רחל מזרחי ברזני הקימה את חברת “התאחדות העסקים” על מנת להמשיך ולעזור לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים * “לעתים יש חלום לפתוח עסק אבל אין את הכישורים והצרכים הנדרשים. ההתאחדות פועלת על מנת למזער נזקים”

 

רחלי מזרחי ברזני עבדה מעל 9 שנים כמנכ”לית עמותת התאחדות הסוחרים (ארגון הסוחרים והעצמאיים), עמותה שהיא, לדבריה, “מנוהלת על ידי פוליטקאיים אשר הפריעו למהלך עבודה תקין ולכן החלטתי לעזוב”.

“כשהייתי מזכירת העמותה, הייתי אמא לתאומים וחיפשתי משהו גמיש בשעות. קרוב ל-9 שנים שימשתי כמנכ”לית העמותה, ובמסגרת תפקידי, חשתי את מצוקת הסוחרים והעצמאים, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, שפנו אליי כחסרי אונים, נלחמים בכל שעה על מחייתם, על הזכויות שהיו מגיעות להם במלוא הזכות ולא בחסד, והיו מוותרים ולא נלחמים מפאת חוסר זמן, ידע, כסף ועצבים” מסבירה רחל.

ולכן, הקימה רחל את חברת “התאחדות העסקים”, על מנת לעזור לעסקים קטנים ובינוניים להתמודד עם מה שגופים אחרים אינם מציעים. “החלטתי לעשות מעשה, ולהקים את התאחדות העסקים, בית לכל הסוחרים והעצמאים, גוף ארצי, א-פוליטי, נקי מכל פוליטיקה ופוליטיקאים, להשקיע בו הכל, לחבור לצוות עורכי דין, יועצים ומומחים מהשורה הראשונה, ולקשור את הקשרים הרצויים במקומות הנכונים, על מנת לתת לבעל העסק חבילת ייעוץ והכוונה, הטבות וזכויות, כך שיוכל להיעזר וליהנות עוד לפני פתיחת העסק, בימי התכנון וההקמה, להפחית את הסיכון, ולתת יותר ביטחון לכל העשייה וההשקעה. לעתים יש חלום לפתוח עסק אבל אין את הכישורים והצרכים הנדרשים. אנחנו פועלים על מנת למזער נזקים”.

איך עלה הרעיון להקים את ההתאחדות?

“לאחר שעזבתי את העמותה, עדיין פנו אליי לקוחות שנשארו בחיים, תרתי משמע, וביקשו את עזרתי. פשוט לא היה להם למי לפנות. היו כאלה שהגיעו אליי בוכים כי לא היה להם את הידע או הזמן לטפל בכל מיני עניינים של בירוקרטיה. למשל, מישהו פנוי אליי לאחר שתלה בחלון הראווה שלו שלט ‘דרוש עובד’. הגיע אליו הפקח ונתן לו דו”ח. למה? כי הוא לא שילם אגרת שילוט. הרי זה אבסורד. הוא גם מעניק פרנסה לתושב העיר, לכל היותר השלט יהיה תלוי כמה ימים, אבל הוא יצטרך לשלם את הדו”ח”.

באילו עוד דברים נתקלת?

“יש שורה בארנונה, למשל, עם סכום שאינו קיים בחוק. בדרך כלל, כשמקבלים חשבון ארנונה, מתייחסים לזה כדבר קדוש ומשלמים. יום אחד התקשרו אליי ושאלו אותי אם זה הגיוני בכלל. בדקתי עם עורך הדין שלנו וגיליתי, להפתעתי, שאין בכלל דבר כזה. כל חודש בעל העסק שילם אלפי שקלים על כלום. לא הצלחתי להחזיר לו את כספו אבל כן הצלחתי לעצור את זה. במסגרת החברה ביטלתי לא מעט דו”חות, אגרות והיטלים, הורדנו ריביות ועמלות. פעלנו על פי החוק. אין ספק שאיחוד בתי העסק וגודל הארגון תרמו להצלחות הרבות שלי למען העסקים”.

שנת 2018 שברה שיא, כאשר מעל 44 אלף עסקים נסגרו. על כל 10 עסקים קטנים שנפתחים, 9 נסגרים בשנה הראשונה. “כשכל בעל עסק שקוע בתוך העסק שלו, ולא מאוגד בגוף שייצג אותו, ידבר, יפעל וילחם עבורו, זה פועל לטובת מקבלי ההחלטות שמתעלמים מהציבור הגדול ביותר בארץ, שמונה מעל מיליון סוחרים ועצמאיים, בעלי עסקים קטנים ובינוניים. הגיע הזמן שיכירו גם בנו ולא רק בכספנו”.

התאחדות העסקים מטפלת בכל בעיות העסק ובעל העסק עצמו – ארנונה, רישוי עסקים, פיקוח עירוני, שלטים, צווי סגירה, פסולת מוצקה, ניטור שפכים, תברואה, חוקי עזר, קנסות, חובות, בנקים, תאונות ועובדים. בכוונת רחל לפעול גם בגופים כמו: ביטוח לאומי, כאשר העצמאיים יקבלו אותם תנאים של שכירים (ימי מחלה, דמי אבטלה כשנסגר העסק וכו’); בעיריות, על מנת לבטל אגרות והיטלים לא חוקיים ולהפעיל ארנונה בשיטת ON/OFF כשהרחוב סגור בגלל מרתון או עבודות בכביש; ברשויות המס; בבנקים ובחברות האשראי.

במה החברה שלך שונה מארגונים אחרים?

“נכון להיום, אני היחידה בארץ שיש לה את הידע והניסיון מהשטח. יש לי גוף ארצי א-פוליטי, שפועל למען בתי עסק קטנים ובינוניים, לא בסדנאות והדרכה, לא בהלוואות, אלא בייעוץ ועזרה תכלס, בחיי היומיום. יש לא מעט גופים היום, חלקם פוליטים, אבל אף אחד מהם לא ממש דואג לעסק הקטן. כבר היו לי הצעות ממפלגות ומשקיעים שרצו להיכנס איתי לשותפות, אבל סירבתי כי אני לא רוצה ליפול לשם”.

רחל אומרת ומוסיפה “אני לא מתביישת לומר שאני ‘פרימיטיבית’, פשוט כי נשארתי בן אדם. אני אף פעם לא אגיד לאנשים ‘יהיה בסדר’. אין דבר כזה אצלי. יש לי יועצים וניסיון וידע ואני בודקת מה אפשר לעשות למען בעל העסק על מנת שהוא יהיה עסוק בעשיית עסקים ולא בכל השאר שמסביב”.

את תעירי לבעל עסק שפועל בצורה שגויה לדעתך?

“מי שבהתאחדות, בוודאי. זו חובתי. לא אעיר לסתם בעל עסק שאני לא מכירה. ראיתי כבר כאלה שהביאו מותגים לחנות אבל לא ידעו להתנהל, או סטייליסטית שלא משקיעה במראה שלה. אפילו כשאני יושבת בבית קפה אני חושבת לעצמי, אם רק היו מזיזים את זה מפה לפה, הם היו יכולים למכור פי 100”.

**

משרדי החברה של התאחדות העסקים נמצאים בבורסה ברמת גן בשל הנגישות למקום מכל הארץ. ישנה אפשרות להצטרף גם דרך אתר האינטרנט שלהם ולקבל מידע נוסף. “אתמול התקשר אליי מישהו מנהריה שאמר לי ‘הייתי חייב לשמוע אותך כי הדבר הזה נשמע יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי. אני מאמינה באנשים ובמשפט ‘ואהבת לרעך כמוך’. בהתאחדות כולם כמו בני משפחה. אני רוצה לחזור לימים בהם עזרנו אחד לשני ולא רמסנו אחד את השני, וזה החזון שלי. אני ממש רואה את העסק ומספקת לו טיפים שיעזרו לו להצליח. יכול להיות שלמקום יש פוטנציאל אבל הוא נמצא במיקום לא טוב, יכול להיות שלבעל העסק אין טאץ’ לאנשים ועדיף לו להביא מוכרת. עד שאני נמצאת בעסק, אני לא ממש יודעת מה הבעיה, אבל אני מביאה איתי את היועצים הנכונים ויחד אנחנו עושים סיעור מוחות”.

מה היתרון להיות חבר בהתאחדות?

“זה רשת ביטחון לעסק ולבעל העסק, חד משמעית. אנחנו נגיד את האמת בפרצוף, אנחנו נעשה דברים עבורך, ואם קרה משהו ואתה צודק- אנחנו נילחם עבורך. אם למשל מדובר בבית עסק שמרבים להתלונן עליו, אני אנסה להסביר לו את עמדת הלקוח. אם זה לא עוזר, יכול להיות שאפילו אוציא אותו מההתאחדות. הכי חשוב עבורי הוא להבין שהחברה היא רשת ביטחון לעסק, שתתן לבעל העסק שקט. שהוא יודע שיש גוף מאחוריו שהוא יכול לפנות אליו ושיודע לעשות את העבודה”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn