ועדת הכספים תקדם מנגנון לתיקון עיוותים הנובעים מהפעלת הקריטריונים החדשים לחלוקת הטבות מס ליישובים 0  יו”ר ועדת הכספים משה גפני דרש מהלמ”ס להציג בהקדם מדדים כלכליים-חברתיים עדכניים 0 בין הקריטריונים: יישובים סמוכי גדר וקו עימות 0 יו”ר ועדת הכספים משה גפני: “נפעל ככל יכולתנו על-מנת לוודא שיישובים סמוכי גדר יקבלו את מקסימום ההטבה המגיעה להם בדין”.

 

בשורה משמחת ליישובי קו העימות סמוכי הגדר. יו”ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני יוזם מסלול תיקוני עיוותים ליישובים סמוכי גדר שנפגעו במתווה האחרון לחלוקת הטבות המס בין יישובים רבים שזכו להיכלל בין מקבלי ההטבות. הדבר גרם באופן טבעי לחלוקת העוגה מחדש ויישובים רבים כמו קריית שמונה ורשויות נוספות באזור נפגעו וכאמור ישלמו מס גדול יותר. למעשה, מספר היישובים שקיבלו הטבות מס לפני בחלוקה המחודשת לפני מספר חודשים היה-182 ולאחר החלוקה המספר גדל ל-403 יישובים.
קריית שמונה ותושביה חוו פגיעה מסוימת לאחר שההנחה ירדה מעשרים וחמישה אחוזים לתשעה עשר אחוזים ואילו תקרת השכר ירדה מ-268 אלף שקלים בשנה ל-220 אלף שקלים בשנה. בכך צומצם היתרון היחסי שניתן לתושבי קריית שמונה מול מרכז הארץ נוכח הפערים הגדולים גם ככה. במועצה האזורית גליל עליון חוו פגיעה בהטבת המס ביישובים להבות הבשן וגונן.
במטרה לתקן עיוותי מס שנוצרו במנגנון הטבות המס ליישובים פריפריאליים בעת אישור המתווה האחרון, ח”כ משה גפני מסר כי הוועדה תקדם מנגנון שיאפשר לתקן עוולות בשיעורי ההטבות ליישובים סמוכי גדר בקווי עימות, שנוכח הגדלת מספר היישובים הנכללים במפת ההטבות מ-182 ל-403, הופחתה להם ההטבה. בהמשך הורה חבר הכנסת משה גפני לנציגי הלשכה המרכזית ללישכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס) להשלים בהקדם את העבודה על קביעת מדדים כלכליים-חברתיים, פריפריאליים ומדד הקרבה לגבול של היישובים הרלוונטיים, כך שניתן יהיה לבצע תיקונים במתווה ללא צורך בתיקוני חקיקה.
אין ספק כי הטבת המס הינה חיונית ביותר להשארת אוכלוסייה חזקה באזור אצבע הגליל בכלל ובקריית שמונה בפרט.  משיחה עם סגן ראש העיר לשעבר סמי מלול עולה כי הנחה משמעותית זו שקרית שמונה נהנתה ממנה לפני הפגיעה במתווה החדש, באה לאחר שנים של התמודדות ביטחונית קשה והעיקרון שהנחה את קברניטי העיר דאז היה שקרית שמונה צריכה לקבל יתרון משמעותי באזור כדי להוות גורם משיכה ובלימת עזיבה של אוכלוסייה חזקה המהווה את עמוד השדרה של הקהילה בעיר. הפגיעה האחרונה הביאה לכך שצומצם הפער בין קריית שמונה לאזור. עוד הוסיף כי זאת ההזדמנות של הנהגת העיר, קואליציה ואופוזיציה, לדרוש ולהפעיל לחץ על כל המערכת הפוליטית בכדי לתת עדיפות ברורה לעיר המחוז ולבלום את ההגירה השלילית ולחזק אותה לטובת כלל תושבי אצבע הגליל.
יו”ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני: “נפעל ככל יכולתנו על-מנת לוודא שיישובים סמוכי גדר יקבלו את מקסימום ההטבה המגיעה להם בדין. שרים אמרו לי שלא להיכנס לנושא, כי אני רק אכווה מהעיסוק בו, אבל כמי שגר 20 שנה בפריפריה אני יודע עד כמה הטבות המס זה נושא חשוב. לראשונה קבענו בחוק קריטריונים ברורים ואחידים וקבענו את תקרת שיעור ההטבה ליישובים השונים. קבענו שלושה קריטריונים: מידת הפריפריאליות, קרי הריחוק ממרכז הארץ, מצב סוציו-אקונומי וקרבה לגבול“.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn