ח”כ יעל רון בן משה
צילום: ראובן קופיצ’ינסקי

השבוע (רביעי) אושר תקציב המדינה לשנת 2021-2022 ובתוכו בשורה מחברת הכנסת יעל רון בן משה ממפלגת כחול לבן שהחליטה לייעד תקציב של 1.5 מיליון ש”ח לפתיחת חדר מיון קדמי בקריית שמונה בשנת 2022 אשר מיועד (צבוע) אך ורק עבור חדר מיון קדמי בקריית שמונה. אך ליבת העניין, האם חדר המיון הקדמי יהיה שלוחה של המרכז הרפואי זיו כפי שהיה בשנים קודמות או שהתקציב מיועד לשנה נוספת לצורך הפעלת המרכז הרפואי ביקור רופא.

במקביל לכך אתמול (חמישי) הודיעו בעיריית קריית שמונה כי, “ההנהלה הבכירה של “ביקור רופא” נפגשה עם ראש העיר אביחי שטרן וצוותו כדי לדון בממצאי הביקורת שהזמינה העירייה כדי לבדוק את השירות הרפואי שמעניק המוקד לתושבי העיר והסביבה. הביקורת הוזמנה על ידי מבקר העירייה אורן ירמיהו כדי לבדוק את השירותים הרפואיים שמעניק המוקד ואת שביעות הרצון של התושבים והמטופלים השונים במוקד. העירייה גייסה את ד”ר יורם חאיטר, ד”ר עפר תמיר וד”ר קאסם מסאלחה כדי שיבצעו את הביקורת. מבצעי הביקורת אף הגיעו לביקור פתע במוקד כדי להתרשם מהטיפול ומזמן התגובה של אנשי הרפואה במקום. על פי הודעת העירייה, ראש העיר שטרן ביקש מהנהלת “ביקור רופא” “לשפר את מה שטעון שיפור ולהמשיך לחזק את הדברים הטובים שעלו בביקורת. סוכם להמשיך את שיתוף הפעולה בין הצדדים כדי שהמטופלים שיגעו למוקד יקבלו שירות רפואי טוב ומהיר”.

בעקבות הוצאת הודעות שונות על ידי העירייה וחברת הכנסת נראה כי, לא קיים תאום בין עיריית קריית שמונה למשרדי הממשלה אחרת לא הייתה נעשית הכרזה על פתיחת חדר מיון קדמי במקביל להודעת העירייה על ככל הנראה המשך חוזה ההתקשרות מול ביקור רופא.

כאמור השבוע עם אישור תקציב המדינה אושר גם תקציב עבור פתיחת חדר מיון קדמי בקריית שמונה בהובלת ח”כ יעל רון בן משה ממפלגת כחול לבן. ח”כ בן משה חרטה על דגלה פאת פיתוח צפון הארץ מתוך ההבנה שלמרות התקציבים הרבים שמיועדים לפיתוח מרכז הארץ, כל עוד לא יפתחו את צפון הארץ, ההגירה השלילית תימשך ותייצר צוואר בקבוק על אזור אחד, מרכז הארץ, שהינו צר מלהכיל את כמות התושבים הקיימת שמגיעה מאזורי הצפון ודרום הארץ לצורך של חיפוש עבודה, מציאת פרנסה קבועה והקמת משפחה. נוצרת הגירה שלילית שמביאה לפגיעה ישירה בשירותים הבסיסיים לתושבים כמו חדר המיון הקדמי שנסגר תוך פגיעה בשירותי החירום והצלת החיים עד כדי איבוד חיים של תושבים.

ח”כ בן משה הבינה שנדרש לטפל קודם כל בבעיה אקוטית שקיימת בצפון הארץ ובקריית שמונה והגליל העליון בפרט והוא העדר שירותי חירום ורפואה מצילת חיים כחלק ממערך המרכז הרפואי זיו. לפיכך החליטה חברת הכנסת לייעד בתקציב המדינה, תקציב לפתיחת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה.
בסביבתה של חברת הכנסת אמרו כי, בשלב זה אינם יודעים להשיב על השאלה האם חדר המיון הקדמי יהיה שלוחה של המרכז הרפואי זיו על כל המשמעויות של רפואת חירום ורפואה ציבורית זמינה לתושבי קריית שמונה והגליל העליון. נמסר כי, בשלב זה התקציב לפתיחת חדר מיון קדמי אושר ובטווח זמן של חודשיים התחייבו בסביבתה של חברת הכנת בן משה כי היא תפעל לכך שהתקציב יהיה מיועד לצורך הקמת חדר מיון קדמי כשלוחה של המרכז הרפואי זיו.

בנוסף לאחרונה נטען על ידי סגן ראש העיר קריית שמונה מישל בן שימול כי, החוזה מול המרכז הרפואי ביקור רופא עתיד להסתיים עד סוף השנה הנוכחית ודרש לבצע בו שינויים מהותיים לטובת שיפור הרפואה לרווחת התושבים. לכן, לא ברור כרגע איך יתבצע שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה להעברת התקציב, שכן עיריית קריית שמונה עדיין מקיימת חוזה פעיל עם ביקור רופא. כאשר הרשויות השכנות המועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון מקבלות אף הן מהשירות שניתן על ידי ביקור רופא.

ח”כ יעל רון בן משה: “שנים ארוכות הבטיחו לצפון תקציבים ופתרונות לצרכים הייחודים שיש לו אך נותרנו כולנו עם מילים ריקות. על חדר המיון הקדמי בקריית שמונה נאמרו כבר אינספור מילים. אני שמחה שיחד עם יו״ר ועדת הכספים הצלחנו להקצות תקציב ייעודי להפעלת חדר המיון הקדמי בשנת 2022. אשר ישרת את תושבי קריית שמונה והסביבה, צה״ל ומטיילים. פערי שירותי הבריאות בין הצפון למרכז ממשיכים לגדול, תפקידנו הוא לצמצם את הפער הזה. זה לא קורה ביום ולא בשנה אך אני מחוייבת לכך בכל בוקר מחדש”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn