פרויקט “מנת הדגל” שמטרתו לחזק ולסייע לעסקים קטנים בתחום המזון שנפגעו בקורונה יוצא לדרך. המטרה הראשונה: לגייס חצי מיליון שקלים לטובת דוכני פלאפל ברחבי הארץ. המנות עצמן יגיעו לצוותי רפואה, לנזקקים ולניצולי שואה. זיו שילון, מיוזמי המהלך: “בשבילך זה 18 ₪ אבל לבעל הדוכן זה אוויר לנשימה”. בין החברות שנרתמו למהלך, חברת הוט, ועמותת helpapp .. את פרויקט מנת הדגל תוכלו למצוא גם בפלאפל עמר בקריית שמונה. חגיגת פלאפל תתקיים ביום חמישי, 18 ליוני, בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. בקריית שמונה והגליל העליון מפעילים את המיזם הפעילים החברתיים מירב בן זקן ואהרון דמרי.

צילום: מיזם מנת הדגל

מנת הדגל” הוא מיזם שמטרתו לתמוך בעסקים קטנים בכלל ובעסקי מזון קטנים בפרט, שמתמודדים עם נזקים כלכליים רבים בעקבות משבר הקורונה. את המיזם מובילים בהתנדבות מלאה, זיו שילון, חברת CR קשרי קהילה ויזמים חברתיים. המיזם שם דגש על ערבות הדדית וסולידריות חברתית, שהם מקווי הייסוד של החברה הישראלית.

המיזם מעודד רכישה מרוכזת מבעלי עסקים קטנים, לטובת תרומה לעמותות ומוסדות רווחה; באמצעותה ייווצר רווח כפול: חיזוק כלכלי לעסקים קטנים ותרומה בפעולה אחת. במקביל, להעלות מודעות באמצעות המיזם לאקטיביזם צרכני – קניה בעסקים קטנים; דרכה יוכל לסייע בהנעת הכלכלה המקומית ושיקומה.

יריית הפתיחה של הפרויקט מתמקדת במנה המזוהה ביותר עם הישראלים – הפלאפל. ביום חמישי, 18 ליוני, תתקיים חגיגת פלאפל בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. כל אחד שירצה, יוכל לתרום מספר מנות פלאפל להחלטתו, באמצעות פלטפורמה אינטרנטית האוספת את התרומות. המנות יירכשו מדוכני פלאפל הפרוסים בכל רחבי הארץ. ביום החגיגה, מתנדבי המיזם יאספו את מנות הפלאפל מהדוכנים ויחלקו אותן לגופי הרווחה, צוותים רפואיים, עמותות שונות ועוד.

בנוסף, חברות וארגונים מוזמנים לרכוש כמויות גדולות של מנות פלאפל לעובדיהם, ובכך להגדיל את היקף העבודה של דוכני הפלאפל. המיזם קורא לכלל הציבור לצאת לדוכני הפלאפל ברחבי הארץ ולרכוש כמה שיותר מנות. בעזרת הנכונות הגדולה של החברה הישראלית לתרומות, נוכל לסייע לרווח התפעולי של דוכני הפלאפל וגם לנתרמים בקצה.

“הרעיון החל לאחר ששמענו על המעשה המדהים שעשה זיו, כשקנה מנות פלאפל מבעל העסק באשדוד ותרם אותן לחיילים”. אמרו עומר יאיר ונועם ביטון, הצעירים שיזמו את הפרויקט, “פנינו לזיו עם תכנון המיזם, הוא מיד נענה בחיוב וסייע להוציא אותו לפועל בצורה הטובה ביותר”. כוכבי הסדרה “זגורי אימפריה” ובתוכם: מאור זגורי, חן אמסלם, עוז זהבי וזוהר שטראוס, נרתמו אף הם לסייע והעלו סדרת סרטונים הקוראים לציבור לתרום למיזם.

זיו שילון, ממובילי הפרויקט: “המטרה היא לחזק את בעלי הפלאפליות שספגו מכה קשה מאוד בתקופת הקורונה מקריית-שמונה ועד אילת, וכך לתת דחיפה כלכלית ל-350 בעלי דוכני פלאפל. במקביל, נקרא לכמה שיותר צרכנים לחזור לדוכנים ובכך להיות חלק פעיל מהנעת עסקי המזון הקטנים. בשבילכם זה 18 ₪ אבל לבעל הדוכן זה אוויר לנשימה”. ברוריה נעים-ארמן, מנכ”לית חברת CR קשרי קהילה, ממובילי הפרויקט: “יש פה גם סולידריות של רשויות מקומיות, שהרי את המכה הכואבת ספגו עסקים קטנים בצפון תל אביב בדיוק כמו בבאר שבע או עכו, עכשיו המשימה שלנו היא להרים אותם על הרגליים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn