בשבוע שעבר הגיע לביקור במועצה אזורית הגליל העליון נתנאל מזא”ה, ראש אגף בכיר מורשת במשרד מורשת וירושלים. הביקור הוא חלק ממהלך שמובילה מועצה אזורית הגליל העליון לשימור ופיתוח אתרי מורשת בעלי חשיבות היסטורית בשטחי המועצה.

הדמיה גשר תל חי : ליגמ פרויקטים סביבתיים בע”מ

מטרתו של אגף המורשת הינו טיפול בנכסי מורשת לאומיים על ידי חשיפתם לקהל הרחב, שימורם, שחזורם ופיתוחם מצפון הארץ ועד לדרומה. האגף עוסק במורשת מוחשית ובמורשת שאינה מוחשית כדוגמת מוזיאונים, ארכיונים וכד‘.

אחד הפרויקטים המסקרנים המתוכננים להיבנות במקום השנה הוא הקמת גשר תלוי, אשר יחבר בין “שביל הפצועים” ל”שביל הפסלים” ויספק לצועדים עליו נוף מרהיב של עמק החולה ומורדות הגולן. במשך הסיור ניכר כי מזא”ה, בוגר ישיבת ההסדר בקריית שמונה, מכיר היטב את האזור, אוהב אותו ומחובר אליו, והוא אכן הבטיח לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע בקידום הפרויקטים השונים העומדים על הפרק.  

מהנדס המועצה, אוהד לבנת, סקר בפני מזא”ה אתרי מורשת שכבר עברו תהליך שימור ואת הפרויקטים העתידיים המרכזיים אותם היא מעוניינת לקדם. בהמשך הביקור התקיים סיור בתל חי ובכפר גלעדי, אזור בעל חשיבות היסטורית עצומה בדברי ימי הציונות, הכולל את מתחם האריה השואג, חצר תל-חי ו”שביל הפצועים” המחבר ביניהם. את הסיור ליוותה טלי פייגלסון, מנהלת מוזיאון חצר תל-חי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn