בשבועיים האחרונים גדל מספר הפניות של תושבים אל מחלקת הרווחה, ולמחלקות נוספות במועצה המקומית ראש פינה עם בקשות סיוע לעבור טוב יותר את התקופה הזו.

צילום: מועצה מקומית ראש פינה

ראש המועצה מוטי חטיאל פנה בהודעה לתושבי המושבה וביקש שלא להסס לפנות אל המועצה בעת מצוקה, והמועצה תעשה כל שביכולתה ותחפש כל אפיק לעזרה לפונים. חטיאל ציין, אנו נמצאים במציאות שלא הכרנו כמותה, כולנו חשים את זה במצב הרוח, בדאגה לבריאותנו ובריאות יקירינו, וכמובן בדאגה הכלכלית עקב סגירת העסקים ומצב התעסוקה. ביחד נעבור את המשבר הזה עד שנגיע מחדש לשגרה המיוחלת, כתב ראש המועצה לתושבים.   

בתוך כך, תוגבר מוקד המועצה, ובמקביל פועל צוות נמרץ הכולל עובדות מועצה, מתנדבים ובנות שרות לאומי על קשר טלפוני יזום אל תושבים, בדגש על תושבים בקבוצות הסיכון, לבירור צרכים ומתן מענים. מחלקת הרווחה מטפלת במשפחות ויחידים ובפניות החדשות הנובעות מהסגר ומצבי הדחק שהציף משבר הקורונה.   

ומהמבוגרים אל הצעירים: מחלקת החינוך מלווה את צוותי החינוך במטרה המרכזית של שמירת הקשר ותמיכה בילדים בימים האלה. צוותי החינוך מקיימים כמה שניתן שגרת למידה ופעילות, גם מרחוק, בעזרת סרטונים, שירים וסיפורים מותאמים לגן ולכיתה. עם הנוער הקשר הוא אינטרנטי, ולעיתים הוא כולל ביקורי בית של המדריכים. מחלקת הביטחון ניצלה את הימים האחרונים לתרגל פריסת חפ”ק של ציודי החירום של המועצה לבדיקת תקינותם ליום בו יצטרכו אותם.

מרכז צעירי ראש פינה נרתם כמו בסגר הראשון להפעלת מערך המתנדבים למשימות עזרה לתושבים בקהילה, ובמקביל מקיימים את תחרות היצירה המקומית “שיר מקומי”, ומציעים שורת הדרכות מקוונות. המרכז הקהילתי סגור ומקיים קשר מקוון עם המתעניינים, בו מועברים תכנים קהילתיים, קורסים וחוגים, והשבוע – תחרות הסוכה המקושטת במושבה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn