מאת דובר צה”ל.

סא״ל בני מאיר, קצין ההגנה המרחבית של אוגדת ״עוצבת הגליל״ אחראי על יצירת קשר שוטף עם ראשי רשויות, רבש״צים ,וקב״טים בשגרה ובחירום, ועל עדכונם בכל פעילות צבאית שמתבצעת באזור.

צילומים: דובר צה”ל

סא”ל מאיר מבקר את ראשי הרשויות מדי שבוע ,כך שכולם מכירים אותו ומיודדים עמו . הוא דואג לכך שהם ידעו שכקצין ההגמ״ר של האוגדה, הוא הכתובת לכל שאלה והתייעצות לה הם זקוקים, ואוזן קשבת בנוגע לכל בעיה ביטחונית בישובים. ״התקשורת ביני לבין ראשי הרשויות וגורמי הביטחון חזקה מאוד בשגרה, ובחירום מתחזקת״ הוא מציין.

כשהמצב הביטחוני בגזרה הצפונית החל להתחמם, הוא כינס את כל הקב״טים, הרבש״צים וגורמים נוספים לדוגמת מד”א, מכבי אש ומשטרת ישראל לשיחה עם מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם. ״מטרתי היא לחזק את בטחון התושבים בצבא ולתחזק את תחושת המוגנות שלהם בגזרה הצפונית״ הוא אומר. למען מטרה זו אף יזם שיחות אל מול גורמי הביטחון בישוב בשיתוף סגן מפקד האוגדה, אל״ם יאיר אור כדי ליצור תקשורת בריאה, שיתוף פעולה ותיאום ציפיות ביניהם לבין הגורמים הצבאיים באזור.

יחד עם סא”ל מאיר פועל מרכז העורף, לשימור התקשורת השוטפת בין הצבא לתושבים בעתות שגרה ובעתות חירום: המשימה המרכזית של כוחות האוגדה היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון, ושמירה על ריבונותה של מדינת ישראל. ״בטחון התושבים נמצא בראש מעיינינו ואנחנו משקיעים בו מאמצים רבים״  הוא אומר, ומציין כי כוחות צה״ל המבצעים את משימת ההגנה המאתגרת בגזרה פועלים כעת כתמיד- בצורה מקצועית, תוך שמירה על חדות מבצעית וחתירה לסגירת מעגלים מהירה בכל אירוע. “החוסן האזרחי הוא המשפיע המרכזי ביכולת של צהל לספק ביטחון לתושבים” הוא מוסיף “בימים אלה, ההקשבה ושיתוף הפעולה של תושבי הגזרה הכרחיים בשביל ליצור הגנה מיטבית. השיח היומי שאני מקיים עם קציני הביטחון של היישובים מאפשר את שמירת שגרת החיים הנורמטיבית של התושבים״ .

בעת אירוע מבצעי, חמ״ל העורף הוא מוקד השליטה לצירים הנסגרים לתנועה בפני אזרחים בהתאם להערכות מצב ומודיעין מדויק- ״אנחנו לא לוקחים צ׳אנסים לכאן ולכאן- לא ניתן שאזרחים יפגעו מפיגוע פח״ע ולא ניתן שיפגעו מחסימות צירים.״ בנוסף לפיקוחו על מרכז העורף, סא”ל מאיר לא שוכח ולו לרגע אחד את התושבים שבגזרתו: ״כשקורה אירוע, ולא משנה איזה , תפקידי הוא לדאוג שכל אזרח בצפון קיבל את ההנחיות ,הבין אותן ויושב רגוע בבית בידיעה שיש מי ששומר עליו.״

באירוע בהר דב שאירע ב27 ביולי, סא”ל בני מאיר הוכיח את תפקודו המופתי כקצין ההגמ״ר של אוגדה 91- הוא יצר קשר עם כל ראשי הרשויות באוגדה ביעילות ובמהירות, ווידא שהם כולם מודעים להנחיות העכשוויות.

״המטרה שלנו היא שהתיירות תמשיך לפרוח, הצימרים יהיו מלאים ,ושתושבי מדינת ישראל יגיעו להנות מהנוף המרהיב והאטרקציות הרבות שיש לצפון להציע” הוא מסכם “אנחנו תמיד עם היד על הדופק, מבצעים את משימת ההגנה כמצופה מאיתנו.״

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn