צילום: חיים צח, לע״מ  

לפני שבוע (ראשון) שגב הראל (26) מקיבוץ שדה נחמיה קיבל את חיסון הראשון לקורונה של המכון הביולוגי הישראלי. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הראל לאחר קבלת החיסון ואמר, “אני ממשיך לעבוד על הבאת חיסונים נוספים מהעולם לישראל. רואים את האור בקצה המנהרה”. הראל אמר, “חשוב שאנשים ידעו שאנחנו בדרך לנצח את הנגיף”.

כשעתיים לאחר שהתחסן לקורונה, הראל סיפר לתקשורת כי הוא מרגיש מצוין ושהוא אינו חש בתסמינים מיוחדים, למעט כאב קל באזור בו קיבל את הזריקה, כפי שקורה בכל חיסון. דיברנו עם הראל חמישה ימים לאחר קבלת החיסון לקורונה שאומר, כי הוא מרגיש מצוין, ומספר על החוויה, כי לפני חודש שמע על הניסוי לחיסון לקורונה והיה לו ברור שהוא משתתף בניסוי, בעקבות המגיפה שאנשים בה נפגעים בריאותית, מבחינתו, הוא אומר, היה ברור לו שצריכים לעשות מעשה בשביל לנצח את הנגיף.

כשהראל הגיע למחקר לא הייתה כוונה להיות הראשון שמקבל את החיסון, ולמעשה, עד ליום שישי, יומיים לפני החיסון, לא ידע שהוא הולך להיות הראשון. מבחינתו הוא ידע שהוא עורך בדיקות התאמה ומגיע לקבל חיסון במהלך השבוע.  מקבל החיסון שהיה אמור להיות ראשון, נמצא עם נוגדנים לנגיף הקורונה, והראל קודם להיות מקבל החיסון הראשון לקורונה.

אראל אומר, כי הוא רואה בקבלת החיסון זכות גדולה. “אני עושה את מה שאני מאמין שצריך לעשות, ומקווה שבעקבות הפעולה של קבלת החיסון, נוכל לנצח את הקורונה, ולהחזיר את החיים למסלולם. ומוסיף, כי הוא מקווה, שקבלת החיסון הראשון נתן תקווה לאנשים שיש דרך לפתרון של משבר הקורונה. “יש אנשים רבים הפועלים יום יום בשביל שנוכל לנצח את המגיפה, ואם כמה שיותר אנשים ישתתפו בניסוי לקבלת החיסון, נסיים עם המגיפה כמה שיותר מהר. חשוב שאנשים ידעו שאנחנו בדרך לנצח את הנגיף. גאה להיות חלק מאזור הצפון, הגליל העליון ומקריית שמונה. אני מקווה שהבאתי שמחה וגאווה לאזור שלנו”.

שגב הראל השתתף בניסוי יחד עם ענר אוטולנגי (34) מקיבוץ טללים, דוקטרנט לאימנולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון וחבר עמותת “מדעת”?. השניים קיבלו חיסון לקורונה, כאשר אחד קיבל את החיסון הקורונה כחלק מהניסוי הקליני, והשני קיבל חיסון דמה (פלסבו). רק בתום שנה מהניסוי ידעו מי מהשניים קיבל חיסון לקורונה, ומי את חיסון הדמה. לאחר קבלת החיסון הם נשארו להשגחה של 24 שעות בבית החולים ‘שיבא’ תל השומר, בו הם קיבלו את החיסון כחלק משלב הניסוי הקליני תחת השגחה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn