עבודותיה של ענבר שטרית, בוגרת המחלקה לצורפות במכון לאומנויות תל חי, היו הבחירה של נטע ברזילי לפתיחת חגיגות האירוויזיון בתחרות חצי הגמר. נטע עלתה לבמה עם בגד בעיצובו של אלון לבנה, אך ללא ספק, “הציפורניים” הכסופות שעיצבה ענבר גנבו את ההופעה

 

חגיגות האירוויזיון מאחורינו, ומה לא נאמר עליהן? הזיופים של מדונה, האכזבה של ישראל, המחאה של איסלנד והניצחון הגדול של הולנד, שיזכו לארח את האירווזיון בשנה הבאה. אך קצת לפני האירוע הגדול, התקיים אירוע חצי הגמר, אותו פתחה נטע ברזילי, הזוכה של השנה שעברה, עם השיר TOY. ונטע, כמו נטע, תמיד עולה לבמה עם מראה מדוייק, ססגוני ושונה. רק שהפעם, היא ענדה את התכשיטים הכה מקוריים של המעצבת ענבר שטרית, בוגרת המחלקה לצורפות בתל-חי.

ענבר שטרית

ענבר שטרית (30) סיימה את ארבעת שנות לימודיה במכון לאומנויות של תל חי רק לפני שנתיים וכבר זכתה לחשיפה פנומנלית באמצעות התכשיטים הייחודיים שלה. הבחירה של נטע בעיצובים של ענבר הייתה ברורה. ענבר היא מעצבת שחושבת מחוץ לקופסא, שוברת מוסכמות וזורקת את כל החוקים לצד. אך ענבר אומרת שזו לא הפעם הראשונה שנטע בחרה בה. “לשמחתי, זו לא פעם ראשונה שנטע הופיעה עם התכשיטים שלי”, אומרת ענבר, “אבל הפעם הזו הייתה המרגשת ביותר עבורי. גם סביב המעמד של פתיחת האירוויזיון שהיא הביאה לפה וגם סביב התהליך של לייצר משהו ממש יחד איתה ועם איתי בצלאלי. מצד אחד, הם השאירו לי יד חופשית לגמרי לעשות את מה שאני עושה, ומצד שני, הם ידעו בדיוק מה הם רצו. בסופו של דבר, זה פשוט התאים והשתלב בול עם התלבושת ועם האישיות של נטע”.

ענבר הגיעה לתל-חי לפני 6 שנים למחלקה לצורפות בגלל המיוחדות של המחלקה. “הלימודים הם ממש לימודי צורפות, לא רק עיצוב תכשיטים. דרכי העבודה שונות מכל מקום אחר בארץ. במהלך הלימודים, למדנו איך לעבוד עם מתכת, איך ליצור אומנות באמצעותה. יצרנו כלים, קופסאות, דברים גדולים. לא רק תכשיטים. פשוט למדנו טכניקות של עבודה בידיים, לא על מחשב, והתוצרים יצאו אחרת. זו הייתה חוויה מדהימה”.

את התכשיטים שלה, יוצרת ענבר מכסף בעזרת פטיש וסדן, ציור וצריבה של החומר.

במהלך הלימודים ידעת שתרצי לעצב תכשיטים?

“ידעתי שארצה לעצב תכשיטים ולהיות עצמאית. לא ידעתי בדיוק מה זה אומר, אבל הלכתי עם זה עד הסוף. אני גם תמיד ענדתי את התכשיטים שיצרתי, זה לא נשאר רק בגדר עבודה למכללה”.

הציפורניים שעיצבת לנטע לא בדיוק נראות פרקטיות ומתאימות לכל גיל.

“דווקא הלוק הזה עובד גם עם מראה קלאסי, פשוט על נטע זה נראה טיפה מטורף. הסגנון שלי יכול להתאים לכל כך הרבה קהלים- גם לבחורות מגניבות, גם לנשים מבוגרות. אפילו אמא שלי עונדת את התכשיטים שלי, לצורך העניין”.

נטע ברזילי עם העיצוב של ענבר

איך הגיע החיבור לנטע?

“את הסטייליסט שלה, איתי בצלאלי, הכרתי דרך מכרה משותפת. הוא התלהב מהתכשיטים שלי והשתמש בהם גם בעבודות עם נטע וגם עם נועה קיריל. להופעת הבכורה של ‘באסה סבבה’, למשל, עיצבתי עגיל לנטע בהשראת השיר”.

עד כמה התרגשת לראות את העבודות שלך בפתיחת האירוויזיון?

“ממש. התרגשתי גם נורא בשבילה, אבל זה היה מעמד מרגש עבורי. עשיתי כבר הפקות גדולות לפני האירוויזיון. היה לי מזל בקטע הזה ופגשתי הרבה אנשים שהתלהבו מהתכשיטים שלי. הדברים שעשיתי לנטע הם פשוט השגעונות שלי וזה הכי כיף לעבוד עם מישהו שרוצה גם להשתגע. במהלך העבודה לאירוויזיון ניסינו לדייק את הדברים, להתאים את התכשיטים לעיצוב של אלון לבנה, וזה פשוט עבד”.

מאיפה ההשראה לציפורניים?

“את האמת שיש לי איזה עגיל, ובכל פעם שאני יוצרת אותו, אני מניחה אותו על הציפורן, ואז עלה לי הרעיון. זה בעצם היה השיגעון שלי אבל אנשים ממש התלהבו מזה וזה תפס”.

כרגע ענבר עובדת בסטודיו משלה בתל אביב תחת המותג ENBAR SHETRIT. היא עדיין בהתחלה של בניית עסק עצמאי, אבל למרות הקשיים, זה הדבר בשבילה. “כשהגעתי לתל אביב התחלתי למלצר ולעבוד בתור מארחת עד שבניתי את עצמי”.

לא חשבתי להתחיל לעבוד אצל מעצב אחר?

“ממש לא. אני בן אדם שאוהב לייצר. אני לא רואה את עצמי עושה עבודות של מישהו אחר. אני מעדיפה כבר למלצר”.

מה העצות שתתני לסטודנטים במחלקה לצורפות?

“שצריך להבין שהעבודה לא ממש מתחילה ונגמרת בתכשיטים. הקשיים הגדולים הם בהקמת עסק, וזה הרבה מעבר ללימודי צורפות”.

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn