מגפת הקורונה פגעה גם באקדמיה שנאלצו בתוך יומיים בלבד לעבור ממתכונת של למידה פרונטלית בכיתה ללמידה מרחוק. למידה שנמשכת גם בימים אלה, כשרובו של המשק חזר לתפקוד כמעט מלא. יו”ר אגודת הסטודנטים כרמל קידר מהרגע הראשון הייתה שותפה מלאה ולקחה חלק פעיל בישובות פורום הקורונה שהתקיימו ועדיין מתקיימות, מידי יום.

צילום: המכללה האקדמית תל חי

עם תחילת משבר הקורונה במכללה האקדמית תל-חי התקבלה החלטה לא לדחות את הסמסטר ולעשות את מירב המאמצים לקיימו על-פי המתוכנן. לשם כך, צוות מיוחד, שכלל את חברי היחידה למצוינות בהוראה, ערך הדרכות לסגל האקדמי במכללה, על מנת לתת את כל הכלים והידע הדרושים להוראה מקוונת וכן להעניק אמצעים נוספים ללמידה מרחוק. לסטודנטים נבנה מערך תמיכה שלם ומקיף, אשר כלל תמיכה אקדמית – לסטודנטים שהתקשו בלמידה  מרחוק. תמיכה כלכלית לסטודנטים שבשל המגפה נקלעו לקשיים כלכליים, ותמיכה רגשית לסטודנטים שבעקבות נגיף הקורונה והשלכותיו נכנסו למצוקה נפשית.

ההחלטות בכל התחומים באקדמיה מתקבלות על ידי פורום מיוחד שהוקם לניהול משבר הקורונה וכולל את הנהלת המכללה ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות בתל-חי אותה מייצגת כרמל קידר, יו”ר האגודה.

בימים אלה, מקימה הנהלת המכללה קרן סיוע כלכלית לסטודנטים, לקרן גויסו תרומות ע”י חבר הנאמנים ושותפיה הפילנטרופיים של המכללה. ההחלטה, מי מהסטודנטים יקבל את סיוע הקרן, תתקבל אף היא במשותף ע”י משרד דיקן הסטודנטים ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות בתל-חי.

כרמל קידר, יו”ר האגודה: “מהרגע הראשון הייתי שותפה מלאה ולקחתי חלק פעיל בישובות פורום הקורונה שהתקיימו ועדיין מתקיימות, מידי יום” מספרת כרמל קידר “ייצגתי בפני חברי הפורום את קולם של הסטודנטים, העליתי את הקשיים שעמם הם מתמודדים והצענו  ביחד, דרכי פתרון אפשריים. בהתאם לצרכי הסטודנטים התקבלו ההחלטות בפורום. הנהלת המכללה נקטה במספר צעדים חשובים על מנת להקל על הסטודנטים, ביניהם, דחיית תשלומי הלימוד מחודשים מרץ- אפריל לחודשי הקיץ, הנחה של 50% בתשלומי מעונות הסטודנטים, תמיכה כלכלית לסטודנטים שנקלעו לקשיים כלכליים, קו פתוח לסיוע רגשי ועוד. במהלך המשבר ניהלנו, הנהלת המכללה ואגודת הסטודנטים, שני מפגשי זום  לסטודנטים הלומדים במכללה, במהלכן יכול היה כל סטודנט, שרצה בכך, לשאלות שאלות, לבקש הבהרות ולהעלות נושאים בצורה ישירה ובלתי אמצעית מול הנהלת המכללה. מפגשים אלה נעשו באווירה טובה, בשיח פתוח והיו מוצלחים ויעילים”.  ומוסיפה, “אני מקווה שמגפת הקורונה הולכת ודועכת, אך ברור לנו שעם השלכותיה עוד נצטרך להתמודד בזמן הקרוב.  אני יודעת שבכוחות משותפים ובהידברות פתוחה – נצלח  תקופה זו ונצא ממנה מחוזקים.  אני מזמינה סטודנטים שזקוקים לסיוע לפנות אלינו ואני ממליצה למתעניינים בלימודים באקדמיה, לבדוק את האופציה של לימודים בתל-חי. אין ספק, כי גם בתקופת הקורונה, האזור הכפרי והירוק הקל על ההתמודדות עם המגפה ומעבר לכך, חשוב לדעת שבמכללה ובאגודה הסטודנטים והסטודנטיות יש אוזן קשבת ודלת פתוחה לסטודנטים.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn