צילום: המכללה האקדמית תל חי

המכללה האקדמית תל חי מצטרפת הערב (חמישי) ליוזמת “לילה סגול” העולמית לרגל יום המודעות לזכויות לאנשים עם מוגבלויות ומאירה בסגול את בניין המדעים.

כ-150 בניינים בכל רחבי הארץ, מתל-חי שבצפון ועד אילת שבדרום  מוארים הערב בצבע סגול, וזאת לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, ולכבודם של 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל. מאחורי הפרויקט עומדים מפעל הפיס, השלטון המקומי והאזורי ואתר “שווים”.

השנה “לילה סגול” מתקיים בסימן תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, ובמהלכו תצא קריאה למעסיקים במשק להציע משרות חדשות לעובדים עם מוגבלות. המסר שהפרויקט מבקש להעביר הוא: לאנשים עם מוגבלות יש כישרונות ויכולות, ובמילים אחרות – הם “מסוגלים”.

בשנה שעברה נערך “לילה סגול” לראשונה בישראל וזכה להצלחה גדולה, כולל הארת הבניין הגבוה בעולם – הבורג’ חליפה בדובאי, לבקשת ישראל. גם ב-2021 המדינה עומדת להישטף בסגול: בין המבנים שצפויים להיות מוארים ב-2 בדצמבר: בית הנשיא, גשר המיתרים בירושלים, תחנת החשמל רידינג, בנייני משרד החוץ ומשרד המשפטים, שגרירויות ישראליות בעולם, רכבת ישראל, מוזיאון תל אביב, המכללה האקדמית תל-חי ועוד .

המכללה האקדמית תל-חי רואה חשיבות רבה בשילובם של א.נשים עם מוגבלויות הן בלימודים והן במקומות תעסוקה. סטודנטים עם  מוגבלויות הלומדים בתל-חי מקבלים ליווי צמוד של היחידה לנגישות הפועלת במרכז חממ”ה במכללה, וכן התאמות, ליווי רגשי ואקדמי.  סטודנטים אלה משתלבים בהצלחה בחוגים ובתוכניות הלימוד השונות הפועלות במכללה ואח”כ גם במקומות תעסוקה. כמו כן, המכללה פועלת לשילוב א.נשים עם  מוגבלויות בסגל המנהלי במגוון תפקידים. 

סטודנטים אלה משתלבים בהצלחה בחוגים ובתוכניות הלימוד השונות הפועלות במכללה ואח”כ גם במקומות תעסוקה. כמו כן, המכללה פועלת לשילוב בעלי מוגבלויות בסגל המנהלי במגוון תפקידים. 

בישראל חיים היום כ-800 אלף אנשים עם מוגבלות בגיל העבודה, אך למרבה הצער פחות ממחצית מהם מועסקים. במהלך משבר הקורונה האבטלה בקרב קהילה זו אף החריפה, כאשר פעמים רבות עובדים עם מוגבלות היו הראשונים להיות מפוטרים ממקומות העבודה. החסמים בנושא התעסוקה רבים. מצד אחד, מעסיקים שחוששים לקלוט עובדים עם מוגבלות עקב קשיים אובייקטיביים, אבל  לפעמים גם בגלל דעות קדומות, ומצד שני אנשים עם מוגבלות שמסיבות שונות נמנעים מלהגיש מועמדות למשרות ולהיכנס לתוך השוק.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn