גננות, מורים ומנהלי בתי ספר השתתפו בהשתלמות רענון מגישי עזרה ראשונה.

“חשוב לנו שכמה שיותר בוגרים יידעו להגיש עזרה בעת הצורך”.

 

שירי פריאנט

 

מתי בפעם האחרונה הצמדתם חוסם עורקים לרגל של ילד או ביצעתם הנשמה לבגיר? עבור רובנו הפעילויות הללו נדירות, אולם כדאי תמיד שבכל מקום או מוסד ציבורי יהיה גם מישהו שיודע להגיש עזרה ראשונה, במקרה הצורך, פי כמה וכמה במוסדות בהם נמצאים ילדים.

 

בשבוע שעבר השתתפו נציגי כל בתי הספר שבאחריות מועצה אזורית הגליל העליון בהשתלמות ריענון למגישי עזרה ראשונה (מ.ע.ר). במפגש השתתפו 20 מורים ומנהלי בתי ספר, להם תעודת מגיש עזרה ראשונה. מוטי שגב, קב”ט מוסדות החינוך במועצה, אירגן את ההשתלמות ואמר כי “חשוב לנו שכמה שיותר בוגרים יידעו להגיש עזרה בעת הצורך” והוסיף כי כל מי שמחזיק בתעודת מגיש עזרה ראשונה מחויב לעבור השתלמות של רענון “בכדי לשמור על כשירות וידע להגיש עזרה ראשונה בצורה מקצועית ומהירה”.

 

קורס הריענון כלל חלק של לימוד תיאורטי ותרגול מעשי של חבישה, קיבוע, הנשמה, הסבר הדגמה וטיפול במקרי פציעה שונים, בעיות נשימה, טראומה, עקיצות והתייבשות.

 

אביעד דינור, אשר אחראי על החינוך הבלתי פורמלי במועצה, אף הוא השתתף בקורס הרענון. “אני בעל תעודת מ.ע.ר. אשר תקפה לשנתיים בלבד”, הוא אומר. “על מנת לשמור על תוקפה, אני מחוייב לעבור רענון. הקורס התקיים במשך יומיים, ובו רעננו את הידע שלנו על חבישות, החייאה, וגם מחלות שונות, כגון: סכרת, אפילפסיה, אירועים לבביים וכו’. בקורס גם הסבירו לנו על הדפיברילטור החדש ועל ההצלחה בעבודה עם המכשיר. המדריכים בקורס היו מעולים, אחד מהם היה בסטאג’ לימודי רפואה, כך שהיה מאוד מעמיק ומעניין”.

 

אביעד אומר כי הוא בתפקיד כבר 17 שנה והיו לא מעט פעמים בהם הגיעו אמבולנסים לשטח. “כשאנחנו יוצאים למחנות וטיולים, תמיד יש צורך במגיש עזרה ראשונה. בשנים האחרונות יש יותר רגישויות ואלרגיות, ובכלל, כשיוצאים לטייל, אנחנו לא סגורים בכלוב. לפעמים מישהו נפצע, זה בלתי נמנע”, אומר אביעד. “לדעתי, כל מי שעובד עם ילדים ובני נוער מחוייב לדעת עזרה ראשונה בסיסית. הייתי שמח אם הילדים היו לומדים את זה, אבל לא כולם יודעים להגיש עזרה ראשונה, מלבד הצעירים שמתנדבים במד”א. תמיד יש צורך במגישי עזרה ראשונה, בחובשים. גם מבחינת נהלי משרד החינוך יש צורך בכמה שיותר אנשים עם תעודות בשטח. אבל הכי חשוב, ברמה האזרחית, מומלץ שכמה שיותר אזרחים ידעו להעניק טיפול ראשוני. בסך הכל מדובר ברפואת חירום, מתן עזרה ראשונה עד שמגיע אמבולנס של מד”א”.

 

אביעד מספר כי חלק ממוסדות החינוך מחייבים את אנשי הצוות לעבור קורס מ.ע.ר. “כשלמדתי הוראה, חייבו אותנו להשתתף בקורס. הבעיה שלאחר שנתיים תוקף התעודה פג אם לא עוברים רענון. חובה לעבור רענון. בהחייאה, למשל, הנהלים כל הזמן משתנים. כמו כן, הדפיברילטור הוא כלי חדש שנכנס בשנים האחרונות, והוא נמצא בכל אולם ספורט ואפילו במרכזי קניות. תחום העזרה ראשונה הוא מאוד דינמי, כך שתמיד מומלץ לתרגל ולחזק את הידע בנושא”.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn