איפה ניתן לרכוש דירות עד 1.2 מיליון שקלים, האם משרד השיכון יקטין את עלויות הבנייה בגליל העליון ועל מה דיברו בכנס הבנייה שהתרחש בגליליון? כל התשובות בכתבה הבאה

 

מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, הגיע בשבוע שעבר לפגישת עבודה וסיור בקיבוצי הגליל העליון, בהזמנת המועצה האזורית, בעקבות רצונה להביא פתרון למכשולים המעכבים בנייה ופיתוח במספר קיבוצים ולצמצם את הפער מבני הציבור הקיימים בקיבוצים.

מהנדס המועצה, אוהד לבנת, פרש בפני האורחים כי בשטח מקודמות 20 תכניות מתאר בקיבוצים, תכנון מפורט לתשתיות ציבוריות ב-17 קיבוצים,  ומבוצעת כעת תשתיות ציבוריות ל-871 יחידות דיור ב – 18 קיבוצים. הבעיה היא שבחלק מהקיבוצים עלויות התשתיות והבנייה גבוהות משמעותית מהממוצע, מה שמעכב את הפרויקטים וקליטת הרוכשים בקיבוצים.

 

 

בדיון בלשכת ראש המועצה, ובביקור בשדה נחמיה ובגונן, הוצגו והומחשו הבעיות על ידי ראש המועצה גיורא זלץ, והועלו רעיונות להגדלת תמיכת המדינה בפרויקטים. מנכ”ל משרד השיכון סיכם כי יזמן בקרוב דיון מקצועי בלשכתו, בהשתתפות הקיבוצים הרלוונטיים, אנשי המועצה ואנשי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון, בכדי לבחון דרכים לעזרה. “הצגתם לי היקפי בנייה, תכנון ופיתוח המעידים על חזון ותנופה אדירה, וזה לא מובן מאליו שזה מתרחש כאן בגליל העליון. להתגורר בקרית שמונה ובגליל העליון זה ערך מבחינתנו וחשוב לנו לעזור לכם להצליח” הדגיש המנכ”ל.

איפה קונים דירה במיליון שקלים בצפון?

על פי נתוני משרד האוצר והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לצד דיווחים של עסקאות נדל”ן מרשות המיסים, ניתן לראות כי בשנים האחרונות מחירי הדירות ובתים צמודי קרקע בצפון הארץ עלו בעשרות אחוזים.

זוגות צעירים שאינם בעלי דירה, ומשפחות המעוניינות לשדרג את דירתם הישנה לדירה גדולה יותר או אף לבית צמוד קרקע, חווים לא מעט קשיים במציאת נכס במחיר שיהיה במחיר הוגן ובהישג ידם.

 

על מנת לסייע לאותם מחפשי דירות בערי הצפון, ערכה לאחרונה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין בדיקה של מחירי נכסים בשלוש מבין ערי הגליל העליון והגולן: צפת, חצור וקצרין. בבדיקתה השוותה בוגין בין נכסים אשר דומים בגדלם ובמאפיינם ונמצאים בטווח מחירים זהה.

 

על פי ממצאי הבדיקה עולה כי “לתושבי צפת המעוניינים לשדרג את דירתם ולעבור לדירה גדולה, מרווחת יותר וחדשה (לדוגמא מ-4 חדרים ל-5), אני ממליצה לשקול מעבר לקצרין, שכידוע בצפת אין מלאי של דירות 5 חדרים חדשות, ואלו המצויות הן דירות יד שנייה שמחירן עומד על כ-910,000 שקלים בממוצע. עם תוספת של קצת יותר מ- 100,000 ₪, תוכלו לרכוש דירת 5 חדרים חדשה, מרווחת וגדולה עם גינה פרטית בקצרין”.

גם לתושבי חצור הגלילית, אשר בכיסם סכום של מליון שקלים בלבד, ממליצה בוגין לשקול מעבר לקצרין, שם תעלה דירת גן, בגודל של 125 מ”ר עם גינה של 140 מ”ר בכמיליון שקלים.

מי שכבר גר באיזור ומעוניין במגורים בבית צמוד קרקע, בוגין ממליצה לשקול מעבר לחצור הגלילית, שם ניתן לרכוש לדוגמא קוטג’ של 5 חדרים בגודל 135 מ”ר עם גינה במחיר של 1.19 מיליון שקלים, מחיר של דירה גדולה יד שנייה בצפת.

מרכז הבנייה הישראלי הגיע לצפון

בשבוע שעבר קיים מרכז הבנייה הישראלי כנס מיוחד לעשרות משפחות שבונות את ביתן בצפון. הכנס התקיים במלון גליליון, בו פגשו המשתתפים את נבחרת המומחים של מרכז הבנייה הישראלי בצפון שמורכבת מטובי האדריכלים, המפקחים, המהנדסים, הקבלנים ועוד. אנשי המקצוע קיימו עם המשתתפים פגישות אישיות והעניקו להם טיפים ועצות שיסייעו להם לחסוך בכסף ומשאבים במהלך בניית ביתם.

בכנס נכחו, בין היתר, יו”ר מרכז הבנייה הישראלי ערן רולס, סגן ראש עיריית קריית שמונה יגאל בוזגלו, בעלי מלון ‘גליליון’ וקבוצת הפועל גליל עליון-קריית שמונה חיים אוחיון, מנהל נבחרת המומחים של מרכז הבנייה הישראלי בצפון חנוך בומש, מנכ”ל ישיבת ההסדר בקריית שמונה חיים בומש ועשרות משפחות מכל רחבי האזור.

 

לאחר קבלת הפנים, נפגשו המשפחות עם אנשי נבחרת המומחים שכללו, בין היתר, את האדריכל איתי יערי, האדריכל אורי ישכיל, האדרכלית קרן בן ישי, המפקח אוריאל בן יעקב, המפקח זוהר אליהו, המפקח שי נשיא, יועץ המשכנתאות גיא מור עינב והיועצת הכלכלית נורית אוסקר גורביץ’, והאזינו להרצאות של יו”ר מרכז הבנייה הישראלי ערן רולס ומנכ”לית ‘בונים בגולן’ מיכל גלר, בנושא “בנייה נבונה בתחום הבנייה הפרטית”.

 

יו”ר מרכז הבנייה הישראלי, ערן רולס: “יש לי חלום שמלווה אותי במשך הרבה שנים, לגור בחבל הארץ היפהפה הזה, שהרי גדלתי בקריות ושרתתי בצבא בגבול הצפון. עד לשנת 2050 אוכלוסיית מדינת ישראל צפויה להכפיל את עצמה, ולהפוך את ישראל לאחת המדינות הצפופות בעולם. לכן, מי שיבנה עכשיו בבנייה פרטית, בניית בית קרקע, עושה נכון מכיוון שבעתיד כנראה שכולנו נגור בבנייה רוויה. אנו מתכוונים לפתוח קורסים מקצועיים עבורכם, תושבי האזור, בכדי לסייע לכם לבנות בצורה נבונה, לחסוך הרבה כאב ראש וטעויות לשנים, ליצור בתים באיכות גבוהה יותר ובחיסכון כספי עצום. אתם מוזמנים להגיע ולהתארח אצלנו במרכז המבקרים הייחודי שלנו שנמצא באיצטדיון נתניה”.

 

סגן ראש עיריית קריית שמונה, יגאל בוזגלו: “זו תעודת כבוד עבורנו שהגעתם עד לכאן, לצפון הארץ, בכדי לסייע לתושבים ולספק להם ייעוץ בדרך לבניית ביתם. קריית שמונה נמצאת בתנופת בנייה אדירה, פרויקט ‘יובלים’ הגדול יוצא לדרך, יש אנשים שכבר החלו לבנות את ביתם, ואפשר לומר בביטחון שנבלמה עזיבת הצעירים את העיר. חשוב מאד שנרחיב את שיתוף הפעולה עם מרכז הבנייה הישראלי. אני מודה ליו”ר המרכז, ערן רולס ולמנהל קהילת המומחים בצפון, חנוך בומש, על כנס נהדר”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn