בני נוער מהגליל המזרחי טיפסו על מצוקים ותיעדו את עצמם בסרטונים, במסגרת מיזם משותף לאשכול גליל מזרחי, קרן קולנוע גליל, ובית הנשיא. הסרטונים יוצגו בפסטיבל גליל לסרטי הרפתקה.

צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי.

בשבועות האחרונים יצאו קבוצות של בני נוער מהגליל המזרחי לחוויה מאתגרת במיוחד, שהם עצמם מתעדים אותה, ובסופה יוצגו הסרטונים בפסטיבל גליל לסרטי הרפתקה, שיתקיים בין התאריכים 18 עד 21 למרץבסינמטק ראש פינה.

מיזם פילמנוערבהובלת אשכול רשויות גליל מזרחי במסגרת פרויקט“תקווה ישראלית” של בית הנשיא, ובשיתוף עם קרן קולנוע גליל, ויעדים לצפון. מטרתו ליצור חיבורים בין בני נוער על רקע מיזם חינוכי אחר, לצורך גיבוש וחיזוק תחושת השייכות האזורית, וחיזוק תחושת המסוגלות האישית דרך למידת מיומנויות צילום בטבע. בני הנוער רוכשים במהלך הפרויקט כלים טכנולוגיים בתחומי הצילום והעריכה ויוצאים בסופו עם סרט שיוצג בפסטיבל.

צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי.

בפרויקט לוקחים חלק כ- 80 בני נוער מהגליל המזרחי בקבוצות אזוריות מקרב תלמידי התיכון מהרשויות היהודיות והלא יהודיות. הפרויקט, ויה פראטה – “דרכי הברזל”, היו במקור דרכים נסתרות בהרים שפולסו במלחמת העולם השנייה על מנת לנוע מבלי להתגלות. הדרכים נסללו באמצעות קיבוע של סולמות, ידיות וקורות ברזל. היום משמשות הדרכים האלו הרפתקנים ומטיילים שאוהבים לאתגר את עצמם. לפני שנה הוקם שביל ראשון בארץ במצוק רמים שנקרא “דרך המלך”, לזכרו של ניר מלך, מדריך ומטפס הרים, שאהב את נופי הגליל ופיתח שבילים ומצוקים לטובת מטיילים בצפון.

הנערים והנערות שהשתתפו בפרויקט מראש פינה, קריית שמונה, גולן, טובה זנגריה, ברנקו וייס ותוכנית אודיסיאה בתל חי, עלו בשביל לעיתים במזג אוויר של ערפל וקור, והצליחו לעמוד באתגר הכפול של טיפוס ותיעוד עצמם מטפסים בשביל.

שרה צפרוני, קרן קולנוע גליל: “המטרה היא להפגיש את בני הנוער של הגליל עם הסביבה שבה הם חיים, לפתח אהבה ורגישות לטבע הגלילי ולהצמיח מתוך בני הנוער מנהיגים שיקדמו את המודעות לסביבה. השנה עברו בני הנוער סדנה לצילום סרטי “וואן שוט” (סרטים של דקה עד דקה וחצי ללא עריכה המספרים סיפור בשוט אחד) באמצעות הטלפונים הניידים ותיעדו את עצמם בפעילות אתגרית של טיפוס בויה פראטהשבמצוק רמים. אוהד פרל מ”מטיילים בארץ” העביר את סדנת הוואןשוט.

ויסאם פאיז עומר, ראש מועצה מקומית טובה זנגריה, יו”ר וועדת “תקווה ישראלית” באשכול גליל מזרחי: “אני מתרגש לראות בני נוער מטובה זנגריה מציגים סרטים לצד בני נוער מראש פינה וקריית שמונה. החיבורים האלה חשובים לנו ליצירת חברה מלוכדת ומכילה. אשכול גליל מזרחי פועל לחיזוק תחושת השייכות בקרב בני נוער ולהעצמתם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn