אביב הגיע פסח בא! פריחת האביב הינה זמן מצוין ליהנות מהססגוניות שבטבע וממזג אוויר נוח המתאים לטיול סביב האגם הלאומי. ברשות הכינרת מזמינים את המטיילים במהלך חול המועד פסח ליהנות מסיורים מודרכים על ידי צוות מדריכים מקצועי של הרשות- ללא תשלום בשביל “סובב כינרת”- מעיינות, פריחות האביב, תצפיות עוצרות נשימה אל הכינרת ואתרים היסטוריים.

 

יום רביעי, 12 באפריל:  מחוף גרין למגדלא + ביקור באתר ‘מגדלא’

נפגשים בשעה 14:00 בחניית מגדלא, שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בחוף גרין. נצעד צפונה לאורך קטע שופע מעיינות, נחלוף על לפי ימק”א והמנזר הרוסי, נטבול רגלינו במים ונמשיך לעבר המושבה מגדל. במהלך הסיור נבקר גם במבאר אנטליה מהתקופה העותמאנית, במוביל המלוח וכדומה. הסיור הינו ללא תשלום אך לקראת סיומו נבקר במבנים העתיקים שבאתר מגדלא- נתרשם מהחפירות שם, בית הכנסת העתיק מתקופת בית שני ובכנסיה המודרנית- עלות ביקור באתר מסובסדת- 10 ₪ למשתתף.

אורך המסלול- 3 ק”מ, כ-3 שעות הליכה. דרגת קושי- בינונית, מתאים למטיבי לכת.

 

יום חמישי, 13 באפריל:  היסטוריה ותצפיות מרשימות- מטבחה לכפר נחום

נפגשים בשעה 10:00 בחניון כפר נחום שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בטבחה. את הסיור נפתח בביקור בכנסיית הלחם והדגים שעל שפת הכינרת, שם אמנים וחובבי ציפורים מהתקופה הביזנטית יצרו רצפת פסיפס מרשימה.

נצעד לעבר עין איוב הנובע מבאר ארטזית במפל מרשים הישר לכינרת, נמשיך לאורך שביל סובב כינרת לעבר כפר נחום כשבהדרך נעצור במספר תצפיות מרשימות על האגם הלאומי ועופות המים.

אורך המסלול כ-2 ק”מ, כשעתיים הליכה. דרגת קושי- בינונית, מתאים למטיבי לכת.

 

יום שבת, 15 באפריל: מארמון ברניקי לבאר מרים

נפגשים בשעה 10:00 בחניה של חוף חמי טבריה, שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בהר ברניקי. המלכה ברניקי אולי לא גרה מעולם על שפת הכינרת אבל דמותה וסיפור חייה המרשים דבקו בהר שמעל לטבריה העתיקה. לאחר תצפית מרהיבה מהארמון נרד לשפת הכינרת דרך שרידיה הקדומים של טבריה ונתחבר לשביל סובב כינרת לקטע קצר מבאר מרים לחוף חמי טבריה אגב, באר מרים על פי האמונה היה מקור המים של בני ישראל במשך ארבעים שנות הנדודים במדבר ועד בואם לארץ ישראל. מיקומה של הבאר אבד אך המסורת שעברה מדור לדור מלמדת, כי מקומה על שפת הכינרת.

אורך המסלול- 2 ק”מ, כשעתיים וחצי הליכה. דרגת קושי- קשה, ירידות תלולות.

 

הסיורים פתוחים לקהל הרחב והינם ללא תשלום!. לכל המסלולים נדרשת הרשמה  מוקדמת בכוכבית כינרת- 55477*, באתר: www.kineret.org.il ובדף הפייסבוק – “זורמים לכינרת”.

לכל הסיורים יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע ומים.  הסיורים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות), הסיורים כוללים הסעה חינם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn