חגיגות יום העצמאות בקריית שמונה שנת 2019
צילום: מידע 8

אולי הכוונות היו טובות אבל הדרך והתוצאה פחות. הופעות יום העצמאות השנה ככל הנראה מיועדות למי שביכולתו הכלכלית והספיק לרכוש כרטיסים, כאשר חלק מההופעות מיועדות למחוסנים ומחלימים בלבד על פי התו הירוק. ככל הנראה גם הייתה אפשרות לערוך את הופעות יום העצמאות באוויר הפתוח על פי הנחיות התו הסגול, אך בעירייה חשבו אחרת, ויצרו הפליה על רקע בריאותי עם כניסה למחוסנים בלבד, הפליה על רקע כלכלי עם תרבות רק למי שידו משגת, ובכלל בהתנהלות שלהם קבעו “תרבות היא מותרות”.

בעיריית קריית שמונה פרסמו את מועדי הופעות יום העצמאות בפייסבוק. זאת בעיה כשלעצמה כאשר לא כל התושבים משתמשים בפייסבוק ואינם נחשפים למידע. כאמור השבוע עם הפרסום של העירייה תושבים רבים, הורים, בעלי משפחות, הביעו כעס על החלטת העירייה לערוך את הופעות יום העצמאות בתשלום, בהגבלה של מספר האנשים במקומות סגורים בהופעות שמיועדות למחוסנים בלבד.

בעירייה הקדימו לעשות ויצרו ציפייה אצל התושבים לקראת חשיפת לוח ההופעות המיועד בלי רמז על ההולך לבוא. עם פרסום לוח ההופעות, הציפייה התחלפה באכזבה, ותושבים רבים הופתעו מכך שלראשונה בחייהם הם יאלצו לשלם על הופעות יום העצמאות, וחלקם אף יאלצו לוותר על החגיגות השנה כיוון שידם אינה משגת לרכוש את הכרטיסים. עוד הביעו התושבים תלונות על התוכן שנבחר להופעות הילדים וכי הוא נעשה “לצאת מידי חובה”.

בעירייה הבינו מיד, התושבים לא מרוצים, והוציאו סקר לתושבים, גם הוא בפייסבוק, כך שהמשמעות היא שהסקר מוגבל לתושבים שמשתמשים בפייסבוק בלבד. כאמור הסקר הציג שתי אפשרויות לשימוש בכסף שייאסף מתשלום על ההופעות, התושבים “לא קנו את הבלוף” לטענתם ואמרו כי, זאת הדרך של העירייה “לרכך את המכה” בהרגשה שהם משלמים לראשונה על חגיגות יום העצמאות למדינה. מאות תושבים הגיבו בפייסבוק באכזבה וכעס כאשר התושבים מציעים לבלות מחוץ לעיר או להישאר בבית.

כאמור הופעות האמנים יתקיימו ביום רביעי (14/4) ערב יום העצמאות ומיועדות לבעלי תו ירוק בלבד, המשמעות, רק מחוסנים ומחלימים יכולים ליהנות מהופעות האמנים שיערכו בהיכל התרבות, בבית החאן ובמתנ”ס ארתור פוקס, למרות שהיה ניתן לקיים את ההופעות באוויר הפתוח ולייעד אותם על פי התו הסגול, ובכך לא לייצר אפליה בין התושבים. ביום חמישי (15/4) יום העצמאות בעירייה דווקא בחרו לקיים את חגיגות העצמאות על פי התו הסגול, במרחבים פתוחים, תחת מגבלת “התקהלות” לטענתם, החגיגות יתקיימו במרחבים הפתוחים שקיימים בבית ונקובר, במתנ”ס ארתור פוקס, ובבית החאן.

עבור חלק מהתושבים בתקופה זאת גם עשרה שקלים למופע למשפחה שלמה עלול להוות מותרות, וכמובן שההוצאה אינה מסתכמת רק ברכישת כרטיסים, וכך יציאה מהבית למשפחה יכולה לעלות מאה שקלים ויותר, כאשר עבור חלק מהתושבים סכום זה יכול לשמש לקניית מזון, כך שמשפחה נאלצת לשלם על הופעות שבכל מקרה היו אמורות להיות בחינם. במתכונת הנוכחית גם נפגע חופש הבחירה, ותושבים יאלצו לבחור בין הופעות על פי יכולתם הכלכלית ובהתאם למגבלת מקום פנוי. לא ייתכן שתרבות תהיה מיועדת למי שיכול להרשות לעצמו לצרוך אותה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn