עו”ד לירון מלכה.
צילום: משרד עו”ד לירון מלכה

שוחרר ללא מעצר מתקיפת ראש העיר קריית שמונה לכאורה אך נעצר על פוסט בפייסבוק

תושב קריית שמונה אשר נחקר לאחרונה בחשד לתקיפת ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן בישיבת מועצת עיר, שוחרר ללא מעצר בתנאים מגבילים, אך יומיים לאחר מכן נעצר התושב ולא בגלל חשד לתקיפת ראש העיר אלא בגלל פוסט בפייסבוק. את התושב ששוחרר ממעצר לביתו מייצגת עו”ד לירון מלכה.

המקרה החל ביום שני בשבוע שעבר (31.10) בישיבת מועצת עיר לאחר חילופי דברים בין מנכ”ל עיריית קריית שמונה יורם ביטון לתושבים אשר נכחו באולם המליאה.

בעקבות חילופי הדברים האווירה ניצתה כאשר אחד מהתושבים קילל את ראש העיר כשהוא מעיף את המיקרופון משולחנו. עם המהומה שפרצה ראש העיר אביחי שטרן סגר את הישיבה וניגש לתחנת המשטרה להגיש תלונה.

התושב נקרא עוד באותו היום (שני) בחצות הלילה לחקירה בתחנת המשטרה. לאחר החקירה התושב שוחרר בתנאים מגבילים אשר אוסרים עליו ליצור קשר עם ראש העיר קריית שמונה ואף להתקרב לאזור עיריית קריית שמונה.

התושב ככל הנראה יומיים לאחר מכן (2.11) כאות מחאה על חקירתו העלה סרטונים ברשת החברתית פייסבוק שהתוכן בהם גרם לראש העיר ככל הנראה תחושה של איום כלפיו. עוד באותו היום הוגשה תלונה נוספת שהביאה למעצרו של התושב.

בדיון להארכת מעצרו (3.11) של התושב שהתקיים בבית המשפט השלום בקריית שמונה עם השופט מורן מרגלית, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של התושב בחמישה ימים נוספים, אך השופט מרגלית היה סבור ששני ימי מעצר מספיקים לסיום החקירה. עוד טען השופט מרגלית ביחס לתקיפת ראש העיר כי, קיימת תשתית ראייתית שאינה בעוצמה גבוהה מאוד. כאמור התושב שוחרר לאחר שני ימי מעצר לביתו.

עו”ד לירון מלכה שמייצגת את התושב, בדיון להארכת מעצרו טענה כי, המעצר של התושב נועד להרגעת הרוחות בקריית שמונה. אם התושב לא נעצר לאחר החקירה על תקיפת ראש העיר לכאורה הדבר מעיד שהתושב אינו מסוכן ולכן אין עילה למעצרו אפילו לא ליום אחד. עוד טענה עו”ד מלכה על תכנם של הפוסטים בפייסבוק כי, כל הנאמר על ידו של התושב נאמר שיעשה באופן חוקי ובצינורות המקובלים. לגבי הנימה המאיימת של התושב טענה עו”ד מלכה שלה היכרות עם התושב כבר 22 שנה וזהו הדיבור הרגיל שלו.

מעו”ד לירון מלכה נמסר: “מרשי לא תקף. הוא הותקף מילולית והושפל בפני רבים. לכן, התפרץ וקילל. לא היה מקום להגיש כנגדו תלונה במשטרה ובוודאי שלא היה מקום לעוצרו”.

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn