מאת אהרון דמרי.

המשחק הרשמי הראשון לא האיר פנים לקבוצה המקומית דווקא במשחק ביתי. עירוני איתוראן קריית שמונה ארחה אתמול (ראשון) את מכבי חיפה למחזור הפתיחה של גביע הטוטו. היה זה משחק ראשון לאחר שבועיים של אימונים וכקבוצה די חדשה עם כמות מכובדת של שחקני נוער שעלו השנה לקבוצה הבוגרת הייתי אומר שישנו אור בקצה המנהרה.

צילום: מוטי שאשא


המשחק נפתח במגמה התקפית של שתי הקבוצות כשמכבי חיפה הייתה עם ידה על העליונה בכל הקשור בכיבוש שערים, הרי משחק הכדורגל מבוסס על ניצול מצבים. מכבי חיפה ניצלה מצב נייח, עם חוסר תקשורת בחלק האחורי של הגנת קריית שמונה ומכבי חיפה עלתה ראשונה על הלוח כאשר נגיחה של עופרי ארד פגעה במשקוף וחדרה לרשת השוער ברטקוש.


המחצית הראשונה הייתה בשליטת הירוקים מחיפה אך ברטקוש הוכיח פעמים רבות כי החתמתו לעונה נוספת הוכיחה את עצמה. שחקני קריית שמונה הראו ניצוצות של כדורגל בחלק השני של המחצית הראשונה אך חוסר תאום בחלק ההתקפי היה ניכר בעיניי ולכן גם שוער חיפה היה די מחוסר עבודה.

למחצית ירדו שחקניו של ברק בכר ביתרון של 1-0. המחצית השנייה נפתחה בצורה מצוינת כששחקניו של קובי רפואה לוחצים על כל המגרש וזוכים בכל כדור כשבאחת ההתקפות הראשונות מוצא עבדאללה חליחל את עצמו מול שוער חיפה ובועט מהאוויר לשער מיקום טוב של שוער חיפה מנע את השוויון של החלוץ המחונן.

קריית שמונה המשיכה להחזיק בכדור לאורך כל המחצית השנייה ובאחת ההתקפות מסירה נהדרת של הקשר אופיר מזרחי כמעט והגיעה אל החלוץ הצעיר והמבטיח רון פרץ שנעצר רק אחרי יציאה מצוינת של שוער חיפה. קריית שמונה המשיכה להחזיק בכדור באחוזים גבוהים אך ללא תכלית, ובסיום הפסד ביתי ראשון במסגרת רשמית לקריית שמונה בתוצאה 1-0.


ללא ספק ראיתי שינוי ניכר מהעונות החולפות בקבוצה המקומית, הדבר הבולט ביותר היו שחקני הנוער שעלו לקבוצה הבוגרת והוכיחו כי יש על מי לסמוך בהמשך, כמובן שעדיין השחקנים הצעירים צריכים ליטושים ומשחקי גביע הטוטו הם המקום האידיאלי לכך. אם אנסה לפרוט את המערך על המגרש אגיד כי למרכז ההגנה חייב חיזוק של לפחות בלם אחד, במרכז השדה הקבוצה די יציבה במיוחד בלט הקשר סמואל בראון, בחוליית ההתקפה צריך לעבוד על התיאום ועל יצירת מצבים, מעבר לכך למשחק רשמי ראשון מול קבוצה ששואפת לאליפות הייתי נותן ציון מעל הממוצע.
נקודת האור בקבוצה הייתה דווקא השחקנים הצעירים שהראו נחישות ורצון עז להוכיח כי מקומם בליגת העל, בלטו במיוחד רון פרץ, עבאללה חליחל וידין לוגסי.

ביציע מלבד העיתונאים הגיעו ילדיו ונכדיו של הבעלים איזי שירצקי שלדבריהם בכל משחק בית הקבוצה חייבת לנצח. ביום רביעי תצא הקבוצה המקומית למשחק שני במסגרת גביע הטוטו והפעם נגד החיפאים האדומים של הפועל באיצטדיון סמי עופר בשעה 19:45. בהצלחה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn