שבוע אינטנסיבי ומרגש במיוחד עובר על אשכול שוקרון, לשעבר מנכ”ל עיריית קרית שמונה. לא רק שהוא מתמודד על ראשות מועצה אזורית גולן, אלא שהשבוע קיבל שוקרון מכתב עתיק ומרגש, שמהווה לא רק חלק מההיסטוריה המשפחתית שלו, אלא חלק מההיסטוריה של העיר קרית שמונה * במכתב שכתב אברהם אלוני ז”ל, ראש העיר הראשון של קרית שמונה, בשנת 1969, למרים אשכול ז”ל, שוקרון מגלה מדוע נקרא כך ושל מי הייתה ההצעה

את אשכול שוקרון אתם וודאי מכירים כמנכ”ל עיריית קרית שמונה, תפקיד בו כיהן במשך 6 שנים עד חודש אוגוסט האחרון. אם אתם גרים בגולן, סביר להניח שראיתם בחודשים האחרונים כרזות עליהן מתנוססות הפנים שוקרון, אשר מתמודד על תפקיד ראש מועצת גולן. אך מה שלא ידעתם הוא שאשכול שוקרון נקרא על שמו של לוי אשכול ז”ל, ושההחלטה הגיעה ממש ברגע האחרון ממקור מפתיע.

 

לוי אשכול ז”ל

 

השבוע שלח חבר לשוקרון מכתב ישן שמצא. מכתב שמהווה לא רק חלק מההיסטוריה המשפחתית האישית שלו, אלא חלק מההיסטוריה של העיר קרית שמונה. במכתב מיום 10 במרץ 1969, כתב אברהם אלוני ז”ל, דאז מזכיר מועצת פועלי קרית שמונה ולאחר מכן ראש העיר הראשון של קרית שמונה, למרים אשכול, אשת ראש הממשלה לוי אשכול ז”ל, שנפטר שבועות ספורים לפני כן, כדלקמן: “ביום הלוויתו של ראש הממשלה ז”ל, נקראתי לטקס ברית מילה של יו”ר ועד עובדי גבור טקסטיל, שוקרון יוסף. מאחר וטקס ההלוויה היה בדיוק ברגע בו נכנס הבן לבריתו של אברהם אבינו, הצעתי לקרוא לילד אשכול שוקרון והוא נרשם בשם זה במסגרת רישום התושבות”.

אלוני ז”ל אף הזמין את אשת ראש הממשלה לבקר בקרית שמונה וציין כי המשפחה תשמח לארח אותה “וזאת לאחר שנולדו להם בעבר חמש בנות ובנם בכורם יקרא בישראל אשכול”. אשכול שוקרון ידע מדוע החליטו הוריו לקרוא לו כך, אך השבוע, בפעם הראשונה, ראה את המכתב ההיסטורי. “אני לא יודע למה שלחו לי את זה בדיוק השבוע, זו הפעם הראשונה שאני רואה אותו”, אומר אשכול שוקרון, “אבל זה ריגש אותי מאוד. אני מכיר את הסיפור מאבא שלי ז”ל, אבל לא ידעתי על המכתב. לפי מה שכתוב שם, אברהם אלוני ז”ל הציע שיקראו לי על שמו של לוי אשכול ז”ל, ואבא שלי נעתר להצעה”.

במכתב הזמין אלוני ז”ל את מרים לביקור בקרית שמונה. האם הביקור הזה יצא לפועל?

“אני לא יודע לומר אם אי פעם היא הגיעה לקרית שמונה, אבל אני יודע שבשנים הראשונות קיבלנו כל מיני מכתבים ומתנות. לאחרונה, המנכ”ל של ‘בית יד לוי אשכול’ הזמין אותי לבקר במקום, והבטחתי לו שבהחלט אגיע לאחר הבחירות”.

 

המכתב של אברהם אלוני ז”ל

 

שוקרון אומר כי יכולת השכנוע של אברהם אלוני ז”ל היא זו שגרמה לאביו לקרוא לו כך. “אבא כל כך ייחל לבן אחרי 5 בנות, ואנחנו משפחה מסורתית שנותנת כבוד לאנשים חשובים, כך ש’אשכול’ היה שם מתאים”.

אז מה בעצם גרם להוריו של אשכול שוקרון לקרוא לו על שמו של ראש הממשלה שבדיוק נפטר? אם כן, מעט היסטוריה על השניים. לוי אשכול ז”ל, ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל, נולד באוקראינה בשנת 1895. הוא נפטר בשנת 1969 מהתקף לב. בטרום הקמת המדינה, היה פעיל במוסדות המרכז החקלאי והסוכנות היהודית לארץ ישראל. הוא נמנה עם מייסדי ארגון ההגנה והסתדרות העובדים הכללית והיה מנהל החברה הכלכלית של ארגון זה. במשך השנים היה אשכול דמות מפתח במשק הישראל וכיהן כשר בממשלת ישראל, עד שמונה בשנת 1963 לראש הממשלה, תפקיד בו כיהן עד מותו.

אשכול שוקרון, לעומתו, לא כיהן כראש ממשלה, אך מאחוריו עבר צבאי מפואר, תפקיד מכובד בעיריית קרית שמונה, ואולי השבוע תפקיד חדש- ראש מועצה אזורית גולן. שוקרון נולד וגדל בקרית שמונה ועד לפני כחודשיים כיהן כמנכ”ל עיריית קרית שמונה. בצבא שירת 25 שנה עד שחרורו לפני כשש שנים. הוא אלוף משנה במילואים ותפקידו האחרון היה מפקד עוצבת הגולן. הוא מתגורר בגולן מזה 12 שנה והשנה הודיע על התמודדותו לראשות מועצה אזורית גולן בבחירות שיתקיימו השבוע.

איך עבר עליך השבוע האחרון?

“שבוע מאוד לחוץ ואינטנסיבי. קשה מבחינה פיזית ורגשית. אני מניח שזה עובר על כל מתמודד אבל בשבילי זו הפעם הראשונה ואני מנסה ליהנות מהתהליך ומקווה לטוב”.

אחרי שנים בעירייה, לא יצא לך החשק מפוליטיקה?

“להיפך, זה דווקא נתן לי יותר מוטיבציה להתמודד. לעשות יותר, לתת מזמני, ובעיקר, לעשות אחרת”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn