צילום: מיכל טייטלבאום (שוק איכרים).

לקראת פורים: שוק האיכרים תוצרת הארץ גליל-גולן, נודד לאחוזת דוברובין

שוק האיכרים של משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי בשיתוף אשכול גליל מזרחי יוצא לדרך. השוק יתקיים ביום שישי ב – 10.3 בין השעות 8:00-15:00 באווירה הכפרית של אחוזת דוברובין ובאווירה פורימית שמחה עם תחפושות, שירים מסיבת ריקודים, הפעלות לילדים, מתחם אוכל משובח והופעה חיה בשעה 13:00.

צילום: מיכל טייטלבאום (שוק איכרים).

שוק האיכרים נודד בין רשויות אשכול גליל מזרחי, וזוכה להצלחה אדירה. שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף ציין: ״חיזוק החוסן הלאומי מתחיל בחיזוק החוסן החברתי והכלכלי. שווקי האיכרים מחזקים את הכלכלה המקומית בנגב ובגליל ואת החקלאים, שהם אלה שמעבדים את האדמה בנגב ובגליל ושומרים עליה לאורך השנה״

בני בן-מובחר, יו”ר האשכול:”אשכול רשויות גליל מזרחי נותן חשיבות עליונה לענף החקלאות שהינו חלק בלתי נפרד מאזור הגליל המזרחי והגולן. חקלאות אינה רק מקור פרנסה אלא אידיאולוגיה ודרך חיים. אנו אזור חקלאי מובהק ואנו באשכול פועלים רבות לקידום התחום והפיתוח הכלכלי האזורי”.

אילן אור, ראש המועצה המקומית יסוד המעלה
צילום: מועצה מקומית יסוד המעלה

אילן אור, ראש המועצה המקומית יסוד המעלה המארחת: “שוק האיכרים הנודד המתקיים הפעם באחוזת דוברובין, הינו חגיגה של צבעים, טעמים וריחות משכרים וכל זאת באווירה כפרית המאפשרת לחקלאי האזור לשווק את מרכולתם היישר מהטבע לתושבי האזור, לתיירים ולמבקרים, לצד פעילות מהנה לכלל המשפחה. השוק מאפשר הצצה לחקלאות המגוונת הקיימת באזור ולתוצריה, תוך מפגש בלתי אמצעי עם המגדלים והיצרנים מתחומי שונים, מסורתיים וחדשים.

המושבה יסוד המעלה נוסדה בתרמ”ג, 1883 והיא מהמושבות הראשונות שהוקמו בתקופת העלייה הראשונה. סיפורה של המושבה הוא סיפורם של חלוצים אמיצים שהגשימו על שפת אגם החולה את החזון הציוני, תוך התגברות על תנאי קרקע קשים, מחלת המלריה, התנכלות השלטון התורכי ופורעים ערבים. מאז הקמת המושבה עסקו אנשיה בחקלאות- מגידול ורדים לתעשיית הבשמים ועצי תות לטוואי המשי ועד לגידול פירות נשירים ועיסוקים הנלווים לחקלאות. השילוב בין חקלאות מסורתית לחקלאות מודרנית הלך והתפתח לאורך השנים.

אמירתו של משה סמילנסקי, “אם חקלאות כאן מולדת כאן”, איננה רק סיסמא אלא מציאות יומיומית המתגשמת במושבה כבר 140 שנה.

בעשור האחרון נמצאת המושבה בתנופת פיתוח במסגרתה הושלמה תוכנית המתאר היישובית, נבנו מתקני פנאי וספורט, שוקמו ופותחו כבישים ותשתיות והונח הבסיס לקליטת משפחות חדשות ומיצוב המושבה כישוב איתן המאפשר “איכות חיים בלב הטבע”.

במהלך השנה הקרובה תחגוג המושבה 140 שנה להיווסדה- 140 שנה של ציונות, עבודת אדמה ועמידה איתנה. מתחם אחוזת דוברובין. מקום היסטורי מופלא המספר את סיפור ההתיישבות בעמק החולה ואת סיפורה של המושבה. זהו אתר מורשת ובו חצר איכרים משוחזרת ומוזיאון, המציגים בתצוגה אותנטית ובאמצעים מתקדמים את חיי היומיום של החקלאים המייסדים ואת סיפורה של משפחת דוברובין שהתגוררה בחווה. המוזיאון הינו מסע אל העבר, בו ניתן ללמוד ולחוות את התקופה. המוזיאון משמש כמרכז מבקרים המציע מגוון פעילויות תיירותיות ומארח מדי שנה אלפי מבקרים הסופגים את ערכי המקום- ציונות, חלוציות, הגשמה עצמית והתגברות על קושי ואתגרים.

לצד שימור הצביון החקלאי של המושבה, למועצה המקומית חזון מקיף לפיתוח התיירות תוך שימור העבר והמורשת. כך הושלם לאחרונה שחזור מזח הדייגים הישן של קיבוץ חולתה שלגדות אגם החולה, המועצה שוקדת על פיתוח מסלול תיירותי שישלב את אחוזת דוברובין ומזח הדייגים עם בתי מייסדים ונקודות עניין נוספות שתשמרנה את מורשת האזור והמושבה”.



שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn