צילומים: המשביר לצרכן

מאת דנה אלימלך.

לאחר מאמצים רבים להשאיר את חנות המשביר לצרכן בקריית שמונה פתוחה, וחמישים שנות פעילות, רמי שביט הבעלים של רשת חנויות המשביר לצרכן החליט על סגירת חנות הכלבו בקריית שמונה באופן סופי. ההודעה הראשונה על סגירה של חנות המשביר יצאה בחודש מאי השנה, לאחר הסגר הראשון, אך שביט, למרות ההפסדים, החליט לנסות להשאיר את חנות המשביר פתוחה כשהיא מתפקדת כחנות עודפים. חמישה חודשים וסגר נוסף הביאו את שביט להחלטה לסגור באופן סופי.

חנויות הכלבו המשביר לצרכן שבבעלותו של שביט ספגו פגיעה קשה בעקבות החלטת הממשלה לסגור את חניות הרחוב, הקניונים, ובהן חניות הכלבו המשביר לצרכן של שביט, שניסה למנוע את הסגירה של מספר חנויות הכלבו שבבעלותו, אך הקורונה הכריעה גם כאן, כאשר חנות המשביר לצרכן בקריית שמונה היא השלישית שנסגרת מסניפי הרשת בשנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, ומצטרפת לשני סניפים נוספים שנסגרו השנה. לאורך כל תקופת משבר הקורונה במשביר לצרכן בקריית שמונה לא פיטרו עובדים, אלא עובדים נשרו עם הזמן. לפני כשנה עבדו במשביר כ –  23 עובדים, כיום נשארו 9 עובדים ועוד מספר דיילים.

שביט מסביר, כי ההחלטה לסגור את סניף קריית שמונה קשה עבורו, במיוחד בימים אלה כאשר כל סניפי הרשת סגורים, והמציאות הפכה לא פשוטה, כאשר בהחלטת הממשלה שוב נסגרו חנויות הכלבו של שביט לפני כחודשיים, אך בסגר השני בניגוד לסגר הראשון, לא מדברים עם בעלי החנויות בממשלה, לא אומרים להם מה האופק העתידי, אומר שביט, ומסביר, כי בסגר הראשון היה דיאלוג עם הממשלה, ובעלי רשתות האופנה היו אקטיביים במאבק על זכויות העובדים ומניעת קריסת רשתות האופנה, עכשיו הדיאלוג הוא שאין מה לעשות ותחכו.

כזכור ההודעה הראשונה על סגירת הסניף יצאה בחודש מאי השנה לאחר הסגר הראשון, שביט הבעלים של רשת המשביר החליט על סגירת החנות, ואמר, כי חנות המשביר לצרכן במרכז העיר קריית שמונה אינה רווחית, וטען אז, כי כוח הקנייה בעיר לא מספיק, וקיימים הרגלי צריכה שונים שנובעים גם מכמות התושבים לטענתו. והיום, חמישה חודשים לאחר מכן, הוא אומר, כי סגירת הסניף בקריית שמונה הוא אירוע עצוב. “לאורך כל השנים שבהם סניף המשביר לצרכן בקריית שמונה היה פעיל הייתה גאווה, תחושה של ציונות, שמחזיקים סניף למרות שהיה לא רווחי, אבל בתקופת הקורונה החלו הפסדים שגם אנחנו לא יכולים לתמוך בסניף מפסיד”.

שביט מסביר, כי חוזה השכירות במבנה המשביר לצרכן הוא עד סוף שנת 2021, ועם סגירתו הושכר מבנה המשביר לצרכן לחנות הסטוק שתעבור ממרכז “ביג” למרכז העיר. “חנות המשביר לצרכן סגורה כבר מספר חודשים, כרגע עסוקים בלפנות סחורה של הקיץ שלא נמכרה. וכעת, להביא סחורת חורף חדשה, כאשר העסק סגור חמישה חודשים, זה בלתי אפשרי, כאשר אנחנו עוד עסוקים בסחורת הקיץ שלא נמכרה. הסטוק לעומת זאת, פתוח כל הזמן, עם אישור של עסק חיוני, ומהווה להם יתרון”.

סניף המשביר לצרכן בקריית שמונה נמצאת במרכז העיר בבניין בבעלות פרטית. חנות המשביר הוקמה לקראת סוף שנות החמישים. בתחילה החנות הייתה ממוקמת במרכז המסחרי בו פעילה כיום החנות “שמחה בעיר”, “ואופטיקה הלפרין”. בשנות ה – 70 בעקבות בקשה של ראש העיר דאז אברהם אלוני ז”ל נבנה בניין גדול שטחו היה כ-3,000 מ”ר בתחילה, ובשנת 2007 הוא צומצם לשטח של 700 מ”ר והסניף עבר משתי קומות לקומה אחת. כאשר המשביר היה פעיל במבנה של שתי קומות,  בסניף עבדו
 כ 35 עובדים (ללא דיילים ). סניף קריית שמונה היה בין סניפי הדגל של המשביר לצרכן.

לרשת חנויות הכלבו של המשביר לצרכן 37 סניפים ברחבי הארץ. אך כאמור סניף המשביר לצרכן בקריית שמונה ועוד שני סניפים נוספים נסגרו השנה. מאז החל משבר הקורונה בחודש מרץ השנה, 250 עובדים ברשת המשביר לצרכן נמצאים בחל”ת ( חופשה ללא תשלום) מתמשך, 185 עובדים התפטרו או פרשו מרצונם, ועוד 215 עובדים פוטרו. נכון להיום, סגר שני, כל עובדי המשביר שנותרו נמצאים בחל”ת, למעט כ – 35 עובדים שחזרו השבוע להכנה מחדש לפתיחה של חניות המשביר לצרכן, כאשר 10 עובדים נקלטו לטובת הקמה של חנויות המשביר לצרכן “און ליין”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn