול רשויות גליל מזרחי, קיימה ביום חמישי האחרון (15.12.22) את ערב ההתרמה למען רכישת תא לחץ והקמת המכון לרפואה היפרברית במרכז הרפואי.

צילום: סוזי סטודיו לצילום

אולם האירועים של כפר בלום, התמלא עד אפס מקום והגיעו בהשתתפות מנכ”ל משרד הבריאות הפרופ’ נחמן אש, מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אילן שוחט, ח”כ עלי סלאלחה, מנהל המרכז הרפואי זיו הפרופ’ סלמאן זרקא, יו”ר אשכול גליל מזרחי, בני בן-מובחר, ראשי רשויות האשכול, ותושבי הצפון אשר נרתמו למען רכישת תא לחץ במרכז הרפואי זיו להבאת רפואה מתקדמת לצפון.

צילום: סוזי סטודיו לצילום

הקהל נהנה בכניסה לאירוע מכיבוד עשיר מתוצרת מקומית של הגליל והגולן שניתנה כולה בתרומה על ידי יינות יקב דלתון ויקב אדיר, גבינות בוטיק של משק שוורץ, מאפים ולחמים ועוד מטעמים משובחים. בהמשך הערב התקיימה הופעה של הזמר פבלו רוזנברג.

אגודת ידידי המרכז הרפואי זיו הינה גוף התנדבותי ששם לו למטרה לקדם ולטפח את השירות הרפואי המוצע לקהילת תושבי הצפון במרכז הרפואי זיו באמצעות גיוס משאבים והפנייתם לטובת הצטיידות רפואית ובינויי רפואי.

הנהלת האגודה מורכבת ממתנדבים המשקיעים מזמנם ומרצם לטובת קידום מטרות האגודה. חברי ההנהלה כולם הינם תושבי האזור; ועליהם נמנים, בין השאר, חיים ברביבאי לשעבר ראש העיר קריית שמונה, סגן יו”ר העמותה יוסי אלול לשעבר ראש המועצה המקומית חצור הגלילית , ד”ר אביבה רון, קצינים בכירים במילואים ועוד. יו”ר העמותה הינה תא”ל (במיל) מיכל בן-מובחר ממבואות החרמון. 

לדברי בן-מובחר ההתכנסות והעבודה סביב הערב המרגש מבטאת  את הנכונות של כולנו, תושבי הגליל והגולן להיות חלק ממטרה משותפת עבור אנשי הצפון. “זה מחמם את הלב, יש עשרות עסקים שתרמו כסף או שווה כסף לאירוע שהיה מאחד ומגבש.  התגייסות התושבים הייתה מעל ומעבר לציפיות שלנו. הצלחנו לגייס עד כה  קרוב ל – 3 מיליון שקלים. היה ערב חוויתי שהעצים את הלכידות של תושבי הגליל והגולן, ואת הנתינה מחממת הלב של הקהילה. יחד זה כח ואני מודה ומברכת על כך”.

צילום: סוזי סטודיו לצילום

מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ’ סלמאן זרקא: “השימוש העיקרי והחשוב ביותר  בתא לחץ הוא טיפול בפצעים כרוניים שלא מתרפאים וזיהומים עמידים. עיקר הנזקקים לשירות קריטי זה הם חולי סוכרת שלעתים סובלים מפצעים עמידים ונמצאים בסכנת קטיעת רגליים. תא לחץ נגיש יכול להיות ההזדמנות אחרונה להציל אותם מקטיעה ולשמר את איכות חייהם. המצב כיום הוא שתא הלחץ הצפוני ביותר נמצא בחיפה ותושבי הצפון מתקשים להגיע לשם לטיפול שדורש רצף של לפחות 20 ימים. הגיע הזמן שיהיו שירותים רפואה שלמים ומצוינים לצפון וזה הנושא שמעסיק אותנו בזיו כל העת. זו הזדמנות שאני רוצה להודות ולברך את כל השותפים המדהימים שעמלו כדי שערב ההתרמה יצליח, יחד נוכל לעמוד בכל אתגר ומשימה כדי להביא רפואה מצוינת לצפון”

בני בן- מובחר, יו”ר אשכול גליל מזרחי: “החלטנו שלא מחכים יותר. אנחנו רוצים לקבל רפואה מיטבית, מקצועית, כאן בגליל ובגולן. אנחנו התושבים לא אמורים לנסוע לירושלים ולא לתל אביב בשביל לקבל רפואה שמגיעה לכלל תושבי מדינת ישראל לכן אנו באשכול נרתמנו לסייע לקיום ערב הגאלה המיוחד הזה, גאים על הצלחתו ונמשיך לעשות למען מטרה זו”

מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט: “זכות גדולה עבורי להיות כאן, כמי שנולד בבית החולים זיו וכמי שאמא שלו עבדה שם 47 שנה. מה שקורה בבית החולים זיו זו מהפיכה של ממש בהובלת פרופסור זרקא- ישר כח גדול! אני שמח לבשר כי המשרד שלנו בראשותו של השר עודד פורר החליט להעביר סכום של 1.3 ש”ח לבית החולים זיו לטובת התא לחץ.

אילן אור, ראש המועצה המקומית יסוד המעלה ומוביל תחום הבריאות באשכול גליל מזרחי: “לנו כפריפריה אין מנוס אלה לחשוב אזוריות על מנת לתת פתרונות רפואיים מיטביים ואיכותיים לתושבים שלנו. כיום, המרכז הרפואי זיו הפך למרכז חדשני ומתקדם. אך עם כל הפעולות וההישגים, הגליל והגולן עדין נמצאים בפער לעומת המרכז ושירותים בסיסיים נוספים עדין לא נמצאים קרוב לבית. אני שמח על הצלחת האירוע ומטרתו החשובה. הצלחת בית החולים היא הצלחה שלנו התושבים”.

צילום: סוזי סטודיו לצילום

מנכ”ל משרד הבריאות נחמן אש: “במשרד הבריאות חשוב מאוד לפתח את הרפואה והבריאות בפריפריה. המרכז  הרפואי זיו הוא מרכז מצוין שהלך והתפתח בשנים האחרונות ואנחנו שמחים שיש לנו את האפשרות לתת לכם בצפון את השירות שמגיע לכם והמשימה שלנו יחד עם בית החולים היא לפתוח את השירות הזה כמה שיותר מהר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn