ראשי רשויות הגליל המזרחי חתמו על צו השעה

ראשי רשויות הגליל המזרחי חתמו על צו השעה לשותפות בתכנון עתיד האזור

ביום ג ה 5.6.24 בצל היממה הקשה במיוחד שעברה על אזור הגליל המזרחי והגולן, התקיימה ועידת אצבע הגלי התשיעית ע”ש אלעד ארליך ז”ל.
לראשונה, מאז הקמתה, הועידה לא התקיימה במכללה האקדמית תל חי אלה בסינמטק בראש פינה ועסקה בנושא “עתיד הגליל – שיקום ופיתוח לאחר המלחמה”.
בשנה שעברה עסקה הועידה בסימן “הקמת אוניברסיטת הגליל כהגשמת חזון משותף והזדמנות לצמיחה כלכלית וחברתית” – חזון שמתגשם, עם הכרזה שהתקיימה לפני כשבועיים, על הקמת אוניברסיטת קריית שמונה בגליל.
בועידה לקחו חלק שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, שר החינוך, יואב קיש, שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, שר העלייה והקליטה אופיר סופר, חבר הכנסת רם בן ברק, יו”ר אשכול גליל מזרחי בני בן-מובחר, בכירים במכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל, ראשי רשויות, נציגי קרנות פילנתרופיה, בעלי תפקידים בכירים במגוון תחומים באזור, סטודנטים ותושבים.
מושב הפתיחה של הועידה הוקדש ל”הגליל המזרחי בזמן המלחמה – סקירת מצב מדיני” וכלל:

  • ראיונות אחד על אחד עם שרי הממשלה.
  • הרצאה של ד”ר איילה כהן ממרכז ידע גליל מזרחי, שהציגה את ממצאי מחקר החינוך שנעשה לאחרונה המעידים על אתגרים וקשיים בקרב כלל תושבי הגליל המזרחי מפונים ולא מפונים.
  • במהלך המושב חתמו ראשי רשויות הגליל המזרחי על אמנת “צו השעה” למען שותפות ושיתופי פעולה לתכנון משותף של עתיד האזור.
  • בנוסף, התקיים טקס הענקת מלגות לסטודטים.
    המושב המרכזי עסק ב”העתיד והחזון של הגליל המזרחי” וכלל פאנל של ארגוני החברה האזרחית וההנהגה המדינית וטקס הוקרה לכיתות הכוננות.

מדבריו של יו”ר אשכול גליל מזרחי בני בן-מובחר:” הסיפור שלנו בגליל הוא סיפורה של מדינת ישראל. סיפור של מאבק וניצחון, של אחיזה בקרקע, של התיישבות וחקלאות. הגליל הוא ביתם של אנשי הכפר ואנשי העיר. של מזרחיים ושל אשכנזים. של ערבים, דרוזים ויהודים. דתיים וחילוניים. יש כאן עוצמה, נחישות והתמדה. אומרים עלינו, הגליליים, שאנחנו מחוספסים, לא מוותרים בקלות. וזה נכון. לא נוותר על מה שהוקם כאן בדם, יזע ודמעות.אין בי ספק ששיתוף פעולה הוא מפתח לשיקום האזור, לפיתוח חוסן אישי וקהילתי כמו גם לפיתוח מנועי צמיחה שהם כה נדרשים לאזורנו – בכלכלה, בעסקים, בחינוך, בבריאות”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn