צילום: מוטי שאשא

ישיבת מועצת עיר עסקה בשני נושאים עיקריים: תקציבים באמצעות תב”רים לטובת פיתוח העיר והימנעות העירייה לפרסם במקומונים בקריית שמונה. היה מצופה שעיקר הישיבה תוקדש לתקציב המכובד שהושג בתב”רים, אולם ראש העיר אביחי שטרן בחר להקריא את רשימת התב”רים בדקות ספורות, ולעומת זאת הפרסום במקומונים הפך לעיקר הישיבה תוך ויכוח סוער אך מפתיע, כאשר חלק מחברי הקואליציה, אולי לראשונה, תמכו בדעת האופוזיציה לפרסם במקומונים בעיר. שוב הושתקו המיקרופונים לחברי האופוזיציה והפגיעה בדמוקרטיה נמשכת.

צילום: מוטי שאשא
צילום: מוטי שאשא

הימנעות פרסום במקומונים בקריית שמונה

חברת מועצת העיר ד”ר אביבה זריהן ויצמן אמרה כי, אם רוצים להביא את בני קריית שמונה לתפקידים במכרזים צריכים לפרסם במקומונים בקריית שמונה. והעבירה ביקורת קשה על הנהלת העיר ואמרה כי, ניהול חשבונות של הנהלת העיר עם העיתונות הוא פתטי ואין מקום לחשבונאות מול גופיםשמקדמים את השיח ומעסיקים משפחות מהעיר. זריהן ויצמן המשיכה בביקורת נוקבת כלפי הנהלת העיר ואמרה כי, הפעמים שהמקומונים נתבעו על ידי מנכ”ל העירייה יורם ביטון מלמד על חשבונאות אישית. והוסיפה, כי הפגיעה בעיתון פוגעת בתושבים ובאג’נדה להביא צעירים לעיר. לא יכולים לפגוע בעיתונות המקומית, אמרה חברת המועצה.

דובר העירייה דורון שנפר הצטרף לישיבה ואמר כי, העירייה מחויבת על פי חוק לפרסם במקומונים עם המחירים הנמוכים ביותר. כאשר בשבועיים האחרונים החלו בעירייה בנוהל הצעות מחיר ובעוד שבועיים יצאו למכרז. (נוהל שלפחות במשך 20 השנים האחרונות לא היה קיים. ז״א).

צילום: מוטי שאשא

אך תוך כדי הישיבה קרה דבר מפתיע כאשר חברי הקואליציה סגן ראש העיר מישל בן שימול, חבר מועצת העיר אלי ברמי, וסגן ראש העיר יורם ממן הצטרפו לאופוזיציה והלינו על הימנעות פרסום במקומונים ודרשו מהנהלת העיר לתת עדיפות למקומונים בקריית שמונה. סגן ראש העיר בן שימול העלה הצעה לתת עדיפות גורפת למקומונים בקריית שמונה בדומה לאזור עדיפות לאומית. ואומר כי, האינטרס שהכסף יישאר בעיר והאינטרס הוא לעיתונות המקומית כאמרה וכהעדפה, הדגיש בן שימול. 

צילום: מוטי שאשא

סגן ראש העיר יורם ממן ביקש לבחון את האפשרות בהחלטת מועצה לקבוע העדפה למקומונים כדי שהמכרזים יפורסמו במקומונים בקריית שמונה. ואמר כי, המקומונים הם בני קריית שמונה שמשלמים ארנונה לעיר והאחריות של הנהלת העיר היא כלפי תושבי העיר. ממן מבקש לתת עדיפות לעיתונים לאעל בסיס כלכלי אלא על העדפה לתושבי העיר.

צילום: מוטי שאשא

חבר מועצת העיר אלי ברמי דרש מהנהלת העיר שיסבירו למה לאמפרסמים במקומונים בקריית שמונה ומעדיפים לפרסם בעיתון ידיעות אחרונות טבריה קריית שמונה, ודרש כי, הפרסום יהיה במקומונים בעיר כדי שתושבי העיר ייחשפו ראשונים למשרות עבודה מהעירייה.

חבר מועצת העיר אלי זפרני שהעלה את הנושא לסדר היום ביקש לפני ישיבת מועצת העיר לקבל מידע על מכרזים ומחירים עבור עמוד אחד בעיתון המקומי, חצי עמוד, ורבע עמוד ולטענתו נמנע ממנו לקבל את הנתונים כפי שהובטח בשקיפות. ומוסיף כי, על מנת להיחשף לפרסום שנעשה בעיתון ידיעות אחרונות טבריה קריית שמונה נדרש לקנות את העיתון כמוסף שמחולק יחד עם העיתון. בעוד העיתונים המקומיים מחולקים בקריית שמונה בחינם ונמצאים בכל בית בעיר כבר עשרות שנים. והטיח בפני הנהלת העיר כי הם עוברים על החוק בכך שהם מדירים את תשובי קריית שמונה ממשרות של הרשות, וכי לא נעשתה פנייה למקומונים להתמקח על המחיר, ואומר כי, ההחלטה לא לפרסם במקומונים היא של ראש העיר אביחי שטרן והמנכ”ל יורם ביטון וזאת החלטה שלהם בלבד. 

שוב השתקה של חברי האופוזציה

חטא השתקת המיקרופונים של ראש העיר אביחי שטרן לחברי האופוזיציה בישיבת מועצת העיר מתבטא פעמיים. בפעם הראשונה בפגיעה קשה בדמוקרטיה ובנבחרי הציבור שמושתקים בכל ישיבה כאשר אמצעי ההשתקה רק הולכים ומשתכללים. והפעם השנייה היא ניסיון לשנות את תודעת התושבים בכך שמוצג לתושבים רק מה שמחליט ראש העיר שטרן בלבד. ישיבת מועצת העיר שהתושבים רואים בצפייה מהבית אינה משקפת את אשר קורה באמת בישיבה ומהווה מצג שווא ומוטה לטובת הנהלת העיר ונגד האופוזיציה באופן גורף. חברת מועצת העיר ד”ר אביבה זריהן ויצמן העבירה ביקורת על האופן שבו ראש העיר שטרן מנהל את הישיבה בהשתקת מיקרופונים בין חברי המועצה שלטענתה מביא לניתוק בניהם. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn