ראשי הרשויות ברחבי הגליל והגולן בפניה לראש הממשלה, בנימין נתניהו; ראש הממשלה החליפי, בני גנץ; שרת משרד התיירות, חברת הכנסת אורית פרקש הכהן; שר הבריאות, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, שרי ממשלת ישראל, וחברי קבינט הקורונה, בנושא פתיחת התיירות בצפון.

צילום: תיירות עין זיוון
(לצילום אין קשר לידיעה)

ראשי הרשויות: ראש מועצה מקומית מטולה, דוד אזולאי; ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן;
יו”ר אשכול גליל מזרחי, וראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר; ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ; ראש מועצה אזורית גולן, חיים רוקח ;ראש מועצה מקומית קצרין, דימי אפרצב; ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל; ראש העיר צפת, שוקי אוחנה; ראש מועצה מקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה, ראש מועצת מג’דל שמס, דולאן אבו סאלח; ראש מועצת בוקעאתא, עבאס אבו עוואד; וראשי רשויות נוספים בצפון.

בפניה טענו ראשי הרשויות כי תושבי הגליל והגולן הוכיחו מאז פרוץ משבר הקורונה עמידה איתנה בהנחיות משרד הבריאות ושמירה על משמעת. ואמרו, כי פעלו בהתאם להנחיות במטרה משותפת שהביאה להצלחה, כאשר מרבית היישובים נותרנו ירוקים, למרות עשרות אלפי המטיילים שפקדו את הגליל והגולן.

ראשי הרשויות טענו בפניה לראש הממשלה נתניהו, כי תושבי ישראל יכולים לטוס לחו”ל ולהתארח במלונות ולנפוש במדינות שונות, אך מנגד ענף התיירות, שהינו נדבך חשוב בכלכלה הצפונית ,נגדע, נעצר, כלשונם, ואלפי משפחות אינן יכולות להתפרנס. ומציינים, כי ברחבי הגליל והגולן פועלים אלפי צימרים, המפרנסים מאות משפחות כאשר באזור אין הרבה תעסוקה והתושבים חווים את הקושי הכלכלי. לטענתם, המשך סגירתם של הצימרים מהווה פגיעה קשה בכלכלה הצפונית ובאפשרות להמשיך ולפרנס אזור שלם שמתפרנס מענף התיירות.

ראשי הראשויות מבקשים לפתוח את הצימרים למשפחות גרעיניות ולהחזיר את הגליל לחיי שגרה בצל קורונה בהתאם להנחיות.

ראש מועצה מקומית מטולה, דוד אזולאי
צילום: מידע 8

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי שהוא גם יוזם הפניה: “במטולה משפחות רבות שמתפרנסות מעסקי התיירות. לא מדובר רק בצימרים. התיירים משתמשים גם בשירותי המסעדות ועוד. אנחנו רואים חשיבות גדולה גם בפתיחת התיירות הכפרית. אני מאוד מקווה שהפנייה שלנו תיפול על אזניים קשובות. שוחחתי בעניין עם שרת התיירות, אורית פרקש הכהן ואני מאוד מקווה שיחד עם ראשי הרשויות באזור נצליח להפוך את הקערה על פיה ולהחזיר את תיירות הפנים לאצבע הגליל”.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן והמשנה לראש העיר אלכס קוראצ’ון הממונה על התיירות בעירייה מסרו: “המכתב מדבר בעד עצמו. אנחנו תומכים בכל דבר שיסייע להניע את הכלכלה במסגרת השמירה על ההנחיות. הקורונה תהיה איתנו עוד זמן רב ונצטרך לדעת לחיות איתה לצד ניהול שיגרה אחראית”.

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ
צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: ” מרחב הגליל העליון והגולן יכול וצריך לשמש כפתרון לצורך ההולך וגדל של משפחות לחופשה משפחתית, בטח בעת הזו שהצורך לנשום אוויר , תרתי משמע, ליהנות, להיות עם המשפחה לא בין ארבעה קירות. המרחבים הפתוחים, הלינה הכפרית (צימרים והמלונות שאצלנו בנויים אחרת ) המסעדות הקטנות עם חצר, היזמויות השונות של טיולים ובילוי בטבע שקיימים אצלנו, היקבים, האטרקציות, מגוון התרבויות שאין כמוהו בעולם, שבילי הליכה ושבילי אופניים ועוד ועוד. אני מקווה שהממשלה תאפשר לנו לנהל את התיירות במרחב שלנו, בתוך ההנחיות של המדינה כי אנחנו יכולים, כי אנחנו הפתרון לא הבעיה”.

ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן – מובחר
צילום: סטודיו גולן

יו”ר אשכול גליל מזרחי, וראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן – מובחר: “אני חושב כיו”ר אשכול גליל מזרחי, המדינה צריכה לעבוד על פי המתווה של פרופ’ גמזו בתכנית הרמזור. ואם האזור שלנו שבעיקרו הוא צימרים ובתי הארחה בקיבוצים, אם היישוב לא ירוק שלא יאפשרו לפתוח. אבל מכיוון שאנחנו מאוד מקפידים עם הסברה, הדרכה, בדיקות, לא יכול להיות שנשארו עוד כמה ימים בודדים שהתושבים שלנו יכולים להרוויח את כספם, שגם את זה יחסמו לנו. אנחנו לא בית מלון בתל אביב, ים המלח, או באילת, אזור הגליל הוא פתוח וירוק, הוא נקי. ולכן, ההבדל בין מלון ובין צימרים, שהצימרים מגיעים להתארח משפחה גרעינית. עשינו הסברה והדרכה לכל בעלי חדרי האירוח, מקפידים על מסיכות והגיינה, מקפידים על חיטוי מאסיבי בין משפחה למשפחה. ולכן יוצאת הפניה, ואני מקווה שהיא לא תיפול על אוזניים אטומות”.

ראש מועצה מקומית קצרין, דימי אפרצב
צילום: מועצה מקומית קצרין

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: ״משבר הקורונה פגע בכל הענפים ובכל המישורים כמעט בכל בית אב בקצרין. התיירות בכלל והתיירים בפרט הם הלחם והדגים של בעלי העסקים המקומיים. עם החלת הסגר השני נותרו רבים מהם ללא הכנסה ועם החלטה קשה. עכשיו, שההקלות מגיעות, השמיים נפתחו, אני מקווה שהממשלה תתיר את פתיחת הצימרים, המלונות וחדרי האירוח למשפחות גרעיניות ומטיילים בשביל שהתיירים המקומיים יחזרו אלינו״.

ראש מועצה אזורית הגולן, חיים רוקח
צילום: מועצה אזורית גולן

ראש מועצה אזורית הגולן, חיים רוקח: “במהלך הקיץ האחרון טיילו בגולן מעל 1,300,000 איש ולא היה נדבק אחד מתושבי הגולן או מבין המבקרים בעת שהותם פה בגולן. אופי התיירות הכפרית בגולן, הפיזור בשטח הפתוח, המרחבים ואופי הפעילויות המוצעות בגולן, שונות מהתיירות העירונית ומאפשרות שמירה על ההנחיות-ריחוק חברתי, מיעוט מתקהלים, מרחבים גדולים וכו’. מסיבות אילו פנינו, ראשי הרשויות אל ראש הממשלה בבקשה לאפשר את פתיחת התיירות הכפרית. מאמינים כי ניתן לחזור לעבוד, להתפרנס ולשמור על הבריאות הנפשית והכלכלית של כולנו-תושבי הגולן המתפרנסים מתיירות ותושבי המדינה המבקשים לנפוש במקום בטוח ופתוח! זה הזמן לטייל בגולן”.

ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל.
צילום: מועצה מקומית ראש פינה

מוטי חטיאל ראש מועצה מקומית ראש פינה: “התיירות בצפון שהיא מעוגני הכלכלה ספגה פגיעה דרמטית מאז פרץ משבר הקורונה. קריסתם היא פגיעה בחוסן תושבי ויישובי הצפון, וכתוצאה מכך בחוסן הלאומי של המדינה. התושבים שלנו ממושמעים, מקפידים על ההנחיות ואנחנו נכונים לקחת את האחריות על הפיקוח ובלבד שהעסקים יקבלו היתר לחזור לפעול  מאחר וראש פינה ירוקה התיירים יכולים להנות מהצימרים כאן”.

ראש מועצה מקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה.
צילום: מידע 8

שמעון סויסה, ראש מועצה מקומית חצור הגלילית: “התיירות בגליל בכלל ובאצבע הגליל בפרט, היא מקור פרנסה חשוב עבור רבים מתושבי האזור. על משרד הבריאות להכתיב כללים חדשים שיחייבו בעלי צימרים ומלונאות על מנת לאפשר הצלת בעלי העסקים מאידך וכן אלטרנטיבה תיירותית מאידך , בעת הזו חשוב שנוא התיירות יפעל תחת בקרה אבל שיפעל”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn