פרויקט ייחודי ומרגש בשם “שורשים וכנפיים”, אשר עוסק ביצירת חיבורים בין ילדים בגילאי גן לוותיקים בני 85 ומעלה, החל לפעול השבוע בבית ותיקי הגליל בתל-חי.

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

במסגרת הפרויקט יתקיימו שבעה מפגשים בין קבוצה בוגרת של “גן שקד” מכפר גלעדי ובין קבוצת ‘בינינו לבין עצמנו’ בבית ותיקי הגליל. כל מפגש אורך כשעתיים ובתוכו שיח ולמידה משותפת, שירה, התעמלות, יצירה, סיפורים ועוד. יצירת חיבור טבעי בין ותיקים לילדים הוכח כמביאלשמחה והנאה, כמו גם לקידום מדדים פיזיולוגיים, קוגניטיביים ורגשיים.

מפגשים יהיו גם לשיח ולמידה משותפת סביב הערכים המשותפים של המועצה האזורית הגליל העליון, החוגגת 70 שנה לקיומה בימים אלה. יש לציין, כי המשתתפים הוותיקים עברו סדרת אבחונים במפגש עם אנשי מקצוע של צוות מרכז היום ויעברו מפגש נוסף גם בסיום. בבית ותיקי הגליל מקוויםלפתח מודל, יחד עם אנשי מקצוע, אשר יספק מוצר שאותו ניתן יהיה להטמיע גם בתוך הישובים.

מירי קקון, מנהלת בית ותיקי הגליל: “שמחנו להשיק את המיזם המקסים, פרי יצירה משותפת של עמותת ותיקי הגליל, אגף החינוך במועצה אזורית הגליל העליון ומשרד החינוך, אשר מספק תמיכה וליווי. השבוע התקיים מפגש היכרות וההתרגשות מכל האנשים בחדר, בכל הגילאים, הייתה בשיאה. הואיל והחיבור המעשיר והמפרה החל משלבי התכנון ועד ההנחיה והליווי המקצועי, לא פלא שהמתח נשבר די מהר והילדים והמבוגרים השתתפו, שיתפו ונהנו. בשבוע הבא נעסוק בשם “שורשים וכנפיים”, נלמד ונתחבר לשורשים ולכנפיים שבכל אחד מאיתנו“.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn