צילום באדיבות ארכיון דן הדני, האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית

המכללה האקדמית תל חי מזמינה את תושבי הגליל העליון ל”היסטוריה על הבר”: הפנתרים השחורים

יוזמה חדשה של היסטוריונים וחוקרי מדינת ישראל במכללה האקדמית תל חי עם מרצות ומרצי המקבץ להיסטוריה וללימודי ארץ ישראל אשר השיקו סדרה חדשה של אירועי ‘היסטוריה על הבר’ המיועדת לסטודנטים ולקהל הרחב.

באירוע הפתיחה ירצה פרופ’ אמיר גולדשטיין על תנועת הפנתרים השחורים’ לציון 50 שנה לפעולתו. האירוע יתקיים בפאב החקורה במטולה. ביום רביעי, 30 בנובמבר, בשעה 19.30 ותושבי הגליל מוזמנים לקחת חלק.

פרופ’ אמיר גולדשטיין בהרצאתו על תנועת הפנתרים השחורים’ יעסוק ברקע להקמתו, בדרכי הפעולה הייחודיות שלו ובהשפעותיו על תרבות המחאה ועל תהליכים פוליטיים בישראל. פרופ’ גולדשטיין יבחן את התגובות להופעת המחאה הפנתרית בחוגים שונים בחברה הישראלית ויציג את הגישות השונות ביחס להשפעתה על מעורבות המזרחים בחברה, בתרבות ובפוליטיקה הישראלית. ההרצאה תבחן כיצד השפיעה קבוצת צעירים משכונת עוני ירושלמית על סדר היום הישראלי? מה הביא להתארגנותה? כיצד פיתחה שפת מחאה ייחודית משלה?

מדי חודש יוביל אחד המרצים מפגש עם סטודנטים ותושבי האזור כאשר במרכזו הרצאה על פרשה היסטורית אחת הרלוונטית גם לחברה הישראלית של ימינו. ד”ר חנן חריף, ראש המקבץ להיסטוריה ולארץ ישראל בחוג ללימודים רב-תחומיים במכללה האקדמית תל חי מספר כי, המפגשים פונים לכלל הסטודנטיות והסטודנטים בתל חי ובהחלט גם לתושבי האזור.

המפגש ייערך באווירה חברתית, מחוץ לכתלי הקמפוס ובסוף כל הרצאה תתפתח שיחה פתוחה עם משתתפי האירוע. לצד ד”ר חריף, מרכז את ‘היסטוריה על הבר’, ד”ר תמיר הוד שגם אחראי על החלק המוזיקלי של המפגשים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn