אתמול (שני) שישה צעירים מאזור המרכז, בשנות העשרים לחייהם, התארחו בצימרים ביסוד המעלה למטרת בידוד. היום, שלושה מהצעירים נמצאו חיוביים למחלת הקורונה. נראה כי הצעירים ידעו שהם חשודים בהדבקות בנגיף הקורונה שכן בבואם להתארח בצימרים ביסוד המעלה דיווחו על כך באתר של משרד הבריאות,

בעקבות תוצאות הבדיקה של שלושה מהצעירים שהראו כי הם חיוביים לקורונה, נשלחה הודעה לשוטר הקהילתי של מועצה מקומית יסוד המעלה, כי ביישוב נמצאים חולים בקורונה. הודעה נוספת נמסרה לראש מועצה מקומית יסוד המעלה אילן אור, ובשיתוף משרד הבריאות, ומשטרת ישראל, איתרו את האורחים. שלושה מהם התפנו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ושלושה נוספים נשלחו לבידוד ביתי במרכז הארץ.

לאחר המקרה ראש המועצה אור שלח מכתב לבעלי הצימרים ובו הוא אומר כי הם פועלים ביחד עם משרד הבריאות לקבוע תקנות לשעת חרום כי בעלי הצימרים יקנסו אם לא ישמעו להוראות. 

ראש המועצה אור אמר כי ״הצעירים הגיעו ליסוד המעלה אתמול, ועד היום, כאשר התקבלו תוצאות הבדיקות שמאשרות כי שלושה מהצעירים נמצאו חיוביים למחלת הקורונה, הם טיילו ברחבי יסוד המעלה, ואזור נהר הירדן בסמוך ליסוד המעלה. ממשרד הבריאות עדיין לא התקבלה החקירה האפידמיולוגית שתאשר את המיקום המדויק שבו שהו הצעירים. בעלי הצימרים כנראה יצטרכו אף הם להיכנס לבידוד בהוראת משרד הבריאות״.

עוד אמר ראש מועצה אור כי הוא מבקש מהתושבים להקפיד על הכללים של משרד הבריאות בתנאי בידוד לאורחים והוסיף כי, “צפינו את הנולד. אני מצפה ודורש מבעלי צימרים, שאנחנו מבינים את הצורך שלהם להתפרנס, לא לארח אנשים שצריכים להימצא בבידוד. המבודדים מסכנים את בריאותם של תושבי המושבה. אין לנו יכולת לעקוב אחר המבודדים שמפרים את תנאי הבידוד, ואין גם כוונה כזאת. אני מצפה שאם מארחים אנשים שצריכים להימצא בבידוד לפחות שיהיו אחראים על כך שלא יפרו את תנאי הבידוד כמו בני משפחה שנמצאים בבידוד. צריך ערבות ואחריות הדדית”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn