שבת שלום - תמונה מויקיפדיה

פרשת יִתְר֨וֹ-רוצים לקבל את שמחת חודש אדר?

פרשת יִתְר֨וֹ-רוצים לקבל את שמחת חודש אדר?
תלמדו לוותר!
מהו כוח הויתור, ואיך הוא מתקשר ליתרו?
בנוסף נשאלת השאלה איך ייתכן שבמעמד הר סיני ביום בו בני ישראל מקבלים את עשרת הדיברות נקראת הפרשה על שם יתרו שהיה כהן מדיין ה״אפיפיור״ של העבודה זרה?
התשובה נמצאת כבר בשמו של יִתְר֨וֹ אותן האותיות של ויתור.
טבע האדם לרצות להיות צודק, הרבה פעמים אנחנו מנוהלים מתוך אגו ומתעקשים לא פעם על דברים שעושים לנו לא טוב, כי האגו מנהל אותנו, אנחנו כל הזמן רוצים להוכיח שאנו צודקים, ולכן עם השנים אנחנו מפתחים דרכי חשיבה והתנהגות שהופכת לחלק בלתי נפרד מאיתנו גם כשזה לא נכון לנו. מתי אדם לומד לעבור שינוי מהותי ונכון, כשהוא מוכן לשחרר ולוותר על דפוסי חשיבה שקיבעו אותו ולהיות מוכן לקבל דבר חדש.
לכוח הוויתור יש עוצמות אדירות מול השינוי בדפוסי חשיבה שהיינו רוצים לשנות, אדם שיודע לוותר מחזק את תחושת הבטחון העצמי שלו, מכיוון שהויתור מזמין אותו להתבוננות פנימית שיוצרת אצלו צמיחה רוחנית וחומרית שמביאה לשינוי. המקום המוותר איננו התרפסות או ביטול של האדם אלא נהפוכו הוא גורם לאדם להיות במקום משוחרר יותר ולחזק את מקורות השמחה בחייו.
יִתְר֨וֹ בעמדה של כוח והנהגה מרשה לעצמו, מתוך סיכון אישי, לוותר ולהודות על דרך חיים שהיתה לא נכונה עבורו.

דור-גז
דור-גז


עַתָּ֣ה יָדַ֔עְתִּי כִּֽי־גָד֥וֹל ה׳ מִכָּל הָֽאֱלֹהִ֑ים בכוח הויתור הזה זכה למעמד של כבוד בעם ישראל.
ואיך עובדים על מידת הוותרנות?
מקבלים מיתרו עצת זהב פשוטה מאוד, תלמדו לוותר לעצמכם לקבל ולבקש עזרה.
משה רבנו מעמיס על עצמו עבודה ויתרו אומר לו-
נָבֹ֣ל תִּבֹּ֔ל גַּם־אַתָּ֕ה גַּם־הָעָ֥ם הַזֶּ֖ה אֲשֶׁ֣ר עִמָּ֑ךְ כִּֽי־כָבֵ֤ד מִמְּךָ֙ הַדָּבָ֔ר לֹֽא־תוּכַ֥ל עֲשׂ֖הוּ לְבַדֶּֽךָ
כמה פעמים אמרתם לעצמכם שאתם קורסים תחת העומס, לא תמיד העומס הוא פיזי לעיתים אנחנו נמצאים תחת עומס רגשי גדול מאוד וברוב הפעמים הוא יותר קשה מן העומס הטכני והפיזי .
קשה מאוד לשאת בנטל לבד, כי לא תמיד אנו יודעים לבקש עזרה, וגם לא תמיד יודעים ממי לבקש, וגם לעיתים אנו חוששים לבקש כי מבליחה בנו המחשבה שאם נבקש עזרה אולי זה יתפרש כהפגנת חולשה, (אני לא יכול להתמודד?)
בא יתרו ואומר למשה אם לא תבקש עזרה לא רק שנָבֹ֣ל תִּבֹּ֔ל גַּם־אַתָּ֕ה אלא בסוף גם מי שתרצה לעזור לו יפגע גַּם־הָעָ֥ם הַזֶּ֖ה.
לכן עלינו להתפלל גם על השליחים הנכונים שהקב״ה מזמן לנו בדרך, ללמוד להעזר, ללמוד לבקש עזרה, לסמוך ולדעת לשחרר, לא בריא לנו להחזיק הכל לבד, תאפשרו לשליחים שמסביבכם להקל עליכם ולשאת אתכם בנטל.
וְהָקֵל֙ מֵֽעָלֶ֔יךָ וְנָֽשְׂא֖וּ אִתָּֽךְ
כי ברגע שנלמד לבקש עזרה נוכל לעמוד מול האתגר ונוכל לו.
וְיָֽכָלְתָּ֖ עֲמֹ֑ד וְגַם֙ כָּל־הָעָ֣ם הַזֶּ֔ה עַל־מְקֹמ֖וֹ יָבֹ֥א בְשָׁלֽוֹם
אנו נמצאים במלחמה שאף אחד לא דימיין את גודל האסון שנפל עלינו, יש כאב וצער גדול, והלב כואב וקשה לו להכיל, וברגעים כאלו יש גם ערפל גדול ואנו לא מבינים את הנהגת ה׳ בעולם וגם לא נבין, ואם מרגיש לנו שאנו עומדים מרחוק, ורואים ערפל, עלינו לזכור כי גם שם נמצא הקב״ה.
וַיַּֽעֲמֹ֥ד הָעָ֖ם מֵֽרָחֹ֑ק וּמשֶׁה֙ נִגַּ֣שׁ אֶל־הָֽעֲרָפֶ֔ל אֲשֶׁר־שָׁ֖ם הָֽאֱלֹהִֽים
שנזכה בכוח הויתור ומתוך הערפל לימים של שמחה כשמחת חודש אדר, כשמחה של קבלת התורה, שמתוך הכאב והוויתור נהיה ראויים לתקומה ולצמיחה🙏
השבת, שבת מברכין, מכריזים על בואו של חודש אדר, והשנה מעוברת שני חודשי אדר, שנזכה לימים של נהפוכו, כַּיָּמִים אֲשֶׁר נָחוּ בָהֶם הַיְּהוּדִים מֵאוֹיְבֵיהֶם וְהַחֹדֶשׁ אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לָהֶם מִיָּגוֹן לְשִׂמְחָה וּמֵאֵבֶל לְיוֹם טוֹב לַעֲשׂוֹת אוֹתָם יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה
🏵שבת שלום🏵
דרורית דוידי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn