במהלך סוף השבוע האחרון, בזמן ש- 21,000 נופשים, פקדו את 15 חופי איגוד ערים כינרת, נזעקו המצילים של רשות הכינרת לחילוצים במעמקי האגם הלאומי, כאשר לא פעם הסיבה הייתה התעלמו מהוראות המצילים וכניסה לכינרת בשעות בהם נשבו רוחות עזות, על גבי מזרנים.

 

בין אירועי ההצלה – ביום שישי בשעות אחר הצהריים בחוף צינברי של איגוד ערים כינרת, נשבו רוחות ערות, 2 נופשים  שנכנסו לאגם על גבי מזרן, נסחפו למעמקי האגם והתהפכו במרחק עשרות מטרים מקו החוף. המצילים באמצעות אופנוע ים הגיבו במהרה וחילצו את השניים ללא פגע.

 

כמו כן, ביום שבת בשעות הצהריים בחוף ברניקי הסמוך, על אף בקשת המצילים שלא להיכנס לכינרת עם מזרנים- עקב רוחות עזות שנשבו בחוף, נסחפו 2 נופשים עם המזרן כ- 200 מטרים מקו החוף. המזרן התהפך כתוצאה מהרוחות העזות והשניים נפלו למים הרחק מקו החוף. אופנועי ההצלה מהחופים המוכרזים צינברי ושקמים של איגוד ערים כינרת, הוזנקו למקום וחילצו אותם ללא פגע!.

 

חגי לוין, מנהל יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות הכינרת, מסביר כי אחריות הנופש הינה המפתח לצמצום אירועי הטביעה: “הציבור צריך להבין כי מדובר באחריות אישית, אדם בר דעת לא ייכנס לים על גבי מזרן כשהים סוער ובוודאי שלא יכנס לשחות בחופים שאינם מוכרזים. איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת מפעילים 15 חופים סביב האגם הלאומי, לכולם מתאפשרת כניסה חינם וכולם מתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר, אין שום סיבה לנפוש בחוף שאינו מוכרז וללא שירותי הצלה. הנופשים חייבים להיות יותר אחראים וכפי שלא נוהגים בשכרות, גם לא נכנסים למים לאחר שתיית אלכוהול. אין להיכנס כאשר הים סוער ומונף דגל האוסר כניסה למים” מוסיף לוין.

 

באיגוד  ערים כינרת מבקשים מהציבור לרחוץ באחריות- רק בחופים המוכרזים, בסמוך לסוכות ההצלה ולהישמע להוראות המצילים. כמו כן אין להיכנס למי הכינרת עם מזרונים/ אבובים וכן תחת השפעת אלכוהול.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn