ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן ביטל הערב (רביעי) את האצלת הסמכויות שהעניק לסגן ראש העיר מישל בן שימול. שטרן הודיע על החלטתו לביטול האצלת הסמכויות באמצעות מסירה בוואטסאפ. שטרן במכתבו אמר כי, יחסי האמון נפגעו בין השניים. החלטתו של שטרן זאת מצטרפת להחלטתו לביטול כל סמכויותיו של סגן ראש העיר בן שימול בוועדות העירייה והעברתו מתפקיד יו”ר ועדת הכספים. בן שימול נחוש לפעול למען הבטחת הבחירות שלו לתושבים.

לדבריו של שטרן במכתב, בישיבת מועצת העיר הראשונה מיום 5.12.18, קיבלה מועצת העיר את הצעתו של שטרן להאציל סמכויות ותפקידים של ראש העיר שטרן לסגן ראש העיר בן שימול, כאשר במהלך השנה החולפת, לטענת שטרן, בן שימול התפטר מחלק מן הסמכויות.

שטרן מתכוון להתפטרותו של בן שימול מתפקיד ממונה ראשות החנייה, בעקבות סרבו להמשיך ולכהן בתפקיד בלי שמיישמים את הבטחת הבחירות לציבור לחניה חינם לתושבי העיר ורפורמה בתחום החניות בעיר לטובת השירות לתושב. מהתבטאויות של בן שימול עיקר הסיבה להתפטרות מרשות החניה היא מתן הנחיות סותרות מהנחיותיו לביצוע ברשות החנייה ובהסתרה ממנו.

לטענת שטרן, בתקופה האחרונה, בן שימול תוקף בעקביות את העירייה ואת הנהלת העיר. הוא אינו מכבד את החלטות הנהלת העיר ומצטרף להצעות חברי האופוזיציה.  שטרן מטיח בבן שימול במכתב כי זו התנהגות כפוית טובה אשר משבשת לחלוטין את יחסי האמון בינו לבין בן שימול.

שטרן כאמור מבטל את כל האצלת סמכויות והתפקידים שהעביר לבן שימול שכוללים את ביטול סמכויותיו של בן שימול מלכהן כממונה בעירייה על תחום שירותי הבריאות הניתנים לתושבי העיר, ויישום ההסכם על הפעלת המוקד הרפואי האזורי לשירותי רפואה דחופה ולכהן כממונה על תחום החנייה ועל רשות החניה.

נראה ששטרן נזהר מאוד בבחירתו לרוקן מסמכויותיו את סגן ראש העיר מישל בן שימול ועושה זאת במשורה. שטרן מבין את המשמעות של עזיבה של בן שימול את הקואליציה שיכולה לבשר על התפוררות נוספת בקואליציה של שטרן. להוציא את שטרן מאזור הנוחות שאליו התרגל בשנתיים וחצי לכהונתו. נראה כי שטרן היה רוצה להדיח את בן שימול מתפקיד סגן ראש העיר אך אין ברשותו את הרב הנדרש וכאמור לא בהכרח נכון לו זעזועים בקואליציה.

לדבריו של שטרן למרות החלטתו לרוקן את סגן ראש העיר בן שימול מסמכויותיו הוא  מודיע לבן שימול כי דלתו פתוחה לכל דיאלוג ושיח. עוד מוסיף, כי הוא מקווה שבן שימול ישוב לשתף פעולה בהנהלת העיר. שיתוף הפעולה שאליו מתכוון שטרן הוא שבן שימול יישר קו עם הנהלת העיר ויישם את המדיניות שלה.
בן שימול כאמור מסרב לשתף פעולה עם מדיניות הנהלת העיר. על פי התבטאות של בן שימול בנושא ברשתות החברתיות, החלטתו נובעת מהמדיניות של שטרן שאינה מטיבה עם התושב כפי שהובטח לציבור לטענת בן שימול.

פניה זו של שטרן לבן שימול מספקת הצצה להתנהלות הנהלת העיר שאינה מקבלת סטייה ממשמעת קואליציונית. כל חברי מועצת העיר בקואליציה נדרשים להצביע על פי מדיניות על הנהלת העיר גם אם היא נגד צו ליבם. עד כמה תחזיק המשמעת הקואליציונית שמנהיג שטרן כראש עיר? זה רק הזמן יגיד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn