בתי ספר וגני ילדים בגליל העליון השתתפו בתרגיל הארצי של פיקוד העורף והתכוננו לתרחיש של רעידת אדמה. ראש המועצה גליל עליון, גיורא זלץ, צפה בתרגיל שנערך בעינות ירדן ויצא עם מסקנות.

 

 שירי פריאנט

 

כיצד מכינים את מוסדות החינוך והתלמידים לרעידת האדמה? השבוע התקיים תרגיל מוסדות החינוך הארצי של פיקוד העורף בשיתוף עם משרד החינוך, אירגוני החירום והרשויות המקומיות. מדובר בתרגיל שמתרחש מדי שנה על מנת להכין את תלמידי בית הספר למצב חירום. השנה התרחיש אותו תירגלו התלמידים הוא רעידת אדמה, זאת בעקבות רעידות האדמה הרבות אשר פוקדות מדינות שונות בעולם.

 

מפקד מחוז הצפון, אלוף משנה איציק בר, אמר על התרגיל: “כבכל שנה, פיקוד העורף מתרגל את כלל מוסדות החינוך ברחבי הארץ על מנת לשפר את מוכנות הסגל החינוכי ותלמידי בתי הספר לחירום, ולרענן את היכרותם עם הנחיות ההתגוננות השונות. השנה, בוצע התרגיל במתווה של רעידת אדמה. בעזרת התרגיל אנו דואגים לכך שבזמן אמת, בו תפקוד רעידת אדמה את מדינת ישראל, ינהג כל תלמיד ואיש סגל על פי הנחיות ההתגוננות המתאימות, ויידע כיצד לפעול וכך יציל את חייו וחיי אחרים. אנו דוגלים בכך שהיערכות ותרגול בשגרה הכרחי על מנת להציל חיים בחירום”.

 

גם בגליל העליון בדקו את מוכנות בתי הספר ומעונות היום לשעת חירום. בתרגיל התלמידים יצאו במהירות לשטח כינוס מוגדר ושהו בו עד להודעה של חזרה לשגרה. במקביל, צוותים של כיבוי אש, עזרה ראשונה וסיוע לנפגעי טראומה טיפלו בהשלכות רעידת האדמה.

 

ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, יחד עם אסף לנגלבן, קב”ט המועצה, וענת לוי,  מנהלת אגף החינוך, צפו בתרגיל שנערך בבית החינוך המשותף “עינות ירדן”. לאחר שהודיעו בבית הספר על “רעידת אדמה”, הגיעו התלמידים למקום הכינוס, וצוותי החינוך, שבראשם מנהלת בית הספר טל עזגד שפיגלר, ניהלו בקשר את כינוס התלמידים וביצעו סריקות אחר אלה ש”נתקעו” במבנה שנפגע. בדיון סיכום הציע ראש המועצה לקבוע מראש ולסמן בשטח הפתוח את מיקומה של כל שכבה ולהגדיר ליותר תלמידים תפקידים בשעת חירום, וכך ייהיו לעזר.

 

אז מה עושים במקרה של רעידת אדמה?

 

בעת שהייה בבניין:

אם ניתן, יש לצאת במהירות אל שטח פתוח. אם לא, יש להיכנס לממ”ד ולהשאיר דלת פתוחה. אם אין ממ”ד, יש לצאת אל חדר המדרגות ולהמשיך לרדת לכיוון היציאה מהבניין. רק אם אין שום אפשרות כזו, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד או לשבת על הרצפה צמוד לקיר פנימי.

 

בעת שהייה בחוץ:

יש להישאר בשטח פתוח ולהתרחק ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל.

 

בעת שהייה ברכב:

יש לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

 

הנחיות נוספות:

בדרך למקום בטוח יש להתרחק מקירות חיצוניים, מחלונות וממדפים. כמו כן, אין להשתמש במעלית בזמן רעידת האדמה ולאחריה, אין לעמוד מתחת למשקוף ואין להיכנס למקלט תת קרקעי.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn