ד”ר תמיר הוד, המנהל האקדמי של סדרת ההרצאות וחוקר בנושא השואה ורצח עם.
צילום: המכללה האקדמית תל חי

אקדמיה קהילתית במכללה האקדמית תל חי: סדרת הרצאות ומפגשים בנושא שואה ורצח עם

המכללה האקדמית תל-חי מזמינה את תושבי האזור לסדרת הרצאות מרתקת בנושא מלחמת העולם השנייה והשואה.   ההרצאות יינתנו במסגרת התכנית “אקדמיה קהילתית בתל-חי” שתכלול ארבעה מפגשים. 

המפגש הראשון יתקיים ביום שלישי, 8.11.2022 במהלכו יוקרן הסרט “היום שבו ניצלו יהודי בולגריה” אשר מתאר את ביקורם של הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי ואשת התקשורת הגב’ אשרת קוטלר בבולגריה. השניים יצאו למסע בעקבות עברם של הוריהם, לגלות מה התרחש שם לפני 80 שנה וגם לומר תודה. לאחר הצפייה בסרט יתקיים שיח עם אשרת קוטלר על התהליך שעברה תוך כדי הצילומים.  

המפגש השני יתקיים ב-23 בינואר, לציון יום השואה הבינלאומי וכותרתו: “השואה בעיתונות הישראלית והבינלאומית מסיום המלחמה ועד ימינו” המפגש הכולל שתי הרצאות: הראשונה היא של ד”ר אלונית ברנזון ותעסוק באופן שבו העיתונות מציגה סוגיות הקשורות בשואה במהלך השנים שחלפו מאז סיום מלחמת העולם השנייה, תוך התייחסות הן לעיתונות המקומית והן לעיתונות הבינלאומית. המרצה השנייה היא הגב’ אספהאן בהלול והרצאתה תעסוק ביחסה של העיתונות הערבית לשואה. 

המפגש השלישי  יערך במרץ 2023 וכותרתו:  “שמונים שנה לטרנספורט הראשון מסלוניקי”.  פרופ’ שמואל רפאל מאוניברסיטת בר-אילן, מומחה ליהדות יוון,  יציג את סיפור גורלה של קהילת סלוניקי בזמן השואה. האירוע ייפתח במופע הכולל שירים מתוך האלבום “אפר ואבק” של יהודה פוליקר ויעקב גלעד.  את הסדרה יחתום מפגש רביעי שיתקיים במאי 2023 בנושא  “טייסים שורדי שואה”. הרצאה מעוררת השראה של ד”ר לאה גנור  על נוכחותם המדהימה של שורדי שואה בקורסי הטיס הראשונים של מדינת ישראל. 

לדברי ד”ר תמיר הוד, המנהל האקדמי של הסדרה וחוקר בנושא השואה ורצח עם: “מאז הקמתה מעורבת המכללה האקדמית תל- חי בחיי הקהילה באזור. מעורבות זו באה לידי ביטוי בעשרות תכניות של תוכן כמו גם מעורבות ושותפויות עם הקהילה. המציאות החברתית בה אנו חיים, כמו גם עובדת היותנו אזור מרוחק, אינם מאפשרים פעילות המנותקת מאוכלוסיית הגליל. כל זאת אף מקבל משנה תוקף כאשר אנו עוסקים בנושא היסטורי בעל משמעות רבה לחיינו כאן כיום-מלחמת העולם השנייה והשואה. הסדרה שלפנינו כוללת ארבעה מפגשים הפרוסים לאורך השנה. כל מפגש מציג זווית ייחודית הקשורה בתקופת השואה כמו גם בהשפעתה על החברה הישראלית לאחר הקמת המדינה. במהלך ארבעת המפגשים יגיעו חוקרים וחוקרות מהמובילים בתחום. תושבי האזור מוזמנים להיכנס לאתר הכנסים של המכללה ולהצטרף להרצאות ולשיח שיתקיים בעקבותיהן”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn