באשכול גליל מזרחי זכו בקול קורא לקידום תכנית “תמ”ר בקהילה” – בריאות והזדקנות בריאה ופעילה מטעם משרדי הפנים והבריאות בסך 2.1 מיליוני שקלים אשר יושקעו בשנתיים הקרובות, על ידי אשכול גליל מזרחי לקידום הנושא.

התכנית שמה דגש על מספר תחומי פעילות כמו: תזונה מותאמת גיל לקידום אורח חיים בריא ולהורדת תחלואה, תמיכה באנשים שעצמאותם בסכנה משבר, חולי, אשפוז או הזדקנות, יצירת פלטפורמה אזורית למעורבות חברתית ולתרומה קהילתית מקומית, פעילות פנאי והעשרה  לקידום זיקנה פעילה ובריאה.

באשכול גליל מזרחי קיימת וועדת בריאות בהובלת ראש המועצה מקומית יסוד המעלה, אילן אור, פורומים בנושאי רווחה וחינוך לקידום ותמיכה בתכנית בתחום הבריאות, תכנית חינוכית (“גליליום”) המתמקדת בחינוך המדעי (גילאי א’-יב’) ועוסקת גם בסוגיות של תזונה ומזון וכעת עם גיוס הכספים יהיה ניתן להרחיב פעילות לגני הילדים כמו קידום תזונה בריאה ובטחון תזונתי.

ש המועצה המקומית יסוד המעלה ומוביל תחום הבריאות באשכול גליל מזרחי, אילן אור צילום: אשכול גליל מזרחי

ראש המועצה המקומית יסוד המעלה ומוביל תחום הבריאות באשכול גליל מזרחי, אילן אור: “זו בשורה נפלאה שאנו עמלים עליה חודשים ארוכים, כדי להביא לגליל המזרחי והגולן משאבים לקידום הבריאות. הדגש של התוכנית הזו היא אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, בשל המורכבות המאפיינת אוכלוסייה זו. התכנית נותנת מענה לקידום בריאות בכלל וזיקנה פעילה בפרט. פיתוח השירותים עבורם יהווה מודל עבודה, שהצלחתו תאפשר לנו להרחיב את הפעולה גם לקהלים נוספים דוגמת ילדים הסובלים מהשמנה, טיפול ומניעת סכרת, בריאות האישה קידום בריאות לכלל האוכלוסייה והתמקדות בתזונה בריאה ועוד. אני חייב לציין את שיתוף הפעולה וההתגייסות של ראשי הרשויות באשכול ללא יוצא מן הכלל והשותפים הנוספים הפועלים במרחב בהיבטים של בריאות כולל משרדי הממשלה. רק בדרך הזו של שילוב ידיים נצליח לשפר את שירותי הרפואה והבריאות לרווחת התושבים”.

מנכ”לית אשכול גליל מזרחי, נורית צור רבינו: “בשנים האחרונות מוביל הגליל המזרחי את תחום הפודטק והאגריטק (במסגרת תכנית “תמ”ר”- תזונה מקדמת רפואה) – זהו תחום “חדש” ומתפתח בישראל ובעולם. מדובר על חיבור בין תחומים, המסומנים כולם כחוזקות המקומיות של האזור, תחום החקלאות, מחקר בתזונה ובחקלאות, וקיומה של תעשייה חקלאית מתקדמת, שמטרתם ליצור ערך ייחודי לתושבי הגליל המזרחי. תכנית תמ”ר בקהילה מבקשת לעשות את החיבור החשוב בין המיקוד האזורי בתזונה, על כל ההיבטים, לטובת בריאות התושבים עצמם, ותיקים וצעירים, נשים וגברים ואוכלוסיות מיעוטים. מטרתה של התוכנית האזורית היא לבחון ולקדם את הקשרים המשמעותיים הקיימים בין תזונה לבריאות ורפואה וכיצד תזונה איכותית, מביאה לבריאות טובה יותר”.

יו”ר אשכול גליל מזרחי, בני בן-מובחר
צילום: אנצ’ו גוש

יו”ר אשכול גליל מזרחי, בני בן-מובחר: “אשכול רשויות גליל מזרחי המאגד 18 רשויות במרחב הגליל העליון המזרחי והגולן מוביל תהליכים ומיזמים חוצי גבולות מוניציפאליים ובכך מבטא את יתרונות הגודל ואיגום המשאבים למטרת פיתוח חברתי וכלכלי. כוחו של האשכול הוא בשיתוף הפעולה בין כלל הרשויות, הפועלות יחדיו, בראיה אזורית למען תושבי האזור, בתחומים אשר מהווים מנועי צמיחה מחוללי שינוי. קידום שירותי הבריאות הוא אחד התחומים המרכזיים בו אנו עוסקים בדגש על בניית תכנית מתכללת, שנותנת מענה לאופי המיוחד של הקהילות במרחב ולאורח החיים המאפיין את הגליל המזרחי והגולן”.

משרד הפנים ומשרד הבריאות מברכים על זכייתו של אשכול גליל מזרחי: “ההשקעה ניכרת בבניית התכנית האסטרטגית והחיבור ליעדים לאומיים ובטוחים. בעזרת יוזמות המחוברות לשלטון המקומי ומנוהלות ביעילות ובאיגום משאבים בראיה אזורית יהיה יתרון גדול לתושב בקצה שיביא להנגשה, הרחבה, ושיפור השירותים.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn