צילום: עיריית קריית שמונה

מאת דנה אלימלך.

השבוע (רביעי) התקיימה ישיבת דירקטוריון החברה הכלכלית לקריית שמונה, בין הנושאים שהועלו בישיבה ביטול המכרז לתפקיד היועץ המשפטי של החברה הכלכלית ושימוע למנכ”ל החברה הכלכלית דני קדוש. בישיבה הוחלט על ביטול המכרז ליועץ משפטי אך לגבי השימוע הוחלט לנסות להגיע לסיכום פרישה עם קדוש וההחלטה בנושא נדחתה עד אשר יגיעו להבנות בנושא.

צילום: מידע 8

כאמור בישיבה השבוע דנו בביטול המכרז למינוי יועץ משפטי לחברה הכלכלית לקריית שמונה. המכרז שפורסם והתקיים לפני מעל לשנה וחצי,עד היום לא הוכרע ובישיבה השבוע הוחלט לבטלו. חבר הדירקטוריון בחברה הכלכלית הרב ניסים מלכה העלה בישיבה כי, הביטול נעשה עקב סכסוך אישי ולא ענייני בין מנכ”ל העירייה יורם ביטון המשמש כדירקטור בחברה הכלכלית לבין עו״ד בכיר מקריית שמונה. הסכסוך החל לאחר שביטון, שהיה אז עו”ד פעיל, דרש פיצוי מהחברה הכלכלית קריית שמונה, על פגיעה בפרטיות, והעו”ד המדובר דחה בחווה דעתו המשפטית את טענת ביטון. עו”ד יורם ביטון, המשמש כיום כמנכ”ל העירייה הכחיש טענה זו. (ראה תגובת עיריית קריית שמונה בסוף הכתבה ד.א.)

בישיבת הדירקטוריון כאמור  נערך שימוע לפני פיטורים למנכ”ל החברה הכלכלית דני קדוש. בשימוע זה העלה המנכ”ל קדוש טענות קשות כנגד התנהלות יו״ר החברה הכלכלית ראש העיר אביחי שטרן וכנגד חלק מהדירקטורים המכהנים. אחת מהטענות שהעלה קדוש גם אצל מבקר המדינה כי מתנכלים לו התנכלות קשה עקב סירובו לאשר מימון תביעת דיבה שהגיש מנכ״ל העירייה יורם ביטון שהוא גם דירקטור בחברה הכלכלית כנגד תושבים בעיר אריק מלאכי, אדית מלול וחברת פייסבוק. כמו כן עלתה טענה בישיבה מצד קדוש כי, הוא קיבל הערות אזהרה על שהוא עוזר לסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי והדבר פוגע בראש העיר אביחי שטרן. 

מערכת היחסים העכורה החלה עוד במהלך כהונתו של הרב ניסים מלכה כראש העיר. אביחי שטרן ראש העיר הנוכחי שהיה חבר אופוזיציה והעביר ביקורת קשה על תפקוד החברה הכלכלית ומנכ”ל החברה הכלכלית דני קדוש. למרות שאביחי נבחר לתפקיד ראש העיר דני קדוש המשיך בתפקידו כשהוא חתום על חוזה אישי למשך כארבע שנים מיום הבחירות. 

לאחר הבחירות מערכת היחסים בין ראש העיר אביחי שטרן למנכ”ל החברה הכלכלית הייתה טובה והביקורת על קדוש הגיעה מכיוון האופוזיציה הנוכחית שטענו כי, הוא “הפך את עורו”. קדוש הגיב אז לטענות אלה וטען כי הוא עושה את עבדותו נאמנה לא משנה מי ראש העיר המכהן. עם הזמן היחסים בין ראש העיר אביחי שטרן למנכ”ל החברה הכלכלית דני קדוש עלו על שרטון בעקבות סכסוך שהתגלע בין מנכ”ל החברה הכלכלית דני קדוש לבין מנכ”ל העירייה יורם ביטון. 

בעקבות מערכת היחסים העכורה פנה קדוש למבקר המדינה לצורך קבלת הגנה כחושף שחיתויות כיוון שלדעת קדוש הפיטורים הם פוליטיים.לדבריו ראש העיר שטרן אמר לו שאין לו ברירה והוא חייב לפטר אותו בעקבות לחצים פוליטיים. אך כאמור מה שגדש את הסאה היה סירובו של קדוש לשלם עבור ייצוג משפטי של מנכ”ל העירייה יורם ביטון בתביעה שהגיש כנגד תושבי העיר וחברת פייסבוק תביעה שעלותה המוערכת הינה עשרות אלפי שקלים וכן עקב אי הסכמתו ליישר קו בדחיית מינויו של עו”ד בכיר מקריית שמונה שביטון ואביחי אינם רוצים לקבלו. לטענת קדוש בעקבות כך התחיל מסע התנכלויות כנגדו שהגיע עד לזימונו לשימוע. קדוש פנה למבקר המדינה, שהורה לחברה הכלכלית ולראש העיר שטרן אשר משמש כיו”ר החברה הכלכלית שהוא מאשר לזמן את קדוש לשימוע אך בתנאי שלאחר השימוע תועבר תוצאת השימוע לעיונו.

כאמור השבוע (רביעי) התקיים השימוע בישיבת הדירקטוריון של החברה הכלכלית, בישיבה זו העלה עו”ד אופיר יחזקאלי סגן ראש העיר ואף חבר בדירקטוריון החברה הצעת פשרה שהדירקטוריון לא יקבל החלטה בשלב זה והצדדים יקיימו משא ומתן לסיום תפקידו בכבוד של מנכ”ל החברה הכלכלית דני קדוש וכן הפיצוי הכספי המגיע לו. פשרה זו התקבלה הן על ידי ראש העיר והן על ידי דני קדוש. 

תגובת עו”ד אלי סגל המייצג את מנכ”ל החברה הכלכלית: “השבוע התקיים שימוע למנכ”ל החברה הכלכלית דני קדוש לאחר שיצאו הזמנות לשימוע עם האשמות מאוד כבדות וקשות כנגד המנכ”ל, שעבד בחברה הכלכלית כעשר שנים ונתן למעשה את חייו ואת מרצו ואת מלוא כוחו עבור החברה, לא לקח חופשות הביא את החברה ממצב קשה מאוד לחברה רווחית שבנתה עשרות ומאות פרויקטים ברחבי העיר שניתן לראותם בכל מקום בעיר עד היום. השימוע נערך עם בא כוח מטעם העירייה, עו”ד אבי גבאי . בשימוע הקשבנו לטענות ברמה הכללית ואז ברמה הפרטנית, עם התייחסות לכל טענה כאשר יש עשרות טענות שרובן ממחוזרות וישנות וחסרות ממש. הדיון היה טעון רגשית לכל הצדדים אבל ניכר שהקשיבו בתשומת לב, ושאלו שאלות, וטענו כנגד הטענות שלנו. בסופו של דבר הדירקטוריון החליט שבשלב זה הוא לא מחליט ואנחנו נמצא דרך לסיים את המחלוקות בכבוד במידה זו או אחרת. כנראה הטענות שלנו נשקלו בכובד ראש ולא נדחו על הסף. בשימוע דני קדוש מצא לנכון לדבר בנימה האישית מדם ליבו ונפשו אל האנשים שהוא מכיר ועבד איתם עשרות שנים כשהוא אומר דברים מרגשים”.

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: בהתאם לחוות דעת משפטית שקיבל דירקטוריון החברה הכלכלית, הומלץ לבטל את המכרז שפורסם בחודש ספטמבר 2019 ולפרסם מכרז חדש, היות שהליכי המכרז לא הסתיימו בשל משבר הקורונה והיעדרות מנכ”ל החברה. בקרוב החברה הכלכלית תפרסם מכרז חדש ובו יוכלו להשתתף כל עורכי הדין שירצו בכך כולל מי שהשתתף במכרז שבוטל.

עו”ד יורם ביטון מסר בתגובה: “מדובר בהזיות של מר ניסים מלכה. היחסים בין עו”ד זנטי ליורם ביטון הם יחסים טובים וכל ניסיון לסכסך לא יעלה בידו של ניסים מלכה.  כמו כן אין כל חוות דעת שמדברת על חוב כספי ליורם ביטון או כל חוב אחר”. בנוסף מנכ”ל החברה הכלכלית זומן לשימוע לצורך פיטורים עוד ביום 1.11.20 מאז ועד ליום 28.2.21 שהה בחופשת מחלה. המנכ”ל זומן לשימוע לצורך סיום עבודתו בחברה. במהלך השימוע הבין מנכ”ל החברה הכלכלית והסכים שהוא לא יכול לחזור עוד לעבודתו בחברה ואף טען כי איננו יכול להמשיך בתפקידו. ככל שלמנכ”ל החברה או מי מטעמו יש טענות כלשהן על אי סדרים הוא מתכבד בהקדם האפשרי לפנות ולהגיש תלונות במקומות המוסמכים. החברה הכלכלית ועיריית קריית שמונה לא יסבלו מעשי שחיתות וימגרו כל דבר שכזה. עיריית קריית שמונה פועלת ותמשיך לפעול על פי חוק בלבד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn