צילום: עיריית קריית שמונה

כפי שדיווחנו ביום שישי האחרון, היום (ראשון) נערכה ישיבת ועדת המכרזים לבחירה של רשת אורט או רשת עתיד לנהל את בתי הספר התיכוניים בעיר וכאמור נבחרה רשת אורט לנהל את בתי הספר התיכוניים דנציגר, המתמיד והאולפנית.

חברי האופוזיציה ד”ר בוריס סידלקובסקי ואלי זפרני שהיו נציגים בועדה לבחירת רשת התיכונים התנגדו לבחירת רשת אורט כמפעילה של בית הספר דנציגר בעיר ואמרו, כי בניגוד להנהלת העיר התייעצו עם אנשי המקצוע בתחום החינוך שהמליצו להחזיר את בית הספר דנציגר ושאר בתי הספר התיכוניים בעיר לניהול העירייה. חברי האופוזיציה נציגי הועדה אמרו כי בהנהלת העיר הבטיחו שינוי ולהחזיר את ניהול בתי הספר לידי העירייה הוא השינוי ולא להחזיר את העיר אחורה. עוד אומרים כי חמור שנציגי הנהלת העיר מגיעים לועדה ומצביעים בלי שהם יודעים את הנתונים. בעבר כשניהול בית הספר דנציגר היה בידי עיריית קריית שמונה היה טוב בכל ההיבטים כמו שאנשי מערכת החינוך יהיו מקריית שמונה. חבר מועצת העיר אלי זפרני מוסיף כי ההצעה שהביאו לועדה הייתה יכולה לסייע לקריית שמונה בהבאת תקציבים מהממשלה. זפרני אומר שזאת הייתה הזדמנות מצוינת עבור ראש העיר אביחי שטרן להיעזר בקשרים של זפרני עם שר החינוך יואב גלאנט ולהביא תקציבים של מיליונים ביחד עבור חינוך בעיר, אך עם הבחירה ברשת חיצונית ולא בניהול העירייה הדבר אינו מתאפשר.

על פי הנתונים שהגישו שתי הרשתות רשת אורט הובילה על רשת עתיד בסך כל הניקוד. הרשתות בכדי לעמוד בתנאי המכרז התחייבו להשקיע בתשתיות ובפדגוגיה. כאשר רשת עתיד התחייבה להשקיע בתשתיות 350,000 שקלים, בעוד רשת אורט התחייבה להשקיע סכום של 450,000 שקלים. בפדגוגיה רשת אורט התחייבה להשקיע 900,000 שקלים בעוד רשת עתיד התחייבה על סכום השקעה של 700,000 שקלים, פערים בסכומים שהשפיעו על דירוג הניקוד הסופי שכאמור הביאו את רשת אורט להיות הרשת המועמדת המובילה להפעיל את תיכון דנציגר בעיר

בחוות דעת שהוגשה לעירייה על ידי משרד רואה חשבון פישמן ושות’ רשת אורט רשמה הפסדים של מיליוני שקלים החל משנת 2018 ובוועדה לבחירת מפעיל אומרים כי הרשת נדרשת להציג ביטחונות כי היא יכולה להפעיל את תיכון דנציגר ללא קשיים כספיים. הרשתות דורגו בניקוד גם על השתתפות בתכניות למצוינות ופיתוח ויישום דרכי הוראה כאשר רשת אורט הייתה עם ניקוד גבוה יותר. כאמור ישיבת ועדת המכרזים תתקיים ביום ראשון ושינויים יהיו יכולים להיות ביום ראשון.

כזכור רשת התיכונים דרכא שהפעילה את תיכון דנציגר בתשע שנים האחרונות ואף הובילה את בית הספר למצוינות לא ניגשה למכרז. ברשת טענו כי הם החליטו שלא לגשת למכרז ולסיים את דרכם המקצועית בעיר. מקורבים לרשת דרכא מסרו כי העירייה לא עמדה בהתחייבות מול הרשת שכללה התנצלות למנכ”ל הרשת על כך כי שמו הוכפש והתחייבות להחזיר לדרכא את ההשקעות במבנה. ברשת דרכא התייחסו לפני מספר ימים להשקעות בגובה מיליוני שקלים שהושקעו במהלך השנים ואמרו כי הם מסיימים את חוזה ההתקשרות מבלי לבקש את ההשקעות בסכום של מיליוני שקלים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn