שוטרי השיטור הימי כנרת לאחר חילוץ וטיפול בשלושה אירועים בתוך שעה של נופשים, שנפלו מאופנוע הים עליו רכבו, הבחינו בסירת גומי מלאה במים בלב האגם ובתוכה 3 ילדים ללא חגורות הצלה ואמצעי תקשורת.

צילום: דוברות המשטרה

הארועים התרחשו אתמול (3/8) בשעות הערב המוקדמות כאמור לאחר טיפול בשלושה אירועי חילוץ שונים של רוכבי אופנוע ים על ידי שוטרי השיטור הימי, הבחינו השוטרים בסירת גומי במרחק של כ-3 ק”מ מקו החוף. השוטרים התקרבו בזהירות לסירה והבחינו בשלושה ילדים בגילאים שונים, שכלל לא חגורים בחגורות הצלה ולא נמצא ברשותם כל אמצעי תקשורת. בנוסף הבחינו השוטרים, כי הסירה הייתה מלאה במים ורק בדרך נס לא ארע אסון. הילדים חולצו לסירת השיטור הימי והובאו חזרה לחוף “השיקמים” בו שהו הוריהם.

קודם לחילוץ הילדים בסירת הגומי, התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה מגבר שציין, כי נמצא הוא על החוף ומבחין בעשן מתוך אגם הכנרת ולטעמו מדובר באנשים שנמצאים במצוקה. עם קבלת ההודעה הוזנקו שוטרי השיטור הימי כנרת לאזור שתואר ותוך דקות ספורות איתרו השוטרים את שני הגברים בשנות ה-30 לחייהם, כשהם חגורים בחגורות הצלה, במרחק של כ- 2 ק”מ מקו החוף של חוף “הדקל”. הגברים סיפרו, כי אופנוע הים כבה כנראה כתוצאה מתקלה והם היו ללא טלפונים ניידים או אמצעי תקשורת אחרים ולכן הדליקו לפיד עשן בכדי לסמן את מצוקתם.

בנוסף טיפלו שוטרי השיטור הימי בעוד שני אירועים דומים בהם נפלו הרוכבים מאופנוע הים, כשהם חגורים בחגורות הצלה, אך עקב הגלים הגבוהים והרוח המערבית החזקה לא הצליחו לשוב לאופנוע הים אשר נסחף במהירות הרחק מהם.

במשטרת ישראל שבים ומדגישים לציבור:

אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות.

אין להכנס למים על גבי אמצעי ציפה: אבובים, סירות גומי או מזרוני ים עקב סכנת היסחפות.

מומלץ להשאיר בחוף חבר צופה עם טלפון למקרה של מצוקה.

ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף.

לעוסקים בספורט ימי (גלשנים, מצנחים, אופנועים וכו’) – במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה.

למפליגים באגם הכנרת – יש להצטייד בטלפון נייד בשהייה ממושכת ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn